Hvorfor et behov for anonymitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2015

Abracadabra

Mami skriver:

Det er da ikke besynderligt? Hvis nogen herinde kender den ts du hentyder til og hendes kæreste er det da ikke fedt de ved han er impotent? 

Jeg har f.eks ikke fortalt ret mange vi er i behandling, og før jeg fortalte nogen det, kunne jeg sagtens finde på at svarer anonymt  

Prøv at læse pågældende debat. 

Den lyder nogenlunde som følger 

Anonym TS: min mand er impotent, hvordan skal jeg dog blive gravid? 

Anonym besvarer: hvad med fertilitetsbehandling? 

Hvorfor kan man ikke stå ved, at man foreslår fertilitetsbehandling til et fertilitetsproblem?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

Kære allesammen. 

Kort sagt: Hvorfor har nogle brugere herinde brug for anonymitet? Udover den helt naturlige i, at ens brugernavn oftest ER en anonymisering? 

Jeg er fx ikke døbt Abracadabra, ligesom at jeg heller ikke regner med, at nogen hedder mor1944 eller lignende? 

Hvorfor kan man ikke stå ved sine holdninger i forhold til sit profilnavn? Fx i debatten om drengen på Facebook - men også i forhold til mange andre debatter? 

Jeg regner ikke med, at nogen herindefra finder mig på mit arbejde og kritisk spørger "hvorfor rådede du vedkommende til at købe en stokke-stol???". 

Forstår det heller ikke. Jeg synes den bliver misbrugt.

Anmeld Citér

22. august 2015

Mami

Abracadabra skriver:

Prøv at læse pågældende debat. 

Den lyder nogenlunde som følger 

Anonym TS: min mand er impotent, hvordan skal jeg dog blive gravid? 

Anonym besvarer: hvad med fertilitetsbehandling? 

Hvorfor kan man ikke stå ved, at man foreslår fertilitetsbehandling til et fertilitetsproblem?? 

Har læst tråden tænker bare ikke det er så mærkeligt 

Anmeld Citér

22. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er ligeglad om folk er ano, men synes det er irriterende at den popper op med man kan være ano, når man vil skrive et indlæg. 

Anmeld Citér

26. marts 2019

Mo9ca:)

Abracadabra skriver:

Kære allesammen. 

Kort sagt: Hvorfor har nogle brugere herinde brug for anonymitet? Udover den helt naturlige i, at ens brugernavn oftest ER en anonymisering? 

Jeg er fx ikke døbt Abracadabra, ligesom at jeg heller ikke regner med, at nogen hedder mor1944 eller lignende? 

Hvorfor kan man ikke stå ved sine holdninger i forhold til sit profilnavn? Fx i debatten om drengen på Facebook - men også i forhold til mange andre debatter? 

Jeg regner ikke med, at nogen herindefra finder mig på mit arbejde og kritisk spørger "hvorfor rådede du vedkommende til at købe en stokke-stol???". 

Selvom emnet er gammelt er det stadig relevant synes jeg.

Hvorfor anonymitet i emner som f.eks. Navn til baby eller hvor ferie med baby kan gå til?

Jeg kan simpelthen ikke lige se hvorfor det er nødvendigt

Mvh. Monica

Anmeld Citér

26. marts 2019

Anonymor

Kære allesammen. 

Nevermind, havde overset debatten var gammel. 

Anmeld Citér

26. marts 2019

Mo9ca:)

Anonymor skriver:

Nevermind, havde overset debatten var gammel. 

Fair nok. Det er også bare  behovet for anonymitet jeg stiller spørgsmål ved.

Anmeld Citér

26. marts 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg deltager ikke vildt meget i debatter og er heller ikke altid anonym. Men kan sagtens finde på at være det, fordi det fx kan relatere til mit erhverv, eller mig som person. Jeg kender også mange herinde og har nogle gange brug for 100% anonymitet. Jeg er glad for at anonymitetsfunktionen er der. 

Tonen er nogle gange lidt til den grove side synes jeg og bølgerne kan gå højt. Og nogle gange når jeg har læst med på sidelinjen har jeg også lagt mærke til at debattører ind i mellem tjekker profilen ud og henviser/relaterer til tidligere indlæg. Dette synes jeg til tider kan være lidt tarveligt, fordi TS måske har et “nyt” spørgsmål, som måske godt kan kædes sammen med et tidligere indlæg, men tanken ikke er at de to indlæg skal “stå sammen.” (Lidt rodet skrevet) 

Anmeld Citér

26. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Babyklar87 skriver:

Jeg deltager ikke vildt meget i debatter og er heller ikke altid anonym. Men kan sagtens finde på at være det, fordi det fx kan relatere til mit erhverv, eller mig som person. Jeg kender også mange herinde og har nogle gange brug for 100% anonymitet. Jeg er glad for at anonymitetsfunktionen er der. 

Tonen er nogle gange lidt til den grove side synes jeg og bølgerne kan gå højt. Og nogle gange når jeg har læst med på sidelinjen har jeg også lagt mærke til at debattører ind i mellem tjekker profilen ud og henviser/relaterer til tidligere indlæg. Dette synes jeg til tider kan være lidt tarveligt, fordi TS måske har et “nyt” spørgsmål, som måske godt kan kædes sammen med et tidligere indlæg, men tanken ikke er at de to indlæg skal “stå sammen.” (Lidt rodet skrevet) 

Så godt skrevet 

Anmeld Citér

26. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mo9ca:) skriver:

Selvom emnet er gammelt er det stadig relevant synes jeg.

Hvorfor anonymitet i emner som f.eks. Navn til baby eller hvor ferie med baby kan gå til?

Jeg kan simpelthen ikke lige se hvorfor det er nødvendigt

Mvh. Monica

Helt enig - nogle gange er det helt uforståeligt. Også det dér med at skrive “h*n” om sit barn, der fx ikke vil/kan smide bleen. Som om, vi ellers ville reagere med “Ahh, BUSTED! - du skriver nok anonymt, men du har en DATTER!! - SÅ ved vi, hvem du er!” 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.