Ubehagelig nabo:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Til en vis grad ja. Jeg har den holdning alkoholisme er en sygdom og nogen lever med den andre for den. Han lever åbenbart for den, og skal tydeligvis have hjælp hvis han ønsker det

Jeg har faktisk ondt af ham men derfor skal han ikke genrer jer. Jeg tænker også at klage er vejen frem

Helt enig.. Det hjælper i hvert tilfælde ikke at tale med ham, det kan man ikke.. Derfor er der også sendt en klage afsted. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2015

NBNixen

Anonym skriver:

Sagen er den at vi bor i en skøn lejligjed i et lille lejlighedskompleks med kun 6 lejligheder. Vi er 4 børnefamilier, 1 ældre dame med sin hund og så en meget alkoholiseret mand i 50'erne. Vi har boet her i snart 2 år, og han bliver mere og mere generende og ubehagelig. 

Han står altid nede foran vores skur og drikker fra morgen til aften og ofte sammen med flere andre alkoholikere. Det kan jeg leve med, selvom det er meget generede når man skal hente klapvogn og cykel i sit skur. Han er nemlig meget nærgående og går med helt ind i skuret nærmest. Han sviner vores fælles nabo til fordi han er af anden etnisk herkomst. Han kommer redene om banker på vores dør og vil have at min mand skal hjælpe med det ene og det andet, og han har også hjulpet ham et par gange, men vil ikke mere da han er rigtig ubehagelig og nærgående.

Vores køkkenvindue er et gulv til loft vindue og der har jeg udsyn til skuret. I dag står jeg og lavet mad og som altid står min nabo dernede og drikker og er meget fuld sammen med et par andre. Pludselig udbryder han "HVAD FANDEN STÅR DU OG GLOR PÅ UD AF VINDUET HELE TIDEN FOR DIN ÅNDSVAGE NYSGERRIGE KÆLLING" Jeg var målløs. Sagde ikke noget men kogte indeni. Min datter stod lige ved siden af og jeg ville ikke stå og råbe i hendes nærvær og hvis han så stod og råbte skældsord tilbage til mig. Jeg har det nu virkelig skidt og jeg kan slet ikke lide at være her Det er så ubehageligt og jeg har bare lyst til at over svine ham til. For hvad bilder han sig ind? Jeg står i min egen lejlighed (lejebolig) og står ofte og kigger ud af vinduet når jeg laver mad og det har jeg vel lov til. Det er da i hvert tilfælde ikke for at kigge på ham. Min mand er heldigvis kommet hjem og har fået historien og han er rasende! Hvad havde i gjort hvis i var mig ? Vil ikke gå og være utryg i mit eget hjem, og jeg håber boligforeningen vil gøre et eller andet. 

Som regel skal klager ske skriftligt i lejebolig foreninger, men jeg ville skrive en klage og så ville jeg gå ned til boligkontoret og aflevere det personligt og samtidig der fortælle de ubehagelige oplevelser i har med ham. Det skal de simpelhent reagere på og hvis i er flere naboer der står sammen ser de forhåbentlig alvoren i det, hvis de ikke vil gøre noget ved en klage. 

Håber på det bedste for jer, det lyder virkelig som en meget ubehagelig mand.

Anmeld Citér

15. august 2015

januar16

Der er en i min opgang der blev smidt ud. Hun var også ret ubehagelig. Har bl.a. overfaldt overboen foran dennes lille barn , ridsede biler og døre, stod og lyttede med døren på klem for at kunne klage (mudtligt) over musik (som hun ikke kunne høre hvis hun havde lukket dør og sad i eks. stuen)

Der skal skriftlige klager til i lejebolig, og afhængig af reglerne så skal der x klager til inden for et vist tidsrum. Hun blev så smidt ud, men vi skulle blive ved med at klage, så hun ikke kunne få omstødt beslutningen om udsmidning.

Så skriftlige klager, og skriv ned hver gang der sker noget.

