Yurie skriver:
Jeg har lige et program kørende, og det er en femte klasse, der skal holde klassefest(Sku bare lige se hvad det var), og så var der en dreng der spurgte, om de ikke kunne skifte sodavand ud med energidrikke.. Og så kom jeg til at tænke på, ville i lade jeres børn i femte klasse drikke energidrikke??
Hvis ikke, hvornår ville i lade dem drikke dem? Hvis i overhovedet ville lade dem?
Ja, jeg ved godt at de skal kan gå ned og købe dem.. Men jeres mening omkring energidrikke og børn.
Det korte svar er Nej, mine drenge skal ikke drikke den slags skidt....
og så alligevel... de har på et tidspunkt fået en powerade, men det er nok fordi hverken faren som købte dem eller jeg selv, ikke har tænkt over den som en energidrik i det der ikke er koffein i.
Men drikke som Cult, faxe kondi booster, redbull osv. dem stejler jeg over når jeg ser unge rende rundt og drikke.
Den store af vores drenge begyndte at ville have dem fordi vennerne drak dem. Vi var så de der trælse forældre (som så ofte før) og forklarede at vi ikke ville have han drak dem, ligesom vi også forklarede hvorfor. Det var en periode mens han var omkring 10-11år så vidt jeg husker. Han er så ret god til at overholde de regler vi stiller op på det område. Han fik vidst dog også på et tidspunkt et lille tår af en faxe kondi booster fordi hans far havde købt en for at smage den da den kom frem. Men har ikke spurgt efter det siden.
Vi så godt at nogle af hans venner netop rendte rundt og drak diverse energidrikke, specielt cult. Men forældrene vidste det og havde sagt ok for det. Vi var så bare ligeså trælse som vi er når vi insistere på at han skal bruge cykelhjelm, hvilket de selvsamme venner heller ikke gør...
Så vi har haft problematikken oppe og vende herhjemme og vores holdning er klart nej til den slags.
Qnuz
Anmeld
Citér