Energidrik og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

CarinaSB

Jeg drikker selv energi drik.. Men mine børn skal ikke .. Heller ikk engang lige have en tår .. Hvad de gør når de bliver 18 må de selv om .. Men indtil da bestemmer jeg ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

alenemor42

Jeg kunne forresten heller ikke drømme om at drikke dem selv.

Syntes de stinker forfærdeligt allesammen 

Anmeld Citér

18. august 2015

Isabella_mor

Yurie skriver:

Jeg har lige et program kørende, og det er en femte klasse, der skal holde klassefest(Sku bare lige se hvad det var), og så var der en dreng der spurgte, om de ikke kunne skifte sodavand ud med energidrikke.. Og så kom jeg til at tænke på, ville i lade jeres børn i femte klasse drikke energidrikke??
Hvis ikke, hvornår ville i lade dem drikke dem? Hvis i overhovedet ville lade dem?

Ja, jeg ved godt at de skal kan gå ned og købe dem.. Men jeres mening omkring energidrikke og børn.

Nej det ville jeg ikke. 

Anmeld Citér

18. august 2015

lineog4

Da jeg på ingen måde forstår pointen med dem og aldrig selv ville drikke dem - ja så er svaret jo nok givet: nej mine børn må ikke drikke energi drikke og jeg håber de finder andre måder at finde energi: frisk luft, mere søvn, bedre mad, grin og.... Og de derfor aldrig vil føle behovet for at fylde sig med syntetisk energi 

Anmeld Citér

18. august 2015

MorDk

Nej ville ikke give mine børn energidrikke. 

Anmeld Citér

19. august 2015

Diosa85

Yurie skriver:

Jeg har lige et program kørende, og det er en femte klasse, der skal holde klassefest(Sku bare lige se hvad det var), og så var der en dreng der spurgte, om de ikke kunne skifte sodavand ud med energidrikke.. Og så kom jeg til at tænke på, ville i lade jeres børn i femte klasse drikke energidrikke??
Hvis ikke, hvornår ville i lade dem drikke dem? Hvis i overhovedet ville lade dem?

Ja, jeg ved godt at de skal kan gå ned og købe dem.. Men jeres mening omkring energidrikke og børn.

Jeg ville ikke lade min dreng drikke dem. Når han er 15 og ikke før. 

Anmeld Citér

19. august 2015

Steffecph

Nej. Jeg vil aldrig tillade min datter at drikke energidrikke. Jeg måtte heller ikke. Red Bull var forbudt i Danmark, men da vi var på lejrskole i Tyskland i 8 klasse var vi en del der købte dem. Jeg har aldrig været så dårlig som der. Min krop reagerede ikke særlig godt på den, jeg rystede og havde kvalme. Det er grund nok til at min pige ikke får lov at drikke det med min tilladelse..

Anmeld Citér

19. august 2015

Molka

Nej - men altså, mine får heller ikke engang sodavand. Den eneste i vores familie, der drikker energidrikke, er min mand, når han skal på lange køreture.

Jeg synes, det er noget frygteligt syntetisk sprøjt.

Anmeld Citér

19. august 2015

mpr

Taget i betragtning af hvor mange forskellige stoffer der er i energidrik, så nej så ville jeg ikke lade dem drikke det. Herhjemme skal den bette ikke regne med at må få energidrikke før hun er gammel nok til at drikke alkohol = 16+, for det er på ingen måde godt for deres kroppe, mener også jeg hørte noget på et tidspunkt med at det kunne påvirke deres fertilitet hvis de fik det imens deres kroppe ikke var fuldt udviklede.  

- drikker dog selv engang imellem, men det betyder ikke at børn skal.

Anmeld Citér

19. august 2015

dpb

Yurie skriver:

Det korte svar er Nej, mine drenge skal ikke drikke den slags skidt....

og så alligevel... de har på et tidspunkt fået en powerade, men det er nok fordi hverken faren som købte dem eller jeg selv, ikke har tænkt over den som en energidrik i det der ikke er koffein i. 

Men drikke som Cult, faxe kondi booster, redbull osv. dem stejler jeg over når jeg ser unge rende rundt og drikke.
Den store af vores drenge begyndte at ville have dem fordi vennerne drak dem. Vi var så de der trælse forældre (som så ofte før) og forklarede at vi ikke ville have han drak dem, ligesom vi også forklarede hvorfor. Det var en periode mens han var omkring 10-11år så vidt jeg husker. Han er så ret god til at overholde de regler vi stiller op på det område. Han fik vidst dog også på et tidspunkt et lille tår af en faxe kondi booster fordi hans far havde købt en for at smage den da den kom frem. Men har ikke spurgt efter det siden. 
Vi så godt at nogle af hans venner netop rendte rundt og drak diverse energidrikke, specielt cult. Men forældrene vidste det og havde sagt ok for det. Vi var så bare ligeså trælse som vi er når vi insistere på at han skal bruge cykelhjelm, hvilket de selvsamme venner heller ikke gør...

Så vi har haft problematikken oppe og vende herhjemme og vores holdning er klart nej til den slags. 

Qnuz

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.