Brug for hjælp hurtigt til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.410 visninger
21 svar
4 synes godt om
14. august 2015

ung-mor-2014

Hej

jeg sidder og skal give min datter mad, MEN hun er tydeligvis træt af det mad, hvilket er fint nok for det noget hun har fået næsten siden 6 måneder, det gulerod, blomkål og pære, men mangler akut hjælp hvad kan jeg nu give hende? Vi er nødsaget til at handle, kom frisk med ideer

hun er 8 måneder på tirsdag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

Mariposa2

I den alder spiste vores børn det samme som os. Havregrød/grovbolle til morgenmad, rugbrød+gnavegrønt(agurk,peberfrugt, kogte gulerødder, ærter, osv) til frokost, og det samme aftensmad som os, evt suppleret op med kogte/bagte grøntsager.

Anmeld Citér

14. august 2015

ung-mor-2014

Mariposa2 skriver:

I den alder spiste vores børn det samme som os. Havregrød/grovbolle til morgenmad, rugbrød+gnavegrønt(agurk,peberfrugt, kogte gulerødder, ærter, osv) til frokost, og det samme aftensmad som os, evt suppleret op med kogte/bagte grøntsager.

Jeg har bagt noget brød til hende som jeg også selv spiser, men efter nogle små mundfulde gider hun ikke mere, og 'spytter' det ud igen, agurk fil hun at gnave i inden maden var færdig kogt :/

men planen er også hun skal have det samme som os

Anmeld Citér

14. august 2015

Masig

ung-mor-2014 skriver:

Hej

jeg sidder og skal give min datter mad, MEN hun er tydeligvis træt af det mad, hvilket er fint nok for det noget hun har fået næsten siden 6 måneder, det gulerod, blomkål og pære, men mangler akut hjælp hvad kan jeg nu give hende? Vi er nødsaget til at handle, kom frisk med ideer

Al slags frugt, ostehaps, små frikadeller, pølser, grovboller, yoghurt, frugtstænger, rosiner. 

Hvad med noget andet pålæg end det du plejer. Røget laks, makrel, banan, tomat...

ja der er med at være kreativ og prøve at tænke lidt anderledes. Tag en tur i supermarkedet og brug tid på at kigge på alle hylder og få inspiration 

Anmeld Citér

14. august 2015

Mor i Aarhus

Hej

Da min datter var på samme alder som din, elskede hun jordskokker, avocado, broccoli, langtidsbagt peberfrugt, pastinak sammen med kartoffel, ærter og især ærtemos med ris, mango, bær,  frugtgrød med fløde, hytteost, kødsovs, dampet hvid fisk. Livretten var og er boller i karry. Min mor, som er gammel vuggestuepædagog, har fortalt at rigtig mange børn er helt vilde med boller i karry. 

Anmeld Citér

14. august 2015

ung-mor-2014

Masig skriver:

Al slags frugt, ostehaps, små frikadeller, pølser, grovboller, yoghurt, frugtstænger, rosiner. 

Hvad med noget andet pålæg end det du plejer. Røget laks, makrel, banan, tomat...

ja der er med at være kreativ og prøve at tænke lidt anderledes. Tag en tur i supermarkedet og brug tid på at kigge på alle hylder og få inspiration 

Tusind tak for dit input

ja må være lidt mere kreativ, men mit hoved er ikke rigtig med på den front med nye ideer

havde jeg vist hun måtte få pølser havde hun da fået det til aftensmaden i går som vi andre, men blev lidt i tvivl

Puha nu nævner du jo noget med fisk, både mig og min kæreste kan ikke li fisk, så derfor har jeg nok lidt svær ved at skulle give hende det, så måke bedsterne heller end gerne give det når hun bliver passet(når en gang det sker), dog kan makrel gå an, det kan kæresten lide og jeg har ikke noget imod de så længe det ikke er mig der skal spise det

Anmeld Citér

14. august 2015

ung-mor-2014

Mor i Aarhus skriver:

Da min datter var på samme alder som din, elskede hun jordskokker, avocado, broccoli, langtidsbagt peberfrugt, pastinak sammen med kartoffel, ærter og især ærtemos med ris, mango, bær,  frugtgrød med fløde, hytteost, kødsovs, dampet hvid fisk. Livretten var og er boller i karry. Min mor, som er gammel vuggestuepædagog, har fortalt at rigtig mange børn er helt vilde med boller i karry. 

Tusind tak, det meste lyder jo lækkert, især boller i karry, det må vi have en af dagene ^^

Anmeld Citér

14. august 2015

Masig

ung-mor-2014 skriver:

Tusind tak for dit input

ja må være lidt mere kreativ, men mit hoved er ikke rigtig med på den front med nye ideer

havde jeg vist hun måtte få pølser havde hun da fået det til aftensmaden i går som vi andre, men blev lidt i tvivl

Puha nu nævner du jo noget med fisk, både mig og min kæreste kan ikke li fisk, så derfor har jeg nok lidt svær ved at skulle give hende det, så måke bedsterne heller end gerne give det når hun bliver passet(når en gang det sker), dog kan makrel gå an, det kan kæresten lide og jeg har ikke noget imod de så længe det ikke er mig der skal spise det

Nej så er det svært med fisken 

så vidt jeg kan huske må de i den alder få det samme som os dog undtaget spinat og rødbede vist nok som kun er i små mængder og honning og nu heller ikke mælk. Men ellers bare giv løs af det hele og lad hende smage. 

Anmeld Citér

14. august 2015

ung-mor-2014

Masig skriver:

Nej så er det svært med fisken 

så vidt jeg kan huske må de i den alder få det samme som os dog undtaget spinat og rødbede vist nok som kun er i små mængder og honning og nu heller ikke mælk. Men ellers bare giv løs af det hele og lad hende smage. 

Har handlet lidt ind, hun har smagt youghurt og ostehaps, meget lidt da jeg ved de ikke må få så meget med komælk, skulle jeg mene, hun var helt vild med det

så prøvede jeg at putte makrel på det brød jeg har bagt, ja hun fik er lille stykke så ikke mere :/

så nu står jeg i den situation at hun faktisk ikke rigtig har lyst til at spise, hvad kan jeg gøre ved det???

Anmeld Citér

14. august 2015

Sandratoft

Tusind tak for dit input

Jeg er heller ikke særlig vild med fisk, men det er min datter til gengæld, så jeg laver tit fiskefrikadeller (en stor portion som jeg så fryser ned) det får hun så tit med til madpakken eller hvis vi skal have noget hun ikke kan lide/spise, gerne med remoulade. Ellers køber jeg tit laks eller andet fisk, da fisk er så nemt for de små at tygge  

Så selv om i ikke er fiskespisere, så giv jer endelig i kast med det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.