Hjælp til stædigt og dominerende barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Altså, lige som jeg læser dit indlæg og hvis det er så meget som jeg læser det til, ville jeg nok prøve at få noget hjælp og rådgivning ind over. Jeg kan godt forstå at du er fustreret og helt ærligt ville jeg selv være ved at løbe tør for ideer, hvis jeg stod i din situation.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2015

alenemor42

I skal da slet ikke diskutere med en 7 årig pige. Hun sætter da bestemt dagsorden i jeres hjem lyder Det til, det duer ikke.

I skal være meget mere konsekvente overfor hende, ingen tid med legekammerater osv.

Anmeld Citér

19. august 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

I skal da slet ikke diskutere med en 7 årig pige. Hun sætter da bestemt dagsorden i jeres hjem lyder Det til, det duer ikke.

I skal være meget mere konsekvente overfor hende, ingen tid med legekammerater osv.

Ja det er jeg desværre ved at erkende.. 

Må tage tyren ved hornene og være meget mere konsekvent... Det bliver en udfordring for følte jo jeg var det i forvejen, men ja åbenbart ikke nok 

Anmeld Citér

19. august 2015

mrs.juli

Anonym skriver:

Den vil jeg prøve at få fat på  

Mange tak 

angående bogen, så går det kort sagt ud på at børn altid prøver at samarbejde, de gør det bare på den måde som i som forældre gør. børn kopierer deres forældre basta. hvis hun er dominerende er det højst sandsynligt fordi en af jer er det, og hvis hun er kommanderende er det højst sandsynligt fordi i selv er det. 

Jeres datter er en stærk og meget kompetent pige og der er intet i vejen med hende. Hun prøver at vise jer at der er noget i jeres relation, som der skal laves om på og det er meget socialt. hun reagerer udadvendt hvor andre børn reagerer indadvendt. de udadvendte får ofte mærkater som "asocial" og "problembarn" hvor de indadvendte og medgørlige bliver set som artige og velopdragne.

nogt helt andet er grænser! børn er glade og velafbalancerede når de har nogle sunde og logiske grænser som de ved at i som forældre står inde for. Børn ved jo ikke altid hvad der bedst for dem, så derfor er det jo op til os forældre at vise dem hvad der bedst. men hvis i er usikre og lader hende definere grænserne så bliver hun forvirret og skaber flere og flere problemer for at få jer til at træde i karakter, hvor hun vil også gerne have at det er jer som har autoriteten i hendes liv. 

ja, men læs bogen, Jesper juul er skide dygtig og mega provokerende. det er dejligt!

Anmeld Citér

20. august 2015

Ønsker en lille spire..

Min lillebror på 11 er også i en fase, hvor han lyver om ALT. Det er så anstrengende HELE tiden at skulle tage stilling til om det han fortæller er sandt eller falsk. 

Vi har alle sammen (os og mine forældre) besluttet bare at slå ned hver eneste og konfrontere ham igen og igen med at det ikke passer. Samt aldrig gå med på en løgn, så han får sjov ud af det. 

For han gør det i sjov, han ser det som humor og han gør det for at drille. 

Det er en langsom proces, men det er det der virker bedst her. At blive ved med at gå historien efter i sømmene og så konfronterer ham med at jamen det passer jo ikke. Men samtidig også snakke med ham  om hvad der kunne være sket ( i stedet for løgnen) så vi sporer os ind på det der rigtigt skete. Men det er svært når det er ALT ALT ALT han lyver om. 

Også snakker vi også med ham om på de gode tidspunkter i løbet af dagen, om hvor træls og tarveligt det er når andre lyver.

Anmeld Citér

20. august 2015

Mamalou

Jeg tænker I har behov for proffessionel hjælp til at få vendt situationen og nu så det ikke udvikler sig. Din datter bruger sikkert meget energi på at være "politi" og er i stor risiko for at blive fravalgt og i værste fald frosset ude. 

I Aalborg kommune kan man få anonym rådgivning ved tværfagligt team. Nu ved jeg ikke om du bor i kommunen, men der er sikkert et lignende tilbud i jeres kommune. Ellers har Psykiatrifonden også anonym rådgivning - kan kontaktes telefonisk. 

Mvh. Louise 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.