Kropsscannere i lufthavnen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.199 visninger
14 svar
1 synes godt om
18. august 2015

SofiaMik

Ville i lade jer kropsscanne, hvis i var gravide og håbe i fik et lille glimt af baby eller ville i nægte at lade jer kropsscanne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

alenemor42

Kan man nægte det? 

Jeg ser ingen grund til at ville nægte det, og mon dog man kan se baby?

Anmeld Citér

18. august 2015

lineog4

Nej hvorfor dog nægte det? Jo kan se pointen hvis man tror scanning er dårligt for baby, men så siger man jo nok heller ikke ja tak til de andre scanninger 

og med hensyn til at se baby, det ville jeg slet ikke tænke over. Jeg skulle jo ud og flyve og opleve noget- det ville mine tanker nok være koncentrerer om 

Anmeld Citér

18. august 2015

Hephaestus

Jeg har været i kropsscanneren både i Aalborg og i den nye i Københavns Lufthavn, og ingen af stederne ser man noget der minder om et scanningsfoto Man ser noget der ligner en tændstik-figur, hvorpå der er markeret de steder på kroppen scanneren mener at have fundet et problem.

Så ingen grund til bekymring

Anmeld Citér

18. august 2015

SofiaMik

alenemor42 skriver:

Kan man nægte det? 

Jeg ser ingen grund til at ville nægte det, og mon dog man kan se baby?

Ja det er jo spørgsmålet. Kan man se baby?  Går ud fra de også scanner efter skjulte ting. Nan kunne have slugt eller puttet op i kropsåbninger? Feks narko og våben. Og ville man så kunne se hjerteslag?  Jeg er bare nysgerrig

Anmeld Citér

18. august 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har prøvet kropscanner i Amsterdam og man kan kun se omridset af ens krop - så du skal nok ikke regne med, at se hjerteblink

Anmeld Citér

18. august 2015

Molka

Jeg forstår ikke spørgsmålet - Det er vel ikke rigtig et valg, du har, hvis du vil ud at flyve? Hvad er det for en scanner, du taler om?

Du kan i hvert fald ikke se baby på de almindelige scannere, de bruger i sikkerhedskontrollen - Det er kun, hvis du bliver hevet ud til en særlig undersøgelse pga. mistanke om narkosmugling. Skulle du af en eller anden grund havne i den situation, ville jeg pure nægte at lade dem udføre undersøgelsen under henvisning til graviditeten - De der scannere bruger altså ioniserende stråling (røntgenstråling), og det er IKKE smart under en graviditet.

(Det gør de almindelige kontrolscannere sådan set også, men det er meget lavere mængder).

Anmeld Citér

18. august 2015

TNBC

SofiaMik skriver:

Ville i lade jer kropsscanne, hvis i var gravide og håbe i fik et lille glimt af baby eller ville i nægte at lade jer kropsscanne?

Man kan ikke nægte, da det jo er sikkerhedskontrol. 

Og håbe at få et glimt af baby, jeg ser ikke engang på andet end dem der står på den anden side. Hvorfor prøve at se baby, jeg har andre ting at tænke på i sikkerhedskontrolen. Jeg vil bare igennem uden at der bippes af mig.

Anmeld Citér

18. august 2015

Molka

Yurie skriver:

Man kan ikke nægte, da det jo er sikkerhedskontrol. 

Og håbe at få et glimt af baby, jeg ser ikke engang på andet end dem der står på den anden side. Hvorfor prøve at se baby, jeg har andre ting at tænke på i sikkerhedskontrolen. Jeg vil bare igennem uden at der bippes af mig.

Det kan man godt, hvis der er tale om de der helkropsscannere (altså ikke bare den sædvanlige port, man går igennem) - Det blev i hvert fald vedtaget af EU for nogle år siden, at folk skulle have ret til at fravælge at blive scannet på den måde.

Anmeld Citér

18. august 2015

SofiaMik

Jeg forstår ikke spørgsmålet - Det er vel ikke rigtig et valg, du har, hvis du vil ud at flyve? Hvad er det for en scanner, du taler om?

Du kan i hvert fald ikke se baby på de almindelige scannere, de bruger i sikkerhedskontrollen - Det er kun, hvis du bliver hevet ud til en særlig undersøgelse pga. mistanke om narkosmugling. Skulle du af en eller anden grund havne i den situation, ville jeg pure nægte at lade dem udføre undersøgelsen under henvisning til graviditeten - De der scannere bruger altså ioniserende stråling (røntgenstråling), og det er IKKE smart under en graviditet.

(Det gør de almindelige kontrolscannere sådan set også, men det er meget lavere mængder).

Det var meget brugbart. Vidste ikke, at der var flere typer af scannere. Så er der altså både grund til at være "ligeglad" og afvise overfor en scanning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.