Brug for hjælp hurtigt til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2015

ung-mor-2014

Sandratoft skriver:

Jeg er heller ikke særlig vild med fisk, men det er min datter til gengæld, så jeg laver tit fiskefrikadeller (en stor portion som jeg så fryser ned) det får hun så tit med til madpakken eller hvis vi skal have noget hun ikke kan lide/spise, gerne med remoulade. Ellers køber jeg tit laks eller andet fisk, da fisk er så nemt for de små at tygge  

Så selv om i ikke er fiskespisere, så giv jer endelig i kast med det  

Overvejer det også, men kan ikke få mig selv til det, jeg ved hun har godt af at prøve det, men kan hverken lide smagen eller lugten

men vil klart prøve og se om jeg kan få mig selv til at lave noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

Sandratoft

ung-mor-2014 skriver:

Overvejer det også, men kan ikke få mig selv til det, jeg ved hun har godt af at prøve det, men kan hverken lide smagen eller lugten

men vil klart prøve og se om jeg kan få mig selv til at lave noget

Fiskefrikadeller er ikke så slemt Trust me, jeg er selv fiskehader

Anmeld Citér

14. august 2015

ung-mor-2014

Sandratoft skriver:

Fiskefrikadeller er ikke så slemt Trust me, jeg er selv fiskehader

Lyder godt, kan du skrive en PB hvordan du laver fiskefrikadeller?

Anmeld Citér

14. august 2015

serinasmor

Moser du maden ? 

Ellers er det måske på tide med mad i bidder som hun selv får lov at sidde med  

Serina stejlede over alt der var most

Her stod menuen i den alder på bidder den mad som mor og far spiser ... så længe det var blød mad hvis det vi skulle have ikke var egnet var det fx  :

Kogte kartofler og grøntsager, pastaskruer, halve kogte kødboller, kogt æg,  med forskellige sovse (mayonnaise, ketchup, creme fraiche, smørsovs osv )

Anmeld Citér

14. august 2015

ung-mor-2014

serinasmor skriver:

Moser du maden ? 

Ellers er det måske på tide med mad i bidder som hun selv får lov at sidde med  

Serina stejlede over alt der var most

Her stod menuen i den alder på bidder den mad som mor og far spiser ... så længe det var blød mad hvis det vi skulle have ikke var egnet var det fx  :

Kogte kartofler og grøntsager, pastaskruer, halve kogte kødboller, kogt æg,  med forskellige sovse (mayonnaise, ketchup, creme fraiche, smørsovs osv )

Nej moser det ikke mere, har gjort det grovere og grovere og idag slet ikke, da hun i går gav udtryk for at most mad kun skulle være kartoffelmos

Anmeld Citér

14. august 2015

serinasmor

ung-mor-2014 skriver:

Nej moser det ikke mere, har gjort det grovere og grovere og idag slet ikke, da hun i går gav udtryk for at most mad kun skulle være kartoffelmos

Hmm ... 

Jamen så tror jeg bare du skal huske at variere de forskellige ting ... Og huske at lade hende spise selv i eget tempo ...med mad på egen tallerken som hun selv spiser ... Det sviner men er godt for motorikken og madglæden 

Anmeld Citér

14. august 2015

Mor i Aarhus

ung-mor-2014 skriver:

Har handlet lidt ind, hun har smagt youghurt og ostehaps, meget lidt da jeg ved de ikke må få så meget med komælk, skulle jeg mene, hun var helt vild med det

så prøvede jeg at putte makrel på det brød jeg har bagt, ja hun fik er lille stykke så ikke mere :/

så nu står jeg i den situation at hun faktisk ikke rigtig har lyst til at spise, hvad kan jeg gøre ved det???

Får hun selv lov til at spise? Altså dvs. får lov til at røre ved maden og gøre forsøget? 

Anmeld Citér

14. august 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg følger lige med, da jeg står i en lignende situation 

Anmeld Citér

14. august 2015

Carina:-)

Her hittede stegt torskerogn ,pastaskruer og kartofler i små stykker istedet for most.

Kødboller var også et hit og kødsovs var endnu større hit :) 

Anmeld Citér

14. august 2015

ung-mor-2014

serinasmor skriver:

Hmm ... 

Jamen så tror jeg bare du skal huske at variere de forskellige ting ... Og huske at lade hende spise selv i eget tempo ...med mad på egen tallerken som hun selv spiser ... Det sviner men er godt for motorikken og madglæden 

Jeps skal bare sørge mere for hun selv får fingrende i det, desværre hjælper det ikke altid, til aften fik hun kødsovs og pasta, hun elskede det, dog ville hun helst hvis jeg gav hende det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.