Efterårstøj - en historie om at være heldig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
11 svar
15 synes godt om
20. august 2015

lineog4

Er hjemme med en feberramt dreng efter vaccination i tirsdags - så tid til at gøre status på forskellige ting og i dag er det så tøjet efter at have være så heldig i går.

Først må jeg konstatere, jeg åbenbart ikke er den store køber af det kedelige tøj = undertøj og strømper. Men tilgengæld må jeg have en oplevelse af, at i hvert fald den mindste altid mangler bluser, for han har nok til vi ikke behøver vaske de første 14 dage  for ikke at tale om alt det stof der ligger og venter på at blive til bluser - aner jeg en bluse fetich hos mor og søn....

Jeg kan også konstatere jeg til den mellemste er bange for at kæbe for småt, for bukserne skal vist have et par opsmøg 

Men men men når alt det er konstateret kan jeg sidde og smile over mit svineheld i går. Tog en lille omvej på cykel i går for at undgå en bakke og få købt lidt brød. Og datterens yndlingsbutik, hvor mor aldrig køber for det holder pengepungen ikke til, der var en masse vare og et skilt: 5 stk for 100 kr. Det skal siges vi har to grønlandske udvekslingsstuderende boende og det er tydeligt (især med den ene) at pengene er små, og at en tur her til DK og lille Roskilde for dem kan sammenlignes med en tur til NY. Så mig af cyklen og se om jeg kunne finde en lille ting til dem - havde ikke i min vildeste fantasi regnet med det var store ting man kunne få - og vupti så havde jeg to poser tøj for 200 kr til de to piger og min egen tøs - ikke mindst str 176 bukser til min datter som jeg ellers ikke kan få andre steder uden at det koster en bondegård. Tøj for 2300 i nypris og min pris 200... Da pigerne kom hjem, måtte vi så ned og kigge igen: endnu 10 stykker tøj... Så nu er datterens garderobe klaret for 400 kr hvor der også var inklusiv lækkert tøj til de grønlandske piger og et par levis (havde jeg da aldrig regnet med jeg skulle købe til børn) bukser til den mellemste (og igen skal der vist opsmøg til). Så blev der lige luft i økonomien og jeg kan overveje om der så er råd til at tage de grønlandske piger i cirkus, nu hvor jeg ikke skal punge ud med de dyre busker til min buske pige. Hun fik tilgengæld cover til sin mobil, samme pris som 5 par cowboybukser 

nå det var den overspringshandling - blev bare så glad i låget da jeg ordnede deres skabe nu her (har også fundet en masse på tilbud i Italien til drengene, så nu kan kulden bare komme an)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2015

Skouboe

Nogen gange skal man bare have lov til at være heldig... 

Jeg stresser stadig over vintergarderoben til ungerne, det kommer jeg nok til lidt endnu.

Anmeld Citér

20. august 2015

lineog4

Skouboe skriver:

Nogen gange skal man bare have lov til at være heldig... 

Jeg stresser stadig over vintergarderoben til ungerne, det kommer jeg nok til lidt endnu.

Ja og butikken kan jo så glæde sig over min kære datter nu kommer til at kende alle de dyre mærker de forhandler og kan argumentere for bukserne sidder bedre og kvaliteten på bluser holder bedre 

Men ja pigerne regnede nyprisen sammen i går = 5450 og jeg slap 400. Og havde 3 meget glade piger 

Anmeld Citér

20. august 2015

Skouboe

lineog4 skriver:

Ja og butikken kan jo så glæde sig over min kære datter nu kommer til at kende alle de dyre mærker de forhandler og kan argumentere for bukserne sidder bedre og kvaliteten på bluser holder bedre 

Men ja pigerne regnede nyprisen sammen i går = 5450 og jeg slap 400. Og havde 3 meget glade piger 

Det kan jeg godt forstå at I er glade for  og butikken også, i øvrigt.

Jeg må tilstå at jeg generelt er pænt træt af børnetøj, men det hjælper jo ikke noget. Jeg bliver endnu mere træt af at stå og mangle... 

Anmeld Citér

20. august 2015

Skouboe

Og hvad hedder butikken iøvrigt? 

Anmeld Citér

20. august 2015

Carina:-)

Det er så dejligt at gøre et kup.

Jeg kan så aldrig finde ud af at begrænse mig så bruger stadig ( for ) mange penge -men tænk hvad det ville have kostet hvis jeg ikke gjorde kup indimellem 

Her er vintergarderoben også i hus på nær støvler - de bliver først købt når det er nødvendigt :) 

Anmeld Citér

20. august 2015

lineog4

Skouboe skriver:

Det kan jeg godt forstå at I er glade for  og butikken også, i øvrigt.

Jeg må tilstå at jeg generelt er pænt træt af børnetøj, men det hjælper jo ikke noget. Jeg bliver endnu mere træt af at stå og mangle... 

Jeg er også træt af børnetøj i butikker - men det her er teen/Tween tøj str 8-16 år. Og ja der må jeg jo bare erkende at teen/Tween pige gerne vil modetøjet og ikke det mors symaskine spytter ud  så nu har vi lært mærker som by hound, levis, d-xel, DNG, grunt jeans med mere at kende - mærker der før ikke var i vores bevidsthed (eller jo måske i min datters, men hun vidste det var kun noget man fik til jul eller fødselsdag).

det er en lokalshop i Roskilde

Anmeld Citér

20. august 2015

Skouboe

Jeg er også træt af børnetøj i butikker - men det her er teen/Tween tøj str 8-16 år. Og ja der må jeg jo bare erkende at teen/Tween pige gerne vil modetøjet og ikke det mors symaskine spytter ud  så nu har vi lært mærker som by hound, levis, d-xel, DNG, grunt jeans med mere at kende - mærker der før ikke var i vores bevidsthed (eller jo måske i min datters, men hun vidste det var kun noget man fik til jul eller fødselsdag).

det er en lokalshop i Roskilde

Ja, jeg er også begyndt at kigge sådanne steder, min 6 årige bruger str 140... Jeg er SÅ træt af komplet ny garderobe hvert halve år! Og så skal jeg til Roskilde og handle alligevel i dag

Anmeld Citér

20. august 2015

lineog4

Carina:-) skriver:

Det er så dejligt at gøre et kup.

Jeg kan så aldrig finde ud af at begrænse mig så bruger stadig ( for ) mange penge -men tænk hvad det ville have kostet hvis jeg ikke gjorde kup indimellem 

Her er vintergarderoben også i hus på nær støvler - de bliver først købt når det er nødvendigt :) 

Jeg ender nok også med at bruge for mange penge (et par bluser kan man da altid bruge ). Men når man har en tøs med ben så laaaaaange så de skal i en str 176/voksen størrelse og en talje og numse som en på 12 - så er man bare ude og skide en gang imellem, især da hendes favorit tøj er cowboy bukser - det kan blive sindsyg dyrt, for hun kan ikke bruge voksenstørrelse uden de hænger nede om knæene og de "billige" børnestørrelser stumper i benene... Så nu kan jeg læne mig roligt tilbage og vide hun har 6 par bukser til vinter

Anmeld Citér

20. august 2015

lineog4

Skouboe skriver:

Ja, jeg er også begyndt at kigge sådanne steder, min 6 årige bruger str 140... Jeg er SÅ træt af komplet ny garderobe hvert halve år! Og så skal jeg til Roskilde og handle alligevel i dag

Kan være de har lidt tilbage, den er på Algade, Zophie og Oliver. De havde en masse i 128/134 men det er jo så for småt. Og en del undertøj forresten... Bare ikke i min datters størrelse og ikke til drenge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.