Karriere eller familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.403 visninger
17 svar
25 synes godt om
29. august 2015

Anonym trådstarter

Åh, vi står i et kæmpe dilemma. Min mand og jeg kommer begge fra Jylland, men er flyttet til København for 2 år siden, da vi begge fik tilbudt arbejde herovre. Aftalen var hele tiden, at vi skulle tilbage til Jylland, når vi skulle stifte familie, da det er der, vi føler os hjemme og begge vores familier, gamle venner osv. bor der. Nu skete det så, at jeg blev gravid uplanlagt, og vi fik en dejlig dreng på snart et år. Min mand er meget glad for sit job, så vi lavede den plan, at vi ville blive i København til vores dreng skulle starte i børnehave og så flytte tilbage på det tidspunkt. Men nu har min mand så blevet tilbudt en anden stilling i samme firma, som virkelig er hans drømmejob, og nu har han af gode grunde ikke lyst til at tage til Jylland heller ikke om et par år, da det er for kortsigtet at være i samme stilling. Derudover findes den slags stillinger slet ikke i Jylland.

Jeg forstår ham fuldt ud, men jeg har bare så svært ved at falde til i København og at forestille mig, at mine børn skal vokse op her. Jeg vil gerne tættere på familien. Det vil betyde så meget at kunne besøge dem på en eftermiddag fx eller de kunne komme og hjælpe os, eller vi kunne hjælpe dem, babysitte mm. Jeg vil jo også gerne have, at vores dreng får et tæt forhold til sine bedsteforældre...

Nogen, som har stået i en lignende situation? Eller har nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Åh, vi står i et kæmpe dilemma. Min mand og jeg kommer begge fra Jylland, men er flyttet til København for 2 år siden, da vi begge fik tilbudt arbejde herovre. Aftalen var hele tiden, at vi skulle tilbage til Jylland, når vi skulle stifte familie, da det er der, vi føler os hjemme og begge vores familier, gamle venner osv. bor der. Nu skete det så, at jeg blev gravid uplanlagt, og vi fik en dejlig dreng på snart et år. Min mand er meget glad for sit job, så vi lavede den plan, at vi ville blive i København til vores dreng skulle starte i børnehave og så flytte tilbage på det tidspunkt. Men nu har min mand så blevet tilbudt en anden stilling i samme firma, som virkelig er hans drømmejob, og nu har han af gode grunde ikke lyst til at tage til Jylland heller ikke om et par år, da det er for kortsigtet at være i samme stilling. Derudover findes den slags stillinger slet ikke i Jylland.

Jeg forstår ham fuldt ud, men jeg har bare så svært ved at falde til i København og at forestille mig, at mine børn skal vokse op her. Jeg vil gerne tættere på familien. Det vil betyde så meget at kunne besøge dem på en eftermiddag fx eller de kunne komme og hjælpe os, eller vi kunne hjælpe dem, babysitte mm. Jeg vil jo også gerne have, at vores dreng får et tæt forhold til sine bedsteforældre...

Jeg har stået i samme situation - dog med knap så mange km imellem vores familier. 

Vi flyttede tilbage til min hjemby weekenden inden den ældste startede i skole for knap 3 år siden. Det er det bedste vi har gjort selvom vi var glade for at bo "ude". 

Anmeld Citér

29. august 2015

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har ikke stået i samme situation, men umiddelbart tænker jeg første aftale gælder, hvis man ikke kan blive enige om en ny.

Det er måske lidt firkantet, men....

Anmeld Citér

29. august 2015

charthys

Måske et kompromi? Hvis I flytter til enten trekantsområdet eller ebeltoft, så er I i jylland,  og det er ikke fuldstændigt umuligt at pendle hvis man er motiveret.

Anmeld Citér

30. august 2015

Muffinmus

Anonym skriver:

Familie bør til enhver tid komme før karriere. Jeg forstår godt det er fedt med drømmejobbet. Men hvis det koster trivslen for resten af familien er det aldrig det værd.

Og forstår dig. Mine børn skulle aldrig vokse op i Kbh, selv om jeg selv er opvokset i området. Vi flytter aldrig til Sjælland. Man får også langt mere hus for pengene i Jylland alt efter hvor man slår sig ned.

Anmeld Citér

30. august 2015

PernilleogLouis

men ret surt hvis du får en mand der resten af livet skal ærgre sig over han gik glip af drømmejpbbet

Anmeld Citér

30. august 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Vi bor udenfor Århus, men min mands Job er i Dragør, så han kører derover 1-2 gange i ugen, evt med en overnatning hvis det passer ind. Resten af tiden kan han arbejde hjemmefra eller på kontoret der også ligger lidt uden for Århus..

Måske det var en mulighed?

Anmeld Citér

30. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vil også sige at trekantsområdet (eller endda Horsens/Aarhus) kunne være en mulighed HVIS han kan arbejde i toget og måske kan arbejde hjemmefra en dag om ugen.

Medmindre I bor lige ved siden af arbejdspladsen vil der jo også i Kbh være en del transporttid, og hvis den er i bil så er det spildtid, hvorimod man kan få meget fra hånden i toget. Har selv i flere år haft næsten 2 timer hver vej, det vænner man sig til.

Hvis arbejdspladsen er fleksibel kan han måske gå tidligt så han stadig kan være hjemme og spise sammen med familien.

Anmeld Citér

30. august 2015

Carina:-)

Man skal ikke undervurdere glæden ved et arbejde.

Hvem har lyst til at være i et job man reelt kun har taget fordi man skulle når drømmejobbet har været tilbudt?

Og som en anden skrev ,så er det jo ikke fedt hvis han går rundt og er ulykkelig ,men du skal self heller ikke være ulykkelig...

I bliver nødt til at snakke om det ,og ting ændrer sig .

Man kan have en holdning en dag og 5 år senere kan der være sket ting i ens liv der ændrer den holdning. 

Så en ting er at han mente det med jylland førhen ,men nu er han måske et sted i hans liv hvor han har andre ønsker .

Måske I kan finde et kompromi? Der er mange lækre steder på Sjælland det behøver jo ikke lige være Kbh man bosætter sig i :) 

Anmeld Citér

30. august 2015

Babilooo

En aftale kan ændres - holdninger kan jo ændres

Der kan se meget på flere år tankemæssigt og i forhold til muligheder. 

Ja man får mere hus for pengene - men jobmuligheder osv er også mindre i Jylland. Folk betaler mere fordi mulighederne er flere på Sjælland nær Kbh. Jeg bor nu i Nordsjælland og kunne aldrig tænke mig at  bo inde centralt med mine børn. Jeg tror jeg max har været på strøget 3 gange de sidste 5 år. Der er som en anden skriver mange skønne områder med skov og vand osv. både i nord Sjælland og sydsjælland.

I Jylland vil du være tættere på familien ja. Men når børnene bliver store oplever rigtig mange jyder at de tager til andre steder og læser og arbejder.... Dvs. de selv oplever det dine forældre oplever med at komme langt fra børn og børnebørn. Når I er unge er det trods alt også muligt at opbygge et godt netværk her på Sjælland.

blot nogle tanker og overvejelser herfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.