2 gangsgravid information

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. august 2015

Anonym trådstarter

Er gravid for anden gang  

hvordan har Jeres anden graviditet været i forhold til første ? 

Har i født før og hurtigere eller ? 

Håber nogle vil dele deres oplevelser ved 2 gang 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2015

CarinaSB

Anonym skriver:

Er gravid for anden gang  

hvordan har Jeres anden graviditet været i forhold til første ? 

Har i født før og hurtigere eller ? 

Håber nogle vil dele deres oplevelser ved 2 gang 

Begge mine graviditeter var faktisk meget lig hinanden .. dog tog jeg mest på ved den første :)

jeg fødte ikke hurtigere ved den 2 .. første gang tog det 24 timer og anden gang 74 timer :( Jeg har kun haft kvalme et par uger begge gange så det var dejligt .. og ingen bækkenløsning nogen af gangene :)

Anmeld Citér

20. august 2015

Anonym trådstarter

CarinaSB skriver:

Begge mine graviditeter var faktisk meget lig hinanden .. dog tog jeg mest på ved den første :)

jeg fødte ikke hurtigere ved den 2 .. første gang tog det 24 timer og anden gang 74 timer :( Jeg har kun haft kvalme et par uger begge gange så det var dejligt .. og ingen bækkenløsning nogen af gangene :)

Synes det er meget hårdere denne gang, og sidste gang varet fødslen 2 dage så frygter det 

Anmeld Citér

20. august 2015

MHB

Jeg synes min graviditet 2 gang var hårdere end første gang,  omend jeg har været heldig med to ret nemme graviditeter.

Første gang fødte jeg 42+1 og denne gang 40+1 og havde en drømme fødsel på 5 timer denne gang, hvor jeg sidst var i fødsel 16 timer efter 3 dage med igangsættelse! 

Anmeld Citér

20. august 2015

JH12

Graviditerne lignet hinanden rigtig meget.. Eneste forskel, ved første kunne jeg ikke få nok sukker anden gang blev jeg virkelig syg med kvalme af sukker.. 

Første fødsel tog 16timer og 17 min. Med blokade, og ve drop. Startet med vandafgang. Presse fase 30 min. 

Anden fødsel tog 5timer og 50min. Uden smertelindring, opstart åbenbart veer som ikke kunne mærkes, vandet blev taget ☺️ Presse fase 2 timer. 

Begge gange har veer aldrig været nogen som gjorde ondt,  Tog 20 kg på. Og fødte 40+0

Anmeld Citér

20. august 2015

Anonym trådstarter

JH12 skriver:

Graviditerne lignet hinanden rigtig meget.. Eneste forskel, ved første kunne jeg ikke få nok sukker anden gang blev jeg virkelig syg med kvalme af sukker.. 

Første fødsel tog 16timer og 17 min. Med blokade, og ve drop. Startet med vandafgang. Presse fase 30 min. 

Anden fødsel tog 5timer og 50min. Uden smertelindring, opstart åbenbart veer som ikke kunne mærkes, vandet blev taget ☺️ Presse fase 2 timer. 

Begge gange har veer aldrig været nogen som gjorde ondt,  Tog 20 kg på. Og fødte 40+0

Hold da op presse fase i 2 timer 

Anmeld Citér

20. august 2015

Anonym trådstarter

Hvornår kontaktet i fødegangen ? ( anden gang ) ? 

Anmeld Citér

20. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min anden graviditet var meget nemmere. Ikke nær så meget kvalme osv. om det var fordi jeg ventede et andet køn ved jeg ikke, men det siger nogen teorier jo  

jeg fødte senere end første gang (første gang fødte jeg 40+4) anden gang nåede jeg til svimlende 41+3 og blev sat igang. Fødslen var til gengæld meget hurtigere første gang var på 46timer og et aks, denne gang 9timer og vaginal fødsel  

Anmeld Citér

20. august 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Min anden graviditet var meget nemmere. Ikke nær så meget kvalme osv. om det var fordi jeg ventede et andet køn ved jeg ikke, men det siger nogen teorier jo  

jeg fødte senere end første gang (første gang fødte jeg 40+4) anden gang nåede jeg til svimlende 41+3 og blev sat igang. Fødslen var til gengæld meget hurtigere første gang var på 46timer og et aks, denne gang 9timer og vaginal fødsel  

Dejligt ned hurtigere fødsel. Jeg havde selv en lang første fødslen så er lidt i tvivl om hvornår jeg skal ringe til hospitalet. Man hører jo også skræk historier om at der ikke er plads på fødestuer og derfor bliver sendt videre  men man får vel afvide i telefonen hvis de ikke har plads, i stedet for man kommer derud og er i fødsel også skal sendes videre 

Anmeld Citér

20. august 2015

JH12

Anonym skriver:

Hold da op presse fase i 2 timer 

Måtte første presse med de sidste 20 min. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.