Energidrik og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.212 visninger
20 svar
23 synes godt om
18. august 2015

TNBC

Jeg har lige et program kørende, og det er en femte klasse, der skal holde klassefest(Sku bare lige se hvad det var), og så var der en dreng der spurgte, om de ikke kunne skifte sodavand ud med energidrikke.. Og så kom jeg til at tænke på, ville i lade jeres børn i femte klasse drikke energidrikke??
Hvis ikke, hvornår ville i lade dem drikke dem? Hvis i overhovedet ville lade dem?

Ja, jeg ved godt at de skal kan gå ned og købe dem.. Men jeres mening omkring energidrikke og børn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg synes (uforbeholden egen mening) at det er så forkert at børn kan købe energidrik - der burde være aldersbegrænsning på den i at med de er fyldt med koffein og vidst nok ketomin (bum bum tror jeg) og det er og kan være herre farligt selv for voksne der har anlæg til blodpropper - min mand drak rigtig meget redbull men det stoppede brat da lægen sagde til ham at det kun gjorde det værre med at kunne få blodpropper (det ligger i hans familie) 

så jeg ville aldrig give mine børn det / så hellere at de drak sodavand 

Anmeld Citér

18. august 2015

Jn81

Yurie skriver:

Jeg har lige et program kørende, og det er en femte klasse, der skal holde klassefest(Sku bare lige se hvad det var), og så var der en dreng der spurgte, om de ikke kunne skifte sodavand ud med energidrikke.. Og så kom jeg til at tænke på, ville i lade jeres børn i femte klasse drikke energidrikke??
Hvis ikke, hvornår ville i lade dem drikke dem? Hvis i overhovedet ville lade dem?

Ja, jeg ved godt at de skal kan gå ned og købe dem.. Men jeres mening omkring energidrikke og børn.

Altså... Nu har jeg kun børn der er på vej.... MEN!!! Jeg ville ALDRIG give mine børn energi drik.... Kan slet slet slet ikke se, hvorfor de skal have det (lort).... Drikker det ikke selv heller....  Jeg arbejder på en tankstation... Og eg har godt nok "svært" ved at sku sælge en energi drik til et barn.... Kan egentlig ikke forstå at der ikke er aldersgrænse på det ligesom på cigaretter, øl og sprut....

Anmeld Citér

18. august 2015

TNBC

Jegkiggerpåfugle skriver:

Jeg synes (uforbeholden egen mening) at det er så forkert at børn kan købe energidrik - der burde være aldersbegrænsning på den i at med de er fyldt med koffein og vidst nok ketomin (bum bum tror jeg) og det er og kan være herre farligt selv for voksne der har anlæg til blodpropper - min mand drak rigtig meget redbull men det stoppede brat da lægen sagde til ham at det kun gjorde det værre med at kunne få blodpropper (det ligger i hans familie) 

så jeg ville aldrig give mine børn det / så hellere at de drak sodavand 

Jeg sad også sådan lidt; Sagde han seriøst det?

De er hvad 11år gamle, hvad fanden skal de drikke energidrikke for?

Jeg drikker det ikke selv, men det er fordi jeg ikke må. Og mine børn skal heller ikke.

Anmeld Citér

18. august 2015

TNBC

Jn81 skriver:

Altså... Nu har jeg kun børn der er på vej.... MEN!!! Jeg ville ALDRIG give mine børn energi drik.... Kan slet slet slet ikke se, hvorfor de skal have det (lort).... Drikker det ikke selv heller....  Jeg arbejder på en tankstation... Og eg har godt nok "svært" ved at sku sælge en energi drik til et barn.... Kan egentlig ikke forstå at der ikke er aldersgrænse på det ligesom på cigaretter, øl og sprut....

Helt enig. Jeg kan heller ikke se hvorfor de må drikke dem, man giver heller ikke sit barn kaffe.

Anmeld Citér

18. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Yurie skriver:

Jeg sad også sådan lidt; Sagde han seriøst det?

De er hvad 11år gamle, hvad fanden skal de drikke energidrikke for?

Jeg drikker det ikke selv, men det er fordi jeg ikke må. Og mine børn skal heller ikke.

fandt lige denne artikel 

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-energidrikke-farlige

Anmeld Citér

18. august 2015

MorTilN

Nu er vi kun igang med at lave 1. baby men nej vil Aldrig give vores kommende børn energidrik. Jeg en af dem der mener at energidrikke skal væk fra børnehøjde og over til øl og andet spiritus med en aldersbegrænsning på minimum 16 år(alkohol under 16,5%) helst 18 år ligesom med smøger og stræk alkohol.

Anmeld Citér

18. august 2015

TNBC

Jegkiggerpåfugle skriver:

fandt lige denne artikel 

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-energidrikke-farlige

Nemlig de er sku ikke ligesom sodavand. Jeg var så glade for at de havde sodavand og slushice og ikke energidrikke.
Men bare at der er nogen der lader deres børn drikke det, gad vide om de ved hvor skadelige de er? For børn læser ikke hvad der er i, de drikker det bare, fordi det smager godt og du får noget energi.

Anmeld Citér

18. august 2015

serinasmor

Vi er en enkelt gang kommet til at købe en til hende ved en fejl ...troede det var en form for blå sodavand ( som vel egentlig er slemt nok, men det var ferie)

Gør det aldrig igen ! 

Anmeld Citér

18. august 2015

alenemor42

Det er mig fuldstændig uforståligt at de overhovedet er lovlige, for mig er der ingen gyldig grund til at drikke dem og det gælder både børn og voksne. ... det er syntetisk hele vejen igennem.

Føj altså.... min søn på 20 drikker dem og det kan jeg jo ligesom ikke sige så meget til.... selvom det gør jeg alligevel.

Ville aldrig aldrig købe dem til mine børn! !!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.