Virker en ægløsningstest overhovedet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.147 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2015

Lullubel

Jeg har for første gang prøvet ægløsningstest, og jeg har testet i forgårs (morgen), i går (morgen + aften) og så i dag (tidlig aften) - alle er negative, og det var kun ved den første test, at jeg kunne ane en meget, meget svag teststreg. Umiddelbart burde jeg have ægløsning i dag, og har også haft lidt jag i underlivet. 

Men jeg bliver jo forvirret, når testen viser et negativt svar. Er der andre, der har oplevet det?

Jeg har brugt teste fra testdig.dk, og har nu bestilt nogen fra billigtest, for at prøve nogle andre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2015

Shinypink

Lullubel skriver:

Jeg har for første gang prøvet ægløsningstest, og jeg har testet i forgårs (morgen), i går (morgen + aften) og så i dag (tidlig aften) - alle er negative, og det var kun ved den første test, at jeg kunne ane en meget, meget svag teststreg. Umiddelbart burde jeg have ægløsning i dag, og har også haft lidt jag i underlivet. 

Men jeg bliver jo forvirret, når testen viser et negativt svar. Er der andre, der har oplevet det?

Jeg har brugt teste fra testdig.dk, og har nu bestilt nogen fra billigtest, for at prøve nogle andre.

Altså jeg har selv stået med sammen spørgsmål og der fandt Jeg ud at jeg først har æl ca 7 dage før min mens!! Der var jeg også ved at opgive!! Jeg købte så nok til to md! Sådan at jeg kunne teste morgen og aften! Sådan fandt jeg ud af hvornår min var for jeg var sq også ved at opgive!!! Altså det var min måde at gøre det på! 

Anmeld Citér

20. august 2015

mpr

Lullubel skriver:

Du er godt klar over at du ikke bare kan teste når som helst på dagen du føler? Du skal teste præcis samme tidspunkt hver dag.. Og du kan ikke regne med at der start er æl fordi du kan se en ekstra streg nogle dage og andre ingen.. Den bliver ikke tydeligere og tydeligere på samme måde som en g-test jo tættere du kommer på dagen, den er positiv 24-36 timer før din æl, og det er normalt kun en meget kort tidsramme det kan måles i. 

Anmeld Citér

9. september 2015

Lullubel

Shinypink skriver:

Altså jeg har selv stået med sammen spørgsmål og der fandt Jeg ud at jeg først har æl ca 7 dage før min mens!! Der var jeg også ved at opgive!! Jeg købte så nok til to md! Sådan at jeg kunne teste morgen og aften! Sådan fandt jeg ud af hvornår min var for jeg var sq også ved at opgive!!! Altså det var min måde at gøre det på! 

Vildt nok - det kunne være jeg skulle prøve det, selvom jeg måske også mere har lyst til bare at tage det, som det kommer. I denne måned var min menstruation forsinket med 4 dage, og det er den normalt ALDRIG, så jeg er ret sikker på, at det at jeg tænker så meget over at blive gravid, har påvirket min cyklus. 

Derfor tænker jeg, at jeg dropper ægløsningstesten i et par måneder, og prøver at mærke efter i min krop i stedet for (det rådet mit læge mig også til, da hun siger, der er nogen, der ikke kan teste positivt på en ægløsningstest, fordi tidsrummet er så lille).

Men dejligt at høre, at der er andre, der har stået i samme situation, og har kunne få det til at lykkedes alligevel :-)

Anmeld Citér

9. september 2015

Lullubel

mpr skriver:

Du er godt klar over at du ikke bare kan teste når som helst på dagen du føler? Du skal teste præcis samme tidspunkt hver dag.. Og du kan ikke regne med at der start er æl fordi du kan se en ekstra streg nogle dage og andre ingen.. Den bliver ikke tydeligere og tydeligere på samme måde som en g-test jo tættere du kommer på dagen, den er positiv 24-36 timer før din æl, og det er normalt kun en meget kort tidsramme det kan måles i. 

Jo jeg ved godt, at man skal være ret præcis i de tidspunkter, man måler på. Det var jeg egentlig også de første tre dage (hvor jeg også kunne mærke/se, at jeg havde ægløsning), men jeg tror måske, at jeg holder en pause med de test de næste par måneder, for ikke at stresse min krop/mig selv hver gang testen er negativ

Anmeld Citér

9. september 2015

CutieKiwi

Lullubel skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke giver meget for ÆLtests  Anvendte dem selv for nogen år siden. Selvom testene mente jeg havde ægløsning, fortalte en blodprøve hos egen læge samme måned det modsatte.

Anmeld Citér

10. september 2015

Rockertand

CutieKiwi skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke giver meget for ÆLtests  Anvendte dem selv for nogen år siden. Selvom testene mente jeg havde ægløsning, fortalte en blodprøve hos egen læge samme måned det modsatte.

Ægløsningsteste fortæller ikke, at du har ægløsning, de måler LH-stigningen over en periode og angiver, hvornår du har et LH-peak, men hvorvidt du får ægløsning eller ej på dette peak, har de intet at gøre med.

Anmeld Citér

10. september 2015

CutieKiwi

Rockertand skriver:

Ægløsningsteste fortæller ikke, at du har ægløsning, de måler LH-stigningen over en periode og angiver, hvornår du har et LH-peak, men hvorvidt du får ægløsning eller ej på dette peak, har de intet at gøre med.

I mit hoved er en LH stigning = Ægløsning.
Eller er jeg helt gal på den?

Anmeld Citér

10. september 2015

Rockertand

CutieKiwi skriver:

I mit hoved er en LH stigning = Ægløsning.
Eller er jeg helt gal på den?

Ja, man er ikke garanteret ægløsning, blot fordi der påvises LH-stigning, af samme grund har mange PCO-piger problemer med at bruge ægløsningsteste, fordi deres kroppe viser LH-stigning uden at give brugbare ægløsninger.

Anmeld Citér

10. september 2015

Appelsin

Fangede den her Idag på dag 13! Har testet 5 dage i træk. Synes det virker pålideligt! Ja en garanti får man ikke, selvom der er ægløsning er der ingen garanti for graviditet! Men man må vel have lov til at håbe. Kender ikke min cyklus, men her hjælper det da at finde ud af hvor lang den er, hvis det nu ikke fører til graviditet. Har lige været igennem en MA og inden da havde jeg en Bio så nu håber jeg at der er lidt held på vej!!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.