Mødregrupper?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
12 svar
1 synes godt om
25. august 2015

Denførste

hvad er jeres erfaringer, oplevelser og holdninger til at være med i en mødregruppe ? Er det godt for både baby og mor? Og hvad handler det enlig om? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Denførste skriver:

hvad er jeres erfaringer, oplevelser og holdninger til at være med i en mødregruppe ? Er det godt for både baby og mor? Og hvad handler det enlig om? 

Jeg elskede, at være i mødregrupper.

1. gang mødtes vi 1 gang om ugen, hvor vi snakkede BABYER og alt hvad der var omkring dem. Vi var alle første gangs fødende. Vi gik på cafe, ture, baby-bio, storcentre mv. Vi stoppede med, at ses da vi startede på arbejde igen. Er dog venner på FB. Min dreng er fra 2007.

2. gang mødtes vi ca. hver 10 dag, da vi alle var anden gangs fødende. Vi var hjemme hos hinanden og denne gang snakkede vi lidt andre ting også - søskende mv. Vi ses stadigvæk 1 gang om måneden (uden børn) på trods af, at vores børn nu er 6 år (2009). Vi snakker ikke særlig meget børn mere, men om alt andet. Vi har det rigtig godt sammen på trods af, at vi er ret forskellige.

Når vi mødtes privat var det til boller, kaffe eller hvad man havde lyst til, at servere. Det var ikke opskruet på nogen måde og ingen så forkert til hinanden når man havde en dårlig hårdag eller man ikke købte det dyreste mærketøj

Nu mødtes vi en hverdagsaften en gang om måneden kl. 20 når børnene sover og vi stortrives sammen, og kommer alt for sent i seng da vi snakker hele aften.

Anmeld Citér

25. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er meget forskelligt om det fungerer, kommer jo helt an på hvem der bliver sat sammen

jeg er med i 2, den som SP har sat sammen - den er ok, vi svinger ikke sindsygt godt men kan sagtens tale sammen og grine sammen. Vi mødes ca hver 14. Dag hos en af os til kaffe og lidt brød. vi er 5. Vi har også været i Babybio en enkelt gang.

Den anden er udsprunget af en facebookgruppe og der er stemningen anderledes da vi også deler ting sammen alle de dage vi ikke ses, så vi kender hinanden bedre og har også fulgt hinanden under graviditeten. Vi mødes også hver 14. Dag ca hos en af os. 

I begge grupper bliver der talt om alt fra babyer, mænd, større børn, job, fritid og drømme om byture i fremtiden 

Anmeld Citér

25. august 2015

PernilleogLouis

Jeg syns mødre gruppe er fantastisk - vores børn er 7.5 år nu og vi mødes stadig med børnene en gang om måneden og derudover mødes vi også bare os mødre - har bl.a lige været på spaweekend. Jeg har fået nogle fantastiske veninder og min søn har fået nogle gode venner  

Anmeld Citér

25. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg var i 2 mødregrupper. En særlig ung mødregruppe som SP havde sat sammen, hvor den ældste var 23 og den yngste var 15. Største delen var 19-21. Det første halve år mødtes vi 1 gang om ugen, det sidste halve 1 gang hver 14. dag. Vi mødtes hvergang med 2 sundhedsplejersker i nogle lokaler sat til rådighed til os. 

I den anden var vi nogle piger der selv havde fundet sammen og mødtes hos hinanden. Der var vi lidt mere blandet men alle under 30

De var begge helt fantastiske, men på hver sin måde

Anmeld Citér

25. august 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg ELSKER min mødregruppe. Jeg ville seriøst have røvkedet mig under min barsel, hvis det ikke havde været for dem. Vi har en fast mødedag om ugen hjemme hos en af os, men mødes også derudover. Nogle gange bliver det til 3-4 gange om ugen. Vi er alle førstegangsfødende. Vi laver alt muligt, babysvømning, cafebesøg, babyrytmik, kaffedrikning, går ture. Vi har også mødtes et par gange, hvor mændene også har været med. Det har også været super hyggeligt, især for dem at møde nogle andre fædre. 

Er glad for, at vi svinger så godt sammen. Har også hørt om mødregrupper, som ikke har haft en særlig god dynamik. Nogle gange tror jeg, at det er tilfældigt, men jeg tror også, at det handler om at være åben overfor hinandens forskelligheder og sørge for, at der er plads til alle, og så handler det selvfølgelig også om, at alle gider det. Vi havde en, der faldt fra ret hurtigt, men resten af os har virkelig haft stor glæde af hinanden. 

Anmeld Citér

25. august 2015

L-Mortil3

Jeg har blandede følelser med mg , den aller første var mere, hvem har det største hus, den dyreste vogn, den fedeste bil, den bedst betalte mand osv osv osv! Dem derefter var super gode og givende. Vi mødtes hver uge/14 dag til brunch, brød/rundstykker , juice, kaffe osv... Gik en tur med vognen , snakkede løst og fast, tog på shoppetur og babybio mm ...

Anmeld Citér

25. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg har en mødregruppe som jeg elsker at mødes med - vi er kommet af et projekt i vores kommune og vi var 9 par alle førstegangs forældre - 5 af os mødre fandt ud af vi klikkede sammen - vi var sammen 1 gang om ugen under barsel - nu er det 1 gang hver mdr efter de andre er startet på arbejde igen. Vi mødes endvidere 4 gange om året med mændene uden børn og holder fest.

min mor ses stadigvæk med den mødregruppe hun var i da hun fik mig - de har "kun" kendt hinanden i 28 år og de mødes hver 3. Mdr - det sejt!!!

Anmeld Citér

25. august 2015

Christine

Denførste skriver:

Det kommer 100% an på omstændigheder og personer. Første gang havde jeg for hård en fødsel til rigtigt at orke det mere end få gange og de andre brød også op efter 3 måneder. Anden gang fortsatte de fleste af os i et år og her tredje gang, hvor jeg var super opsat på det, gik det helt i fisk og jeg vil sige det var 50% dårlig planlægning fra sp og 50% pga personerne.

Så man kan være heldig eller uheldig, har hørt om mange både gode og dårlige erfaringer 

Men man kan jo evt selv finde en gruppe. Eller gå til noget andet. Træning med baby, yoga med baby, svømning med baby. Det er godt at undersøge det som backup i hvert fald 

Anmeld Citér

25. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har været glad for min! Jeg var i mødregruppe med dem som jeg også var til fødselsforberedelse med, så kendte dem godt. 

Men i min kommune hedder det forældregruppe og ikke mødregruppe, derfor lavede vi en mødregruppe med dem til fødselsforberedelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.