Hjælp til frisure på pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.472 visninger
12 svar
6 synes godt om
18. august 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hej med jer 

Efter lang tids overvejelse, er jeg/vi kommet til den beslutning at det vil være bedst at få klippet min datters hår. Hendes far(vi er skilt) er desværre ikke så god til at få det redt, selvom han ønsker hun har langt hår. Jeg har mange gange opfordret ham til at blive bedre og det bliver det kun for periode, for så at vende tilbage til ikke at få det redt.

Jeg ved det er svært, da vores datter helst ser at jeg gør det. Men det kan jeg af gode grunde ikke om morgnen, når hun er ved sin far. 

Derfor har jeg i samråd med vores datter aftalt at hun skal klippes. Det gør lidt ondt i mig, da jeg elsker hendes lange hår, men jeg elsker ikke at skulle hive og slide i det for at få det redt igennem. Hun bliver så ulykkelig fordi det gør ondt. 

Jeg søger virkelig hjælp og gerne se billeder af, hvordan kort frisure til pigebørn på 5 år kan se ud? - Jeg oploader billede af hvordan hendes hår er nu.  På forhånd tak. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

Skouboe

Her er min datter på 5. Årsagen til at hun ser lidt fjollet ud, er at hun lige har lært at fløjte. Håret er helt kort i nakken.

Anmeld Citér

18. august 2015

Hectar

Babyklar87 skriver:

Hej med jer 

Efter lang tids overvejelse, er jeg/vi kommet til den beslutning at det vil være bedst at få klippet min datters hår. Hendes far(vi er skilt) er desværre ikke så god til at få det redt, selvom han ønsker hun har langt hår. Jeg har mange gange opfordret ham til at blive bedre og det bliver det kun for periode, for så at vende tilbage til ikke at få det redt.

Jeg ved det er svært, da vores datter helst ser at jeg gør det. Men det kan jeg af gode grunde ikke om morgnen, når hun er ved sin far. 

Derfor har jeg i samråd med vores datter aftalt at hun skal klippes. Det gør lidt ondt i mig, da jeg elsker hendes lange hår, men jeg elsker ikke at skulle hive og slide i det for at få det redt igennem. Hun bliver så ulykkelig fordi det gør ondt. 

Jeg søger virkelig hjælp og gerne se billeder af, hvordan kort frisure til pigebørn på 5 år kan se ud? - Jeg oploader billede af hvordan hendes hår er nu.  På forhånd tak. 

Kan hun ikke rede sit hår selv, hvis hun er 5 år? Eller i hvertfald huske farmand på at det skal gøres? Min niece var ikke meget ældre, da hun begyndte at gøre det selv.

Anmeld Citér

18. august 2015

SofiaMik

Har du prøvet med balsamspray? Uden det kunne jeg ikke redde min 5 åriges lange hår.

Anmeld Citér

18. august 2015

Clisolka

Uha dét problem kender jeg aaaaalt for godt!

Jeg har en pige der bliver 5 til oktober og hun hader som i HADER at få redt og vasket hår. Til slut besluttede jeg at hun skulle klippes Jeg brugte balsam, så det var nemmere at rede ud.

Efter en halv time fik vi hende overtalt hos frisøren (første gang) Hun blev så sød med det korte page

Faderen havde sidste gang fået klippet alt for meget pandehår af, så det så lidt sjovt ud

Der hvor hun sidder på gyngen er på hendes 4-års fødselsdag - og det sidste er 3 uger gammelt

Anmeld Citér

18. august 2015

Babyklar87

Katafalk skriver:

Kan hun ikke rede sit hår selv, hvis hun er 5 år? Eller i hvertfald huske farmand på at det skal gøres? Min niece var ikke meget ældre, da hun begyndte at gøre det selv.

Hun kan godt rede det lidt, men ikke 100% igennem. Hun har et kraftigt hår. Det ligner det ikke på billedet, da vi har leget lidt med glattejern. Hun har en del krøl i håret. 

Problemet ligger ikke i at JEG ikke kan rede det igennem. Har også produkter til at lette redningen. Problemet opstår bare, når hun i 5 dage ikke får redt sit hår.(når hun er hos far) 

Anmeld Citér

18. august 2015

Hectar

Babyklar87 skriver:

Hun kan godt rede det lidt, men ikke 100% igennem. Hun har et kraftigt hår. Det ligner det ikke på billedet, da vi har leget lidt med glattejern. Hun har en del krøl i håret. 

Problemet ligger ikke i at JEG ikke kan rede det igennem. Har også produkter til at lette redningen. Problemet opstår bare, når hun i 5 dage ikke får redt sit hår.(når hun er hos far) 

Så må du slå i bordet overfor far. Det kan virkelig ikke være rigtigt at han som den voksne omsorgsgiver ikke kan finde ud af at rede sin datters hår minimum en gang om dagen. 

Anmeld Citér

18. august 2015

Babyklar87

Clisolka skriver:

Uha dét problem kender jeg aaaaalt for godt!

Jeg har en pige der bliver 5 til oktober og hun hader som i HADER at få redt og vasket hår. Til slut besluttede jeg at hun skulle klippes Jeg brugte balsam, så det var nemmere at rede ud.

Efter en halv time fik vi hende overtalt hos frisøren (første gang) Hun blev så sød med det korte page

Faderen havde sidste gang fået klippet alt for meget pandehår af, så det så lidt sjovt ud

Der hvor hun sidder på gyngen er på hendes 4-års fødselsdag - og det sidste er 3 uger gammelt

Tak. 

Hun er helt okay med at jeg reder hendes hår, sætter det og vasker det. Hun er en bestemt dame. 

Men når farmand skal redde, bliver hun sur på ham. Det er selvfølgelig træls for ham, men han bliver jo nødt til at være konsekvent og få det redt. Han er selv imod at få det klippet og er ked af at jeg har taget den beslutning, men jeg ser det som den eneste løsning, da jeg igennem 2 år har forsøgt at skubbe til ham angående håret og han er jo godt klar over det er galt, men hvad grunden er til han ikke får gjort mere ved det, ved jeg ikke 

Anmeld Citér

18. august 2015

Babyklar87

Katafalk skriver:

Så må du slå i bordet overfor far. Det kan virkelig ikke være rigtigt at han som den voksne omsorgsgiver ikke kan finde ud af at rede sin datters hår minimum en gang om dagen. 

Det har jeg gjort de sidste par år. Det bliver lige godt en måneds tid og så går det skidt igen 

Han er eller en rigtig god far for børnene og vil dem alt det bedste, men lige med hensyn til håret glipper det lige lidt. 

Anmeld Citér

18. august 2015

Skouboe

Jeg ville nok også bare få det klippet i en sød, kort page eller lign. - så kan hun få langt hår igen, når hun er ældre og selv kan passe og pleje det. Der er masser af søde, tøsede korthårsfrisurer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.