SandraXOXO skriver:
Du får det til at lyde negativt og kedeligt at man ikke vil leve i et fysisk/psykisk voldeligt forhold? Og det gør mig lidt bekymret. Lever du stadig i sådan et forhold siden du siger sådan? Og nærmest forsvare at vælge et dumt svin og tilmed at vælge at få børn med et dumt svin. For jeg håber da virkelig du godt selv kan se at der ingen fremtid er i mænd som dem. Og at kvinder burde vide bedre og tro på at de er for gode til at blive behandlet dårligt.
Jeg synes, du skal læse hendes indlæg igen med et åbent sind. Der er bestemt ikke romantiseret på den slags forhold, og sidste del er en opsang til dem, der opfordrer kvinder til at blive i et sådant, fx fordi der er børn.
Hun forsøger blot at gøre opmærksom på, at det er meget let for andre at dømme og, som du nu selv skriver, fortælle kvinder i den situation, at de "burde vide bedre" og tro på sig selv. Det gør de jo ikke, og det er ikke nogen hjælp for dem at blive skammet ud for deres dårlige dømmekraft. De er mere på den, end du og jeg nok har en chance for at sætte os ind i.
Anmeld
Citér