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

Der er en i min opgang der blev smidt ud. Hun var også ret ubehagelig. Har bl.a. overfaldt overboen foran dennes lille barn , ridsede biler og døre, stod og lyttede med døren på klem for at kunne klage (mudtligt) over musik (som hun ikke kunne høre hvis hun havde lukket dør og sad i eks. stuen)

Der skal skriftlige klager til i lejebolig, og afhængig af reglerne så skal der x klager til inden for et vist tidsrum. Hun blev så smidt ud, men vi skulle blive ved med at klage, så hun ikke kunne få omstødt beslutningen om udsmidning.

Så skriftlige klager, og skriv ned hver gang der sker noget.

Hun lyder godt nok også ubehagelig. Godt der skete noget i den sag, det kan ikke være rigtigt at en person kan forpeste en hel ejendom.. Jeg har fået sendt en skriftlig klage afsted i dag og regner med at høre fra den mandag. 

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym trådstarter

NBNixen skriver:

Som regel skal klager ske skriftligt i lejebolig foreninger, men jeg ville skrive en klage og så ville jeg gå ned til boligkontoret og aflevere det personligt og samtidig der fortælle de ubehagelige oplevelser i har med ham. Det skal de simpelhent reagere på og hvis i er flere naboer der står sammen ser de forhåbentlig alvoren i det, hvis de ikke vil gøre noget ved en klage. 

Håber på det bedste for jer, det lyder virkelig som en meget ubehagelig mand.

Vi har sendt en skriftlig klage i dag, og på mandag vil jeg ringe til dem, hvis de ikke ringer til mig og uddybe situationen. Vi er mange der er trætte af ham fordi han er så nærgående og aggressiv i sin fremtoning. Bliver særligt utryg når vi er så mange med børn, tænker om det næste er at han også anråber dem.

Anmeld Citér

15. august 2015

januar16

Anonym skriver:

Hun lyder godt nok også ubehagelig. Godt der skete noget i den sag, det kan ikke være rigtigt at en person kan forpeste en hel ejendom.. Jeg har fået sendt en skriftlig klage afsted i dag og regner med at høre fra den mandag. 

Det var hun også. Men samtidig var hun lidt gammel (ca 60år) og nok lidt ensom, samt kom fra hus så var ikke vant til at man kunne høre sine naboer. Hun ringede havde også tit en ambulance på besøg. Tror hun var endt på at negativ opmærksomhed var bedre end ingen opmærksomhed.

Snak med naboerne om at evt lave en fælles generel klage over din ubehagelige nabo også. En ting er en lidt træls nabo, men man skal ikke føle sig utryg i eget hjem.

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

Det var hun også. Men samtidig var hun lidt gammel (ca 60år) og nok lidt ensom, samt kom fra hus så var ikke vant til at man kunne høre sine naboer. Hun ringede havde også tit en ambulance på besøg. Tror hun var endt på at negativ opmærksomhed var bedre end ingen opmærksomhed.

Snak med naboerne om at evt lave en fælles generel klage over din ubehagelige nabo også. En ting er en lidt træls nabo, men man skal ikke føle sig utryg i eget hjem.

Tak for brugbart svar. Jeg vil også prøve at snakke med mine andre naboer igen omkring det. 

Anmeld Citér

16. august 2015

NBNixen

Anonym skriver:

Vi har sendt en skriftlig klage i dag, og på mandag vil jeg ringe til dem, hvis de ikke ringer til mig og uddybe situationen. Vi er mange der er trætte af ham fordi han er så nærgående og aggressiv i sin fremtoning. Bliver særligt utryg når vi er så mange med børn, tænker om det næste er at han også anråber dem.

Lyder rigtig godt og jeg forstår jer fuldt ud, som du beskriver ham kunne han desværre nok godt finde på at opsøge børn næste gang, han skal bare smide ud hurtigst muligt . . Krydser alt hvad der krydses kan for at boligforeningen reagere på jeres klage om ham . . 

Anmeld Citér

16. august 2015

Anonym trådstarter

NBNixen skriver:

Lyder rigtig godt og jeg forstår jer fuldt ud, som du beskriver ham kunne han desværre nok godt finde på at opsøge børn næste gang, han skal bare smide ud hurtigst muligt . . Krydser alt hvad der krydses kan for at boligforeningen reagere på jeres klage om ham . . 

Det håber jeg og forventer jeg også. Han er ret utilregnelig så derfor kan jeg også være nervøs for hvad han mere kan finde på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.