3 uger uden barn pga afslutning på uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.888 visninger
12 svar
33 synes godt om
21. august 2015

Anonym trådstarter

Den har været oppe mange gange og dog er jeg anonym, fordi jeg ved, at det er et emne, der virkelig kan give anledning til gnister herinde (som andre steder)

Jeg er fraskilt og står i deleordning 9-5, min eksman har bopæl. Nu er jeg ved at afslutte mit studium på uni og får brug for en intensiv tid med opgaveskrivning. Barnet tager deleordningen fint og bedsteforældre vil hjælpe faren. Kan det være fair lige at tage de tre uger uden barn til opgaveskrivning? Sagen er at jeg studerer i en anden by end den eks og barn bor i.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Anonym skriver:

Den har været oppe mange gange og dog er jeg anonym, fordi jeg ved, at det er et emne, der virkelig kan give anledning til gnister herinde (som andre steder)

Jeg er fraskilt og står i deleordning 9-5, min eksman har bopæl. Nu er jeg ved at afslutte mit studium på uni og får brug for en intensiv tid med opgaveskrivning. Barnet tager deleordningen fint og bedsteforældre vil hjælpe faren. Kan det være fair lige at tage de tre uger uden barn til opgaveskrivning? Sagen er at jeg studerer i en anden by end den eks og barn bor i.

Tjaah, hvis alle parter incl barnet er okay med dette - nu fremgår det jo ikke hvor gammelt barnet er - så kan jeg ikke se hvorfor det skulle blive et problem, der er jo weekenderne du kan tilbringe med barnet - i skal gøre hvad i synes er rigtigt - ikke hvad en masse kvinder på et debatforum synes  men i hvert fald god opgaveskrivning

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

Jegkiggerpåfugle skriver:

Tjaah, hvis alle parter incl barnet er okay med dette - nu fremgår det jo ikke hvor gammelt barnet er - så kan jeg ikke se hvorfor det skulle blive et problem, der er jo weekenderne du kan tilbringe med barnet - i skal gøre hvad i synes er rigtigt - ikke hvad en masse kvinder på et debatforum synes  men i hvert fald god opgaveskrivning

5 år... Så hvordan tester man lige om det er okay med det? 

Anmeld Citér

21. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

5 år... Så hvordan tester man lige om det er okay med det? 

Skal I fortsat ses i weekenderne, ser jeg ikke nødvendigvis det store problem, men tre uger helt uden mor ville jeg være ret betænkelig ved. 

Du kan ikke forhåndsteste, og hvis du er sikker på, det er det, du vil, skal du heller ikke "spørge om lov" ved barnet - det kan han slet ikke tage stilling til, og det kan give ham indtryk af, at han kan skifte mening, hvis han fortryder sin accept. 

Jeg går dog ud fra, du er indstillet på at ændre planen og se ham et par dage, hvis han bliver rigtigt ked af det undervejs? 

Anmeld Citér

22. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Mor og meget mere skriver:

Skal I fortsat ses i weekenderne, ser jeg ikke nødvendigvis det store problem, men tre uger helt uden mor ville jeg være ret betænkelig ved. 

Du kan ikke forhåndsteste, og hvis du er sikker på, det er det, du vil, skal du heller ikke "spørge om lov" ved barnet - det kan han slet ikke tage stilling til, og det kan give ham indtryk af, at han kan skifte mening, hvis han fortryder sin accept. 

Jeg går dog ud fra, du er indstillet på at ændre planen og se ham et par dage, hvis han bliver rigtigt ked af det undervejs? 

Jeg kunne ikke være mere enig og helt klart den rigtige vej at gå 

Anmeld Citér

22. august 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Som andre skriver det, prøv det, med forbehold for at dit barn kan få brug for at se dig måske kan fin eks og barn komme ned og tage en overnatning ved dig, så du ikke skal bruge tid på transport. 

Når du tænker at emnet giver gnister , så har det været med de 0-2 årige, hvor man ikke har kunnet forklare dem situationen og der havde mit svar været anderledes  

Anmeld Citér

22. august 2015

alenemor42

Det syntes jeg sagtens du kan ... du kan jo forklare barnet hvorfor og hvis i ikke kan ses kan i tale i telefon sammen.

Ser ikke et problem. .. 

Anmeld Citér

22. august 2015

Christine

Anonym skriver:

Kan ikke helt se hvorfor du ikke kan se dit barn når du skriver opgave? 

Jeg synes tre uger er meget længe for et barn.

Jeg skrev speciale med børnene hjemme (to) hvor far så selvfølgelig tog meget over osv. Men fik skrevet det på et par måneder, så det kan sagtens lade sig gøre 

Anmeld Citér

22. august 2015

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Kan ikke helt se hvorfor du ikke kan se dit barn når du skriver opgave? 

Jeg synes tre uger er meget længe for et barn.

Jeg skrev speciale med børnene hjemme (to) hvor far så selvfølgelig tog meget over osv. Men fik skrevet det på et par måneder, så det kan sagtens lade sig gøre 

Christine Det kan det også sagtens under lidt mere almindelige omstændigheder, men sagen er den at jeg har en opmærksomhedsforstyrrelse og er lidt mere sårbar omkring stress. Så selvfølgelig er der omstændigheder ellers ville jeg ikke vælge det sådan

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg fik lige lyst til at update lidt. Det er nu 2,5 uger siden, at jeg afleverede mit barn til sin far. Og det har simpelthen gået så fint, vi har talt i telefon 4-5 gange og jeg har sendt et par breve med dyr og disney kort  

Han savner mig, men han er slet ikke ulykkelig og har heller ikke grædt, men virkelig hygget sig hos far, bedsteforældre og i børnehaven (hvor han har nogen rigtigt gode venner)

På fredag skal jeg hente ham og det glæder jeg mig til. Alt i alt er det gået rigtigt fint.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.