Han syntes ikke det okay :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
12 svar
35 synes godt om
30. august 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har kolonihave . Og har noget hegn vi skal have malet . Min far var så sød at kører ud og male 2 sektioner af hegnet Idag for at overraske os . Det syntes jeg jo er dejligt . Men min kæreste syntes ikke det var ok han syntes vi skal bede om hjælp før han bare selv gør det . Hva syntes i er ok ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2015

sne190810

Kommer selvfølgelig an på, hvem man er. 

Men IMO så er din far sgu da sød at gide gøre det for jer! Og din kæreste en kende utaknemmelig, og virker fornærmet over hans "mandhood"område er blevet intimideret. 

Anmeld Citér

30. august 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har kolonihave . Og har noget hegn vi skal have malet . Min far var så sød at kører ud og male 2 sektioner af hegnet Idag for at overraske os . Det syntes jeg jo er dejligt . Men min kæreste syntes ikke det var ok han syntes vi skal bede om hjælp før han bare selv gør det . Hva syntes i er ok ? 

Åh Gud altså! Det er dælme da ikke nemt at være svigerfar på de vilkår. Det er da MEGA sødt af din far - din kæreste burde takke ham!

Anmeld Citér

30. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes også det er mega sødt gjort!

Anmeld Citér

30. august 2015

dpb

Anonym skriver:

Personligt ville jeg blive glad for den hjælp Medmindre det var blevet malet i en farve din far havde bestemt og som jeg ikke brød mig om.(eksempelvis lyserød eller lign.)

Men umiddelbart forstår jeg dit indlæg som at I havde indkøbt malingen og bare ventede på at få tid til selv at tage ud og male det? og i det tilfælde kan jeg ikke se at din kæreste har noget at blive sur over som sådan, medmindre han havde glædet sig til selv at skulle male det? 

Kan godt se det muligvis har været lidt grænseoverskridende for din kæreste, men din far har jo gjort det i en god mening. Men hvis det er fordi din kæreste føler sine grænser overskredet er det jo også vigtigt at lytte til ham. Syntes I skal tale om hvorfor han mener som han gør? Havde det været bedre hvis din far f.eks. havde skrevet en sms om det var ok, inden han gjorde det?
Syntes din fars tanke har været god nok, og jeg er ikke enig med din kæreste i at I skal bede om hjælpen inden den bliver tilbudt.  

Qnuz

Anmeld Citér

30. august 2015

Carina:-)

Hvis din svigermor lige dumpede forbi imens I ikke var hjemme og lige ordnede vasketøjet ville du så også synes det var sødt gjort?

Jeg tror din kæreste følte sig overrumpet af din far Han ville gerne selv gøre det og nu gjorde svigerfar det så i stedet .

Jeg forstår godt han synes det er træls at han gjorde det " bag jeres ryg" Og føler nok hans grænser overtrådt og helt ærligt jeg forstår ham godt ,ligesom jeg også godt kan forstå du ikke ser det som andet end hjælp fordi det er din far Men så prøv at forestil dig svigermor gøre det samme med f.eks vasketøjet eller lige snupper støvsugeren selv om I ikke har bedt om det og slet ikke er hjemme 

Anmeld Citér

30. august 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg synes ikke svigerforældre/forældre skal overraske på den måde. De skal spørge først.

Jeg ville ikke bryde mig om det, og blive skuffet hvis jeg så ovenikøbet havde en kæreste, der ikke ville lytte på at min grænse var overskredet. Så jeg håber du vil lytte til din kæreste

Anmeld Citér

30. august 2015

Babilooo

Ek det er da supersødt - man skal da være glad for den hjælp man får. 

I mine øjne er der meget stor forskel på at overraske male et hegn med den mailingsfarve i ønsker og så en svigermor der vasker ens beskidte undertøj osv. Det ville være grænseoverskridende men det er da også lang mere privat.

Anmeld Citér

30. august 2015

Carina:-)

Smølfine123 skriver:

Ek det er da supersødt - man skal da være glad for den hjælp man får. 

I mine øjne er der meget stor forskel på at overraske male et hegn med den mailingsfarve i ønsker og så en svigermor der vasker ens beskidte undertøj osv. Det ville være grænseoverskridende men det er da også lang mere privat.

Det var så bare et tænkt eksempel 

Min svigermor var hjemme hos os en dag hvor hun kiggede efter de 2 yngste -

Hun tog så lige alle mine skabslåger med vand og sæbe i køkkenet for at være sød

Tænk jeg syntes ikke på nogen måder det var fedt at komme hjem til og kunne absolut ikke se det som nogen "hjælp" Tværtimod synes jeg det er at gå over andres grænser at gøre noget som de ikke har bedt om .

Det kan nemlig også opfattes som skjult kritik - at man burde have fået det gjort. 

Mine 2 ældste er også flyttet hjemmefra og f.eks så har de fået sat indhejning rundt om haven og mangler at få sat lågen fast . Min mand spurgte lige i går om han skulle svinge forbi og sætte den fast og ja tak sagde svigerdatteren,

Vi kunne ikke drømme om bare at gøre det lige så lidt som jeeg kunne drømme om at fjerne naboens ukrudt i fortorvet når jeg tager mit eget . Er nemlig ret sikker på at han også ville synes det var at tage ansvar fra ham selv for mon ikke han fjerner det når han synes det er tid Akkurat som TS kæreste der nok havde malet det hegn når han synes det var nu. 

Anmeld Citér

30. august 2015

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg syntes din kæreste er et fjols, det er da super sødt gjort af din far, syntes din kæreste skulle vise noget taknemmelighed frem i stedet for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.