Kropsscannere i lufthavnen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

SofiaMik

Molka skriver:

Det kan man godt, hvis der er tale om de der helkropsscannere (altså ikke bare den sædvanlige port, man går igennem) - Det blev i hvert fald vedtaget af EU for nogle år siden, at folk skulle have ret til at fravælge at blive scannet på den måde.

Ja jeg mener den nye type af scannere, som de skriver om i nyhederne i dag. I stedet for kropsvisiterering. Jeg tænker, at man kunne bede om kropsvisiterering isf, hvis man er utryg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

Molka

SofiaMik skriver:

Ja jeg mener den nye type af scannere, som de skriver om i nyhederne i dag. I stedet for kropsvisiterering. Jeg tænker, at man kunne bede om kropsvisiterering isf, hvis man er utryg

Hmm, jeg tror faktisk dén type scannere bruger mikrobølger og ikke røntgenstråling. Du får ikke et billede af babyen at se dér - Det kan teknologien slet ikke.

Kbh. Lufthavn har også en røntgenscanner, men det er den type, hvor man skal ind i et andet rum - og kun ved særlig mistanke.

Hvis jeg skulle ud at flyve nu, ville jeg kontakte dog lufthavnen inden afgang for at spørge ind til, hvilken type scannere, de benytter til rutinescanningerne - Bare for at være helt sikker.

Anmeld Citér

18. august 2015

Molka

Hvis du læser det her, ser det ud til, at man ikke må benytte sig af røntgen til rutineundersøgelserne i EU:

http://ing.dk/artikel/eu-slut-med-nogenscannere-i-lufthavnene-124315 

(medmindre det er lavet om siden)

Anmeld Citér

18. august 2015

SofiaMik

Molka skriver:

Hvis du læser det her, ser det ud til, at man ikke må benytte sig af røntgen til rutineundersøgelserne i EU:

http://ing.dk/artikel/eu-slut-med-nogenscannere-i-lufthavnene-124315 

(medmindre det er lavet om siden)

Tak det var interessant. Hm ja men jeg tænker, at hvis du spørger personalet, at de sikkert ikke har nogen anelse og der er ingen specifikke artikler om lige det emne. Godt man ikke skal ud og rejse som gravid, kunne da godt blive lidt forvirret.

Anmeld Citér

18. august 2015

Molka

SofiaMik skriver:

Tak det var interessant. Hm ja men jeg tænker, at hvis du spørger personalet, at de sikkert ikke har nogen anelse og der er ingen specifikke artikler om lige det emne. Godt man ikke skal ud og rejse som gravid, kunne da godt blive lidt forvirret.

Ja, jeg kommer da også til at tænke på, hvad de egentlig brugte i Rom i 2010, da jeg var gravid med min første. Har aldrig skænket det en tanke før.

Men jeg tænker dog, at jeg nok havde bemærket det, hvis jeg var blevet hevet igennem andet end den helt almindelige scanner

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.