Er hjemme med en feberramt dreng efter vaccination i tirsdags - så tid til at gøre status på forskellige ting og i dag er det så tøjet efter at have være så heldig i går.
Først må jeg konstatere, jeg åbenbart ikke er den store køber af det kedelige tøj = undertøj og strømper. Men tilgengæld må jeg have en oplevelse af, at i hvert fald den mindste altid mangler bluser, for han har nok til vi ikke behøver vaske de første 14 dage
for ikke at tale om alt det stof der ligger og venter på at blive til bluser - aner jeg en bluse fetich hos mor og søn....
Jeg kan også konstatere jeg til den mellemste er bange for at kæbe for småt, for bukserne skal vist have et par opsmøg 
Men men men når alt det er konstateret kan jeg sidde og smile over mit svineheld i går. Tog en lille omvej på cykel i går for at undgå en bakke og få købt lidt brød. Og datterens yndlingsbutik, hvor mor aldrig køber for det holder pengepungen ikke til, der var en masse vare og et skilt: 5 stk for 100 kr. Det skal siges vi har to grønlandske udvekslingsstuderende boende og det er tydeligt (især med den ene) at pengene er små, og at en tur her til DK og lille Roskilde for dem kan sammenlignes med en tur til NY. Så mig af cyklen og se om jeg kunne finde en lille ting til dem - havde ikke i min vildeste fantasi regnet med det var store ting man kunne få - og vupti så havde jeg to poser tøj for 200 kr til de to piger og min egen tøs - ikke mindst str 176 bukser til min datter som jeg ellers ikke kan få andre steder uden at det koster en bondegård. Tøj for 2300 i nypris og min pris 200... Da pigerne kom hjem, måtte vi så ned og kigge igen: endnu 10 stykker tøj... Så nu er datterens garderobe klaret for 400 kr hvor der også var inklusiv lækkert tøj til de grønlandske piger og et par levis (havde jeg da aldrig regnet med jeg skulle købe til børn) bukser til den mellemste (og igen skal der vist opsmøg til). Så blev der lige luft i økonomien og jeg kan overveje om der så er råd til at tage de grønlandske piger i cirkus, nu hvor jeg ikke skal punge ud med de dyre busker til min buske pige. Hun fik tilgengæld cover til sin mobil, samme pris som 5 par cowboybukser 
nå det var den overspringshandling - blev bare så glad i låget da jeg ordnede deres skabe nu her (har også fundet en masse på tilbud i Italien til drengene, så nu kan kulden bare komme an)
Anmeld
Citér