Åh, vi står i et kæmpe dilemma. Min mand og jeg kommer begge fra Jylland, men er flyttet til København for 2 år siden, da vi begge fik tilbudt arbejde herovre. Aftalen var hele tiden, at vi skulle tilbage til Jylland, når vi skulle stifte familie, da det er der, vi føler os hjemme og begge vores familier, gamle venner osv. bor der. Nu skete det så, at jeg blev gravid uplanlagt, og vi fik en dejlig dreng på snart et år. Min mand er meget glad for sit job, så vi lavede den plan, at vi ville blive i København til vores dreng skulle starte i børnehave og så flytte tilbage på det tidspunkt. Men nu har min mand så blevet tilbudt en anden stilling i samme firma, som virkelig er hans drømmejob, og nu har han af gode grunde ikke lyst til at tage til Jylland heller ikke om et par år, da det er for kortsigtet at være i samme stilling. Derudover findes den slags stillinger slet ikke i Jylland.
Jeg forstår ham fuldt ud, men jeg har bare så svært ved at falde til i København og at forestille mig, at mine børn skal vokse op her. Jeg vil gerne tættere på familien. Det vil betyde så meget at kunne besøge dem på en eftermiddag fx eller de kunne komme og hjælpe os, eller vi kunne hjælpe dem, babysitte mm. Jeg vil jo også gerne have, at vores dreng får et tæt forhold til sine bedsteforældre...
Nogen, som har stået i en lignende situation? Eller har nogle gode råd?
Anmeld
Citér