Hvad gør man med en "stalker"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

ErDetSnartNU

Hvad gør han når hun opsøger ham derhjemme? Snakker han med hende? Lukker han døren i hovedet på hende? Hvordan svarer han, når hun sender sms'er? Så vidt jeg ved, kan man få en app der blokerer telefonnumre og sms'er - kan han ikke bare hente den? Så slipper han også for at skifte nummer hele tiden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det er på byture at han møder hende, hvor han er ude og drikke med sine kammerater eller veninder. Hun formår at opspore ham næsten hver gang, og generer både ham og hans venner. Og han vil gerne bare kunne tage ud uden at bekymre sig om hende.

men nej, politiet kan nemlig intet gøre fordi hun "bare" er pisse belastende.

Hvis jeg var ham, ville jeg tage en pause med byture, han er et let offer, og det er de også, fordi de drikker.

Foreslå ham at de kan have drukaftner hjemme et stykke tid, for det vil irritere hende at hun lige pludselig ikke kan finde ham.

Det er ikke fordi at hun skal jage ham væk fra hans byture, men jeg ville alligevel holde en pause med byturene.

Hvad med at få hemmeligt nummer? (du siger at hun får det hele tiden. har de fælles bekendte? )

Anmeld Citér

18. august 2015

Newsence

Jeg ved godt din kæreste vil beskytte dig men  jeg tror han skal lade dig hjælpe sig. Hun skal se at I står sammen og at I altså nu ER sammen.

Hvordan får hun opsporet ham? Ved han det? Det lyder jo som en eller anden hjælper hende så hvem af hans venner kan han ikke stole på? Ellers må hun jo have en tracker i hans mobil... 

Men ja måske skulle du tage telefonen og måske skal han prøve at holde sig fra de sædvanlige steder og have venner omkring sig der ved hvad han går igennem som kan " skærme" ham fra hende.. 

Jeg ved godt at svare han hende ikke dukker hun op men det er altså den eneste måde. Han må under ingen omstændigheder svare hende hverken på SMS eller opringning eller noget andet sted. Og når hun så opsøger ham skal han heller ikke sige noget som helst. Bare vende rundt og uanset hvad hun siger og hvor meget hun skaber sig skal han ikke sige så meget som et ord til hende. Det kræver tålmodighed og det kræver han kan holde hoved koldt men gør han dette vil hun til sidst stoppe og finde et nyt offer ( desværre) da hun ikke får det ud af det hun vil. Så det vil tage noget tid og det vil for en stund blive udholdeligt men holder han ud og på ingen måde svare hende vil hun enten stoppe eller true og derved kan der ske en politianmeldelse men denne sag vil kun virke hvis han ALDRIG nogensinde svare hende. Og så gem alle beskeder og noter alt hun gør.. 

Anmeld Citér

19. august 2015

Chellie

Anonym skriver:

Det er på byture at han møder hende, hvor han er ude og drikke med sine kammerater eller veninder. Hun formår at opspore ham næsten hver gang, og generer både ham og hans venner. Og han vil gerne bare kunne tage ud uden at bekymre sig om hende.

men nej, politiet kan nemlig intet gøre fordi hun "bare" er pisse belastende.

Hvis hun dukker op på den bar eller det diskotek, hvor han sidder med vennerne, og generer både ham og venner, ville jeg da være så fræk at sladre til dørmanden..! Så må dørmanden enten smide hende ud, eller gøre opmærksom på, at hun ikke må genere andre gæster .. 

Det kræver noget konsekvens at komme af med en stalker. Dels må ham aldrig besvare hverken opkald eller SMS. Allerhelst skal han have hemmeligt nummer, og blokere hendes nummer også. Alternativt kan du svare, hvis telefonen ringer, og det samme, hvis hun ringer på døren hjemme hos ham, medmindre I vælger ikke at åbne overhovedet. Hun søger kontakt - den skal hun ikke have. Hun må ikke få succes med det hun laver.

Det er rigtig fint, at din kæreste vil beskytte dig. Men jeg tror, han gør det bedre ved at lade dig snakke med de veninder, som og har oplevet kvinden, og høre fra dem, hvor slemt det kan blive, så du er forberedt. Og så lade dig hjælpe.

Jeg håber, det løser sig. 

Anmeld Citér

19. august 2015

FN

Det kan sagtens lade sig Gøre at ignorerer hende fuldstændigt, både opkald, når hun tropper op diverse steder osv - det er faktisk ikke så svært at lade som om personen ikke er der hvis man vil. Mht nummerskift,  så er det altså Heller Ingen sag at holde det hemmeligt, man kan bede om et nummer der ikke kan findes på nettet og man kan vælge kun at give det til den tætteste omgangskreds og gøre det tydeligt at det ikke skal gives videre - jeg tænker i øvrigt også at din kæreste må forklare sagens alvor til sin omgangskreds så de kan hjælpe med at "beskytte" ham. Hvis jeg skal være ærlig, så kan jeg godt forstå det er en rigtig opslidende situation, især for dig, men den er altså Heller ikke så slem at der ikke er en løsning, det kræver at man indstiller sig på det 100 procent og dropper at være flink overfor hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.