Sagen er den at vi bor i en skøn lejligjed i et lille lejlighedskompleks med kun 6 lejligheder. Vi er 4 børnefamilier, 1 ældre dame med sin hund og så en meget alkoholiseret mand i 50'erne. Vi har boet her i snart 2 år, og han bliver mere og mere generende og ubehagelig.
Han står altid nede foran vores skur og drikker fra morgen til aften og ofte sammen med flere andre alkoholikere. Det kan jeg leve med, selvom det er meget generede når man skal hente klapvogn og cykel i sit skur. Han er nemlig meget nærgående og går med helt ind i skuret nærmest. Han sviner vores fælles nabo til fordi han er af anden etnisk herkomst. Han kommer redene om banker på vores dør og vil have at min mand skal hjælpe med det ene og det andet, og han har også hjulpet ham et par gange, men vil ikke mere da han er rigtig ubehagelig og nærgående.
Vores køkkenvindue er et gulv til loft vindue og der har jeg udsyn til skuret. I dag står jeg og lavet mad og som altid står min nabo dernede og drikker og er meget fuld sammen med et par andre. Pludselig udbryder han "HVAD FANDEN STÅR DU OG GLOR PÅ UD AF VINDUET HELE TIDEN FOR DIN ÅNDSVAGE NYSGERRIGE KÆLLING"
Jeg var målløs. Sagde ikke noget men kogte indeni. Min datter stod lige ved siden af og jeg ville ikke stå og råbe i hendes nærvær og hvis han så stod og råbte skældsord tilbage til mig. Jeg har det nu virkelig skidt og jeg kan slet ikke lide at være her
Det er så ubehageligt og jeg har bare lyst til at over svine ham til. For hvad bilder han sig ind? Jeg står i min egen lejlighed (lejebolig) og står ofte og kigger ud af vinduet når jeg laver mad og det har jeg vel lov til. Det er da i hvert tilfælde ikke for at kigge på ham. Min mand er heldigvis kommet hjem og har fået historien og han er rasende! Hvad havde i gjort hvis i var mig ? Vil ikke gå og være utryg i mit eget hjem, og jeg håber boligforeningen vil gøre et eller andet.
Anmeld
Citér