Erfaring med familievejleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
12 svar
2 synes godt om
24. august 2015

Anonym trådstarter

Hej mødre.

Vi har rimelig mange kampe med vores 3årige datter og vi ved ikke om vi tackler hende rigtigt. Intet lader til at virke rigtig godt, uanset hvad vi gør. Det er virkelig nedslidende og vi har derfor overvejet om vi skal kontakte kommunen og få tilknyttet en familievejleder, som kan give os gode råd og værktøjer til at tackle vores datter rigtigt eller fortælle om det vi gør er rigtigt og at vi bare skal hænge i.

Jeg søger derfor familier, som har haft/har en familievejleder, som vil fortælle lidt om, hvordan det fungere og om det har hjulpet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2015

jenny4

Jeg kender ikke lige noget til familievejleder men blev nysgerrig på hvad børnehaven siger til jeres datter? Har de samme udfordringer?

Anmeld Citér

24. august 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Jeg kender ikke lige noget til familievejleder men blev nysgerrig på hvad børnehaven siger til jeres datter? Har de samme udfordringer?

Nej er kun os hun udfordre og tager kampe med.

Anmeld Citér

24. august 2015

jenny4

Anonym skriver:

Nej er kun os hun udfordre og tager kampe med.

Nu ved jeg ikke hvor slemt det er, men det er jo meget normalt for alderen at de udfordrer og trodser. Har selv en på tre som prøver alle grænser af - og netop grænser har været nøgleord for os. Vi er simpelthen nødt til at agere ret firkantet i øjeblikket. Spiser på faste tidspunktet, samme rutiner morgen, middag og aften. Ikke give køb på principper osv. Det hjælper vores dreng at kende rammerne og at vi ikke laver om på dem. 

Har i ikke en sundhedsplejerske i kan prøve at tage fat på?

Anmeld Citér

24. august 2015

(august)

Har hørt rigtig godt om Marte Meo terapeuter. 

Anmeld Citér

24. august 2015

Patriark

Anonym skriver:

Hej mødre.

Vi har rimelig mange kampe med vores 3årige datter og vi ved ikke om vi tackler hende rigtigt. Intet lader til at virke rigtig godt, uanset hvad vi gør. Det er virkelig nedslidende og vi har derfor overvejet om vi skal kontakte kommunen og få tilknyttet en familievejleder, som kan give os gode råd og værktøjer til at tackle vores datter rigtigt eller fortælle om det vi gør er rigtigt og at vi bare skal hænge i.

Jeg søger derfor familier, som har haft/har en familievejleder, som vil fortælle lidt om, hvordan det fungere og om det har hjulpet.

Med mindre der er noget "værre" i spil end trodsalder, så må i nok selv til lommerne.

Tænker at i må væbne jer med tålmodighed!

Ingen er perfekte forældre og med mindre der en noget dysfunktionelt i jeres familie er den eneste støtte i kan modtage, sandsynligvis en overfladisk gang råd og vejledning.

Anmeld Citér

25. august 2015

Mor i Aarhus

Patriark skriver:

Med mindre der er noget "værre" i spil end trodsalder, så må i nok selv til lommerne.

Tænker at i må væbne jer med tålmodighed!

Ingen er perfekte forældre og med mindre der en noget dysfunktionelt i jeres familie er den eneste støtte i kan modtage, sandsynligvis en overfladisk gang råd og vejledning.

Inde på Familierådgivningens hjemmeside står der, at man kan søge rådgivning til fx børneopdragelse, så det ville give god mening, at trådstarter henvender sig der. 

Anmeld Citér

25. august 2015

Blop2

Her i Nordjylland kan man kontakte tværfagligt team, som kan hjælpe en med ALT lige fra børn der har problemer med at spise til børn med adfærds problemer.

vi får selv hjælp og vejledning af dem, da vi har en søn med adfærdsproblemer. Han er idag 3.8 år gammel og vi har fået hjælp siden dagpleje tiden.

Anmeld Citér

25. august 2015

Mor til Ella

Kontakt din sundhedsplejeske

Hun kan sikkert hjælpe med meget... Vi har hvertfald brugt vores lidt da Ella var ca 2,5 år til feks putteproblemer.

Anmeld Citér

25. august 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej mødre.

Da min søn var lille fik vi besøg af en familievejleder da vi havde problemer med øjenkontakt med vores søn... hun var rigtig god til at sige "prøv at gøre sådan" eller "det er rigtig godt det der"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.