Tager jeg det for nært?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.138 visninger
15 svar
52 synes godt om
30. august 2015

Anonym trådstarter

Hej

jeg har brug for at høre jeres mening

der er nogen som har ringet til min kæreste for at invitere os på mad i aften.. Han siger så i telefonen "det kommer an på hvad menuen står på, for (mit navn) er kræsen"

der bliver jeg sku lidt muggen.. Det er sket flere gange at han har fortalt folk at jeg er kræsen.. Jeg synes ikke at jeg er mere kræsen end andre folk.. Der er selvfølgelig ting som jeg ikke bryder mig om, men sådan er det jo med alle..

kæresten mener ikke at det er at tale dårligt om mig men det mener jeg det er.. Folk ser skævt til en som er kræsen.. Jeg synes selv at jeg kan li mange ting men det synes kæresten åbenbart ikke

Synes i at jeg tager det for tungt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2015

Lisbeth1985

Jeg synes faktisk,at din kæreste er ret uforskammet overfor dem,som inviterede jer. Hvis du er meget kræsen,kunne du jo lige snuppe en rugbrød hjemmefra :-)

Jeg ville nok bede ham om ikke at komme med sådan en udtalelse igen.

God søndag :-)

Anmeld Citér

30. august 2015

Anonym trådstarter

Lisbeth1985 skriver:

Jeg synes faktisk,at din kæreste er ret uforskammet overfor dem,som inviterede jer. Hvis du er meget kræsen,kunne du jo lige snuppe en rugbrød hjemmefra :-)

Ja det er uforskammet..

jeg er ikke kræsen.. Jeg kan li mange ting.. Og det er sjældent at vi får noget herhjemme som vi lige har fået

men hvad synes du om den måde han taler om mig til andre på?

Anmeld Citér

30. august 2015

Anonym trådstarter

Lisbeth1985 skriver:

Har jeg også sagt.. Men så siger han at jeg er sippet og at han ikke vil diskutere og så går han

Anmeld Citér

30. august 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Kunne han ikke bare spørge dig om du havde lyst i stedet for at tale på dine vegne!

Og nej, det lyder ikke til at han taler pænt om dig.

Anmeld Citér

30. august 2015

FruK

Jeg synes det er uforskammet, både at sige sådan om dig. Men også at kræve at få menuen at vide, før han vil sige ja eller nej til en invitation. Jeg ville nok ikke invitere jer på mad igen.

Anmeld Citér

30. august 2015

Chellie

Du er kræsen, du er sippet ... Jeg synes da, han skulle tænke over nogle pæne ting at sige om dig istedet...

Anmeld Citér

30. august 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Hej

jeg har brug for at høre jeres mening

der er nogen som har ringet til min kæreste for at invitere os på mad i aften.. Han siger så i telefonen "det kommer an på hvad menuen står på, for (mit navn) er kræsen"

der bliver jeg sku lidt muggen.. Det er sket flere gange at han har fortalt folk at jeg er kræsen.. Jeg synes ikke at jeg er mere kræsen end andre folk.. Der er selvfølgelig ting som jeg ikke bryder mig om, men sådan er det jo med alle..

kæresten mener ikke at det er at tale dårligt om mig men det mener jeg det er.. Folk ser skævt til en som er kræsen.. Jeg synes selv at jeg kan li mange ting men det synes kæresten åbenbart ikke

Synes i at jeg tager det for tungt?

Altså... Jeg ville ikke ta det så tungt. 

Hvis min mand sagde sådan til f.eks et vennepar som inviterede os på middag, så ville jeg faktisk tænke på at HAN tænker på MIG! 

For ja.. Jeg er faktisk kræsen.. Indrømmer gerne.. 

Anmeld Citér

30. august 2015

Karina84

Jeg ER kræsen og indrømmer det gerne, dog er jeg også en smule flov over det. Jeg kunne ALDRIG selv finde på at spørge om det, og min mand heller ej på mine vegne. 

HVIS han gjorde det, hmm tror jeg at jeg ville blive flov over at han spurgte, og synes egentlig også det er ret uforskammet, som andre siger. På den anden side er det også sødt at han tænker på mig 

Så tror jeg pænt ville be' ham om at til en anden gang skal jeg nok selv tage den vurdering, og at jeg altså ikke behøver vide menuen inden jeg beslutter mig for om jeg ville hjem til andre og spise.

Anmeld Citér

31. august 2015

Ciss

Det er respektløst at snakke på den måde om andre.

At være kræsen er et negativt ladet begrep, på samme måde som hvis han sagde, at du er doven eller indbilsk.

Man skal snakke med respekt om sin kæreste, man skal jo være en slags enhed og støtte hinanden. At udlevere dig på den måde er ikke at støtte dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.