Er meget bekymret Min datter på 1 år sover længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.693 visninger
20 svar
8 synes godt om
13. august 2015

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

hej i søde damer derude

ja som overskriften siger er jeg meget bekymret over at min lille pige der lige fyldt 1 år for en uges tid siden sover længe.

1 -2 uger siden begyndte vi at nøjes kun med en lur om dagen , fordi vi kunne mærke på hende at hun skulle til at går fra 2 lure til 1 lur om dagen.  Når hun får den lur om dagen er det altid i halvandet time. Men siden hun begyndte på det er hun begyndt at når vi putter hende fra kl 20:00 så vågner hun først af sig selv alt mellem kl 8:00 -10:00 og det svinger hver dag. Er det ikk ekstrem meget at sove? 

Hvis det bare pga hun har brug for det søvn så det da fedt nok. Men frygter om der er noget galt siden hun sover så længe. 

Erfaringer og råd modtages med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Sammenlagt er det 14-16timer i døgnet hvilket er helt fint for en 1årig hun tager en ret kort middagslur i mine øjne, så det er klart hun sover ekstra længe om natten

min søn sov 12 timer om natten og 3timer til middag fra han var 11mdr til 2,5år  

Anmeld Citér

13. august 2015

Chantie

Min pige er 11 mdr. Hun sover også kun 1,5 time til middag og så fra 19-8 tror ikke du skal være bekymret. 

Anmeld Citér

13. august 2015

Looni

Min søn bliver 2år den 25. August, og han sover mellem 12-14timer hver nat. Tilgengæld er hans middagslur ofte kun mellem 1-1,5time - så tænker at han indhenter "tabt" middagslur om natten. 

Anmeld Citér

13. august 2015

Happiness

Nyd det for pokker, NYD det! 

Min datter vågner kl 5.30-6! Og ofte før det! Jeg ville elske at hun sov lidt længere! Men min dreng har også altid vågnet ved den tid, så tænker det er mit lod Måske en dag jeg også bliver a-menneske 

Din datter fejler højst sandsynligt intet. Så du skal bare nyde at få din nattesøvn

Hilsen en MEGET misundelig Camilla!  

Anmeld Citér

14. august 2015

lillespir26

Søvn er godt for børn de bearbejdede dagens oplevelser når de sover 

Anmeld Citér

14. august 2015

Love Angel

Mor til 4

I få lige en fællesbesked

tusind tak for jeres svar i søde damer det berolige mig

men woow troede ikk at de kan sove så mange timer om natten selv når de er 2 år 

Anmeld Citér

14. august 2015

Hapiness is motherhood

Intet at være nervøs for børnene regulerer selv og de har behov for søvnen i den alder. Personlig ville jeg overveje at ligge kl. 19.00 i stedet for kl. 20.00, da det er en ret svær rytme at få til at hænge sammen med institutions-tider. Der er ingen grund til at barnet er sent oppe og hvis I så først er oppe omkring kl. 10.00, så er det for sent at få noget ud af formiddagen i institutionen hvor de som regel tager ud. Bare et forslag

Anmeld Citér

14. august 2015

Love Angel

Mor til 4
Hapiness is motherhood skriver:

Intet at være nervøs for børnene regulerer selv og de har behov for søvnen i den alder. Personlig ville jeg overveje at ligge kl. 19.00 i stedet for kl. 20.00, da det er en ret svær rytme at få til at hænge sammen med institutions-tider. Der er ingen grund til at barnet er sent oppe og hvis I så først er oppe omkring kl. 10.00, så er det for sent at få noget ud af formiddagen i institutionen hvor de som regel tager ud. Bare et forslag

Det var også klogt sagt og tænkt. Og det vil jeg også ha tænkt på, men det har jeg ikk haft grund til at tænke på da jeg går hjemme med min datter og hun skal først væk fra mor når hun kommer i børnehavealderen

men har tænkt på det med at putte kl 19:00 men jeg tænker om hun er træt til kl 19:00? Altså om det for tidlig at sove 1 time efter aftensmaden? 

Anmeld Citér

14. august 2015

Hapiness is motherhood

Love Angel skriver:

Det var også klogt sagt og tænkt. Og det vil jeg også ha tænkt på, men det har jeg ikk haft grund til at tænke på da jeg går hjemme med min datter og hun skal først væk fra mor når hun kommer i børnehavealderen

men har tænkt på det med at putte kl 19:00 men jeg tænker om hun er træt til kl 19:00? Altså om det for tidlig at sove 1 time efter aftensmaden? 

Vi har ingen problemer haft ved at ligge kl. 19.00, ofte så er de trætte efter maden og hvis den bliver mere end kl.19.30, har jeg tit oplevet at de når at kører sig selv op igen. Eller så kommer man som forældre til at køre dem lidt op  Det er et spørgsmål om vane og dem får de ikke af sig selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.