spørgsmål ang graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
12 svar
4 synes godt om
18. august 2015

minime911

Er det rigtig at man skal drikke en halv liter mælk om dagen når man er gravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

minime911

minime911 skriver:

Det er mere fordi jeg får så meget kvalme af det så er der andre muligheder?  

Anmeld Citér

18. august 2015

LBK

minime911 skriver:

Det har jeg aldrig hørt ????? 

Anmeld Citér

18. august 2015

Rikke.N 86

Det fik jeg af vide var godt man gjorde, og var bestemt heller ikke et problem for mig da jeg er meget mælkeglad, men har en veninde der ikke er, og hun får vist nogle kalkpiller

Anmeld Citér

18. august 2015

Lisette W

Du skal bare sørge for at få kalk så dit barns knogler bliver stærke. Kalk kan du også få i pilleform eller gennem andre mælkeprodukter. 

Anmeld Citér

18. august 2015

Kris'

Det er godt med en halv liter mælk om dagen, netop for at sikre sit kalk indtag - både du og baby har brug for kalk. Senere i graviditeten, når baby rigtig vokser, er kalkindtaget vigtigere. 

Som det bliver nævnt, kan du få sikret dit kalkindtag fra andre mælkeprodukter eller medicinsk i form af kalkpiller - de kan købes i matas og på apoteket i håndkøb. Den bedste rådgivning findes dog på apoteket. De personer der fx ikke kan tåle mælk, vil også skulle sikre deres kalkindtag medicinsk.

Hvis du er i tvivl  kan du altid kontakte din jordemoder eller dig læge :-)

Anmeld Citér

19. august 2015

Molka

Øhh Altså... nej. Du skal sørge for at få kalk nok. Det er rigtigt, at ½ liter mælk om dagen skulle dække kalkbehovet, men man får altså også kalk fra andre kilder - Og så er det stadig til debat af og til, om det overhovedet er sundt for mennesker at indtage ½ liter komælk dagligt.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du får dækket dit kalkbehov, eller du har svært ved at spise nok kalkholdige fødevarer, kan du tage et tilskud af kalk i pilleform. Husk også, at du skal have nok D-vitamin for at kunne optage kalken - De fleste kalktabletter indeholder også D-vitamin. Vælg gerne et af dem, der også indeholder magnesium, fx Cal:Mag, der kan købes i Matas og helsekostforretninger.

Anmeld Citér

19. august 2015

Molka

Lisette W skriver:

Du skal bare sørge for at få kalk så dit barns knogler bliver stærke. Kalk kan du også få i pilleform eller gennem andre mælkeprodukter. 

Eller gennem havregryn, mandler, spinat, broccoli og grønkål etc. Mælkeprodukter ER altså ikke den eneste kilde til kalk, men det er rigtigt, at det er svært at spise sig til nok - Der skal fx ca. 400 g grønkål til for at nå kalkmængden i ½ l mælk.

Anmeld Citér

19. august 2015

Steffecph

Jeg fik kvalme af mælkeprodukter. Jeg tog kalkpiller 

Anmeld Citér

19. august 2015

minime911

Molka skriver:

Eller gennem havregryn, mandler, spinat, broccoli og grønkål etc. Mælkeprodukter ER altså ikke den eneste kilde til kalk, men det er rigtigt, at det er svært at spise sig til nok - Der skal fx ca. 400 g grønkål til for at nå kalkmængden i ½ l mælk.

Super tak for dine gode råd og forklaring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.