Tager jeg det for nært?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville blive mega sur, hvis det var min kæreste der sagde sådan om til andre! Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2015

loop

Anonym skriver:

Hej

jeg har brug for at høre jeres mening

der er nogen som har ringet til min kæreste for at invitere os på mad i aften.. Han siger så i telefonen "det kommer an på hvad menuen står på, for (mit navn) er kræsen"

der bliver jeg sku lidt muggen.. Det er sket flere gange at han har fortalt folk at jeg er kræsen.. Jeg synes ikke at jeg er mere kræsen end andre folk.. Der er selvfølgelig ting som jeg ikke bryder mig om, men sådan er det jo med alle..

kæresten mener ikke at det er at tale dårligt om mig men det mener jeg det er.. Folk ser skævt til en som er kræsen.. Jeg synes selv at jeg kan li mange ting men det synes kæresten åbenbart ikke

Synes i at jeg tager det for tungt?

Nej det gør du ikke. Jeg ville blive virkelig skuffet, og jeg ville forlange at han ringede op igen og undskyldte hans opførsel over for dem, der inviterede.

Voksne mennesker stiller da ikke krav om hvad selskabet skal indeholde af mad. Han er pinlig, og hvis det var mig, der havde inviteret, ville i ikke blive inviteret igen, før jeg havde fået en undskyldning. 

Anmeld Citér

31. august 2015

Christine

Anonym skriver:

Hej

der er nogen som har ringet til min kæreste for at invitere os på mad i aften.. Han siger så i telefonen "det kommer an på hvad menuen står på, for (mit navn) er kræsen"

der bliver jeg sku lidt muggen.. Det er sket flere gange at han har fortalt folk at jeg er kræsen.. Jeg synes ikke at jeg er mere kræsen end andre folk.. Der er selvfølgelig ting som jeg ikke bryder mig om, men sådan er det jo med alle..

kæresten mener ikke at det er at tale dårligt om mig men det mener jeg det er.. Folk ser skævt til en som er kræsen.. Jeg synes selv at jeg kan li mange ting men det synes kæresten åbenbart ikke

Det er helt sikkert muligt at han ikke siger det for at såre dig, men jeg synes det er vildt tarveligt! og jeg var sgu blevet sur og ked af det. Så helt sikkert på dit hold .

Anmeld Citér

31. august 2015

jenny4

Men hvad kommer hans reaktion af? Har I været i et selskab hvor du ikke spiste maden? Hvorfor ser han dig som kræsen når du ikke selv gør?

Anmeld Citér

31. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville ikke blive sur over at min kæreste synes jeg er kræsen - men jeg ville blive sur over at han brugte mig som årsag til at afvise en invitation. 

Jeg synes dog ikke det lyder til at han ikke har pæne ord om dig og hvad det ellers blev skrevet, men at han rent faktisk mente det godt, han tænker på dig - det er så bare ærgeligt at det så er dig der fremstår uforskammet.  

Så i stedet for at fokuserer på at han synes at du er kræsen, ville jeg bare fortælle ham, at voksne mennesker ikke spørge om hvad der er til middag før de svarer til en invitation og at du aelvfølgelig spiser maden selvom det ikke er din favoritmåltid. 

Anmeld Citér

10. september 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hej

Jeg synes det er den del hvor han kan finde på at stille kritisk spørgsmålstegn ved menuen der er værst, ville blive ret fornærmet hvis nogen sagde sådan til mig når jeg invitere dem på middag.

Derudover synes jeg også det virker temmelig mærkeligt at han bringer dig ind i samtalen, især hvis du ikke er specielt kræsen?

Tænker om det måske er fordi han selv har brug for at vide hvad der er til aften og så bruger din påståede kræsenhed som undskyldning for at spørge? Jeg ved det ikke, men uanset er begge dele meget uforskammet opførsel og manden herhjemme havde sgu fået at vide at hverken at spørge efter menuen eller at bruge din (igen påståede) kræsenhed ikke er på nogen måde i orden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.