Problemer med at bevare sexlysten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.786 visninger
19 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2015

Baby-Crazy

Hvordan pokker gør man det...?

Nu er vi 2,5 år inde i at prøve at lave baby... Det første år var det sjovt... Og så gik det ellers stødt ned ad bakke!

Nu skal de siges at vores sexlyst normalt vil være én gang om ugen i gennemsnit... Så derfor har vi "tvunget" os selv til at dyrke sex oftere og især omkring ægløsning...

men jeg får sværere og sværere ved det så nogen gange bliver det kun til én gang pr. Cyklus. Og så får jeg simpelthen så dårlig samvittighed og føler jeg ikke slår til. Jeg føler jeg SKAL dyrke sex hver 2.-3. Dag fordi ellers ønsker jeg vel ikke barnet godt nok... Og jeg er igang med fertilitetsbehandling via hormoner, og så er det jo for dårligt ikke at have den sex der skal til...

hvor jeg dog glæder mig til den dag hvor jeg får mit sexliv tilbage!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

Lisbeth1985

Jeg er sikker på,at det er helt normalt!! Vi har ihvertfald oplevet det samme hjemme os hos. Da vi i en periode lagde PB på hylden og tænkte på flytning og livets glæder frem for fertilitetsbehandling,så kørte tingene helt af sig selv igen ❤️❤️

Jeg tror,at det er vigtigt,at man ikke tænker så meget over det (ved godt,at det er lettere sagt end gjort)!!

Anmeld Citér

13. august 2015

Sophie90

Baby-Crazy skriver:

Nu er vi 2,5 år inde i at prøve at lave baby... Det første år var det sjovt... Og så gik det ellers stødt ned ad bakke!

Nu skal de siges at vores sexlyst normalt vil være én gang om ugen i gennemsnit... Så derfor har vi "tvunget" os selv til at dyrke sex oftere og især omkring ægløsning...

men jeg får sværere og sværere ved det så nogen gange bliver det kun til én gang pr. Cyklus. Og så får jeg simpelthen så dårlig samvittighed og føler jeg ikke slår til. Jeg føler jeg SKAL dyrke sex hver 2.-3. Dag fordi ellers ønsker jeg vel ikke barnet godt nok... Og jeg er igang med fertilitetsbehandling via hormoner, og så er det jo for dårligt ikke at have den sex der skal til...

Øv, det lyder ikke sjovt for jer 

Mit råd : Lad være med at se sex som 'baby making', nyd hinanden og jeres nærvær, mere vil for det meste have mere hvad det angår 

det forbedre både jeres forhold og jeres chancer 

Anmeld Citér

13. august 2015

Jn81

Baby-Crazy skriver:

Nøøøøøj hvor er det taget "lige ud a min mund".... Jeg har haft det på NØJAGTIG sammen måde som dig... I lang tid, syns jeg... Vores PB har været 10 år undervejs.. De 8 i behandling on/OFF.... Jeg har det sidste år til 1 1/2 haft det på samme måde... Eller måske ikke helt... Jeg har haft det lidt sådan at "hvorfor overhovedet dyