I'm gonna do it!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeps... nu er springet taget! Har lovet manden at lave en lækker kage til deres afsluttende fodboldkamp! Forhåbentlig rykker de op i Serie4 næste år, så det skal fejres med en FLOT kage med logo på

HJÆÆÆÆÆLP! jeg er HELT grøn og skal vide ALT... det er først i oktober, men tænker jeg nok skal øve mig lidt.. har fulgt meget med i trådene herinde, og er vildt facineret

Har set inde på www.alttilkager.dk at man kan få færdig sugarpaste, pulver til at blande osv!? allerede der er jeg lost med hvad jeg skal gøre

Min plan er at lave en stor firkantet kage og overtrække den med enten sugarpaste mmf eller hvad der nu ellers findes!? Så skal deres logo lægges ovenpå, også i mmf og så har jeg fundet nogle små plastikfigurer (fodbold) som jeg regner med får lov til at være med til festen

Kom med alle Jeres gode råd og forslag til hvad jeg skal gøre her... hvilken slags kage? hvilket fyld osv? deres logo er hvid baggrund med blåt logo..

knus Caroline, kagepynter jomfru

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Moderator

DU skal da lave det selv  Og ikke bruge færdigpulver og færdig mmf og alt det. De der opskrifter der er herinde. De er super cool og virker.

SKal du så ikke med på kursus? Det er jo lige inden du skal lave kage... 

Anmeld

16. september 2009

Moderator

Zafir skriver:

DU skal da lave det selv  Og ikke bruge færdigpulver og færdig mmf og alt det. De der opskrifter der er herinde. De er super cool og virker.

SKal du så ikke med på kursus? Det er jo lige inden du skal lave kage... 

det er bare meget langt at tage helt derover
kan godt være jeg er nødt til at lave et par prøvekager inden FINALEN! (I mere end én forstand faktisk )

Anmeld

16. september 2009

Moderator

Caroline86 skriver:

kan godt være jeg er nødt til at lave et par prøvekager inden FINALEN! (I mere end én forstand faktisk )

Ja, jeg så jo først EFTER jeg havde skrevet det at du var sådan fra jylland og det hmmm.. Så må du bare bruge trin for trin billeder og youtube videoer

Anmeld

16. september 2009

Moderator

haha..ja, der er nok ikke andet for...
overvejer lidt at sætte muffins hele vejen rundt om kagen, med "græs" på for at det ikke bliver for hvidt... tror du det bliver for voldsomt? har masser af ideer, men min begrænsningsevne er altså gået tabt i dag

Anmeld

16. september 2009

mariamiss6

Caroline86 skriver:

dine øvekager der kan du jo bare klaske en færdigmix kage sammen, og ikke tænke så meget på fyld, men mere på at lære at bruge MMF og måske øve dig i de ting du gerne vil pynte den rigtige kage med....

MMF

100g skumfiduser (dem til bål, i netto har de nogle gode nogle)
1 spsk vand
1spsk olie
30 sekunder i microen, og rør grundigt.... evt. frugtfarve tilsættes
ca. 400 g flormelis

pastafarver, kan du ælte i til sidst...

Anmeld

16. september 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

dine øvekager der kan du jo bare klaske en færdigmix kage sammen, og ikke tænke så meget på fyld, men mere på at lære at bruge MMF og måske øve dig i de ting du gerne vil pynte den rigtige kage med....

MMF

100g skumfiduser (dem til bål, i netto har de nogle gode nogle)
1 spsk vand
1spsk olie
30 sekunder i microen, og rør grundigt.... evt. frugtfarve tilsættes
ca. 400 g flormelis

pastafarver, kan du ælte i til sidst...

og så er det noget med at det skal være i køleskab i x antal timer før man kan ælte farven i ikke? og så igen på køl inden man kan rulle ud og bruge? eller hvordan? ihh, må nok læse det hele igennem igen

Anmeld

16. september 2009

mariamiss6

Caroline86 skriver:

og så er det noget med at det skal være i køleskab i x antal timer før man kan ælte farven i ikke? og så igen på køl inden man kan rulle ud og bruge? eller hvordan? ihh, må nok læse det hele igennem igen

næh det har jeg ikke gjort....

til gengæld skal din kage i køleskabet et par timer, når du har smurt den op med smørcreme, eller hvad du finder på..... og derefter kan du så finpudse opsmøringen, og lægge MMF på....

Anmeld

16. september 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

næh det har jeg ikke gjort....

til gengæld skal din kage i køleskabet et par timer, når du har smurt den op med smørcreme, eller hvad du finder på..... og derefter kan du så finpudse opsmøringen, og lægge MMF på....

uha, kommer nok til at have baby.dk stående åben når jeg skal igang med det her projekt
Skal sørge for at lave en vagtplan til Jer, så der hele tiden er en der står standby med akut hjælp hahaha

Anmeld

16. september 2009

mariamiss6

Caroline86 skriver:

uha, kommer nok til at have baby.dk stående åben når jeg skal igang med det her projekt
Skal sørge for at lave en vagtplan til Jer, så der hele tiden er en der står standby med akut hjælp hahaha

hehe hvor er du sjov.... men ja baby dk er god at have ved hånden, når man laver kager...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.