Ubehagelig nabo:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.674 visninger
18 svar
16 synes godt om
14. august 2015

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi bor i en skøn lejligjed i et lille lejlighedskompleks med kun 6 lejligheder. Vi er 4 børnefamilier, 1 ældre dame med sin hund og så en meget alkoholiseret mand i 50'erne. Vi har boet her i snart 2 år, og han bliver mere og mere generende og ubehagelig. 

Han står altid nede foran vores skur og drikker fra morgen til aften og ofte sammen med flere andre alkoholikere. Det kan jeg leve med, selvom det er meget generede når man skal hente klapvogn og cykel i sit skur. Han er nemlig meget nærgående og går med helt ind i skuret nærmest. Han sviner vores fælles nabo til fordi han er af anden etnisk herkomst. Han kommer redene om banker på vores dør og vil have at min mand skal hjælpe med det ene og det andet, og han har også hjulpet ham et par gange, men vil ikke mere da han er rigtig ubehagelig og nærgående.

Vores køkkenvindue er et gulv til loft vindue og der har jeg udsyn til skuret. I dag står jeg og lavet mad og som altid står min nabo dernede og drikker og er meget fuld sammen med et par andre. Pludselig udbryder han "HVAD FANDEN STÅR DU OG GLOR PÅ UD AF VINDUET HELE TIDEN FOR DIN ÅNDSVAGE NYSGERRIGE KÆLLING" Jeg var målløs. Sagde ikke noget men kogte indeni. Min datter stod lige ved siden af og jeg ville ikke stå og råbe i hendes nærvær og hvis han så stod og råbte skældsord tilbage til mig. Jeg har det nu virkelig skidt og jeg kan slet ikke lide at være her Det er så ubehageligt og jeg har bare lyst til at over svine ham til. For hvad bilder han sig ind? Jeg står i min egen lejlighed (lejebolig) og står ofte og kigger ud af vinduet når jeg laver mad og det har jeg vel lov til. Det er da i hvert tilfælde ikke for at kigge på ham. Min mand er heldigvis kommet hjem og har fået historien og han er rasende! Hvad havde i gjort hvis i var mig ? Vil ikke gå og være utryg i mit eget hjem, og jeg håber boligforeningen vil gøre et eller andet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

alenemor42

Tja jeg ville nu ik være utryg, jeg havde da bedt ham stoppe piben i d og finde et andet sted at drikke bajere eks.  Hans lejlighed.

Men årevis af misbrug gør så filtre og ofte pli også forsvinder, de ligger jo i rendestenen og har spildt/spilder deres liv. Det gør dem nogle gange bitre og alkohol ændrer jo personligheden.

Men når det er sagt så ville jeg da klage til boligforeningen. .... De må sgi drikke bajere et andet sted

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym trådstarter

Tja jeg ville nu ik være utryg, jeg havde da bedt ham stoppe piben i d og finde et andet sted at drikke bajere eks.  Hans lejlighed.

Men årevis af misbrug gør så filtre og ofte pli også forsvinder, de ligger jo i rendestenen og har spildt/spilder deres liv. Det gør dem nogle gange bitre og alkohol ændrer jo personligheden.

Men når det er sagt så ville jeg da klage til boligforeningen. .... De må sgi drikke bajere et andet sted

Men jeg bliver utryg og særligt når jeg næste gang skal ned i skuret med min datter og hente cykel, klapvogn eller andet. Vores skurer står på offentligt område midt i byen, så kan ikke forhindrer dem i at stå der. Han er meget truende på en måde. En meget stor og høj mand, som går TÆT på en og snakker! Og du har helt ret i at mange dybt alkoholiseret mister pli og sociale færdigheder.. Jeg håber at boligselskabet vil tage det alvorligt, og jeg ved at vores fælles nabo har indgivet 2 klager tidligere. Han er også engang kommet med en jakke i størrelse 12 år med alarm i han ville give vores datter, og blev meget vred fordi vi ikke ville tage imod den. (Der var min datter 1 år) 

Anmeld Citér

14. august 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Men jeg bliver utryg og særligt når jeg næste gang skal ned i skuret med min datter og hente cykel, klapvogn eller andet. Vores skurer står på offentligt område midt i byen, så kan ikke forhindrer dem i at stå der. Han er meget truende på en måde. En meget stor og høj mand, som går TÆT på en og snakker! Og du har helt ret i at mange dybt alkoholiseret mister pli og sociale færdigheder.. Jeg håber at boligselskabet vil tage det alvorligt, og jeg ved at vores fælles nabo har indgivet 2 klager tidligere. Han er også engang kommet med en jakke i størrelse 12 år med alarm i han ville give vores datter, og blev meget vred fordi vi ikke ville tage imod den. (Der var min datter 1 år) 

Ja ok.... Han lyder godt nok ubehagelig!!!!

Jeg ved med boligselskaber er det sådan at jo flere forskellige der klager jo bedre.

Så klag endelig og bliv ved hver gang der er noget. Bak det gerne op af politi anmeldelse hvis han bliver truende og tal med naboerne og opfordre dem til også at blive ved at klage.

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Ja ok.... Han lyder godt nok ubehagelig!!!!

Jeg ved med boligselskaber er det sådan at jo flere forskellige der klager jo bedre.

Så klag endelig og bliv ved hver gang der er noget. Bak det gerne op af politi anmeldelse hvis han bliver truende og tal med naboerne og opfordre dem til også at blive ved at klage.

Tak for dine svar, jeg har netop skrevet en klage og jeg har før snakket med naboerne om det og alle er meget trætte af hans adfærd. Jeg er ligeglad med at han drikker, men han skal fan... Ikke true nogen eller tro han ejer det hele. Min anden nabo har heldigvis indgivet 2 klager tidligere og der var også politi indblandet ved jeg. 

Anmeld Citér

15. august 2015

Mamalou

Jeg ville også kontakte boligselskabet. Det er ikke okay, at I/du skal føle dig utryg - jeg ville have det på samme måde. Samtidig får jeg rigtig ondt af jeres nabo. Den mand har brug for hjælp

Vh. Louise 

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg ville også kontakte boligselskabet. Det er ikke okay, at I/du skal føle dig utryg - jeg ville have det på samme måde. Samtidig får jeg rigtig ondt af jeres nabo. Den mand har brug for hjælp

Vh. Louise 

Jeg har sendt en klage her i morges. Du har også ret i at han er en stakkel, og jeg har i den grad også sympati for ham, men han er bare gået over grænsen. Vi har altid behandlet ham pænt, men vi vil ikke pleje omgang med ham på nogen måde.. Han er ubehagelig. 

Anmeld Citér

15. august 2015

alenemor42

Ah sympati ved jeg ikke om jeg ville have, manden har selv valgt sit liv.

Men super du har sendt klage, skriv evt. Ned når i støder på de ubehagelige ting med dato osv. Så kan man samle konkrete episoder til dem.

Anmeld Citér

15. august 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Men super du har sendt klage, skriv evt. Ned når i støder på de ubehagelige ting med dato osv. Så kan man samle konkrete episoder til dem.

Til en vis grad ja. Jeg har den holdning alkoholisme er en sygdom og nogen lever med den andre for den. Han lever åbenbart for den, og skal tydeligvis have hjælp hvis han ønsker det

Jeg har faktisk ondt af ham men derfor skal han ikke genrer jer. Jeg tænker også at klage er vejen frem

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jamen det har jeg. Jeg har ondt af ham, fordi han har sådan et elendigt liv. Men ja han har selv valgt at drikke så meget, men det er også en sygdom. Men det giver ham bestemt ikke ret til at svine os andre til og være ubehøvlet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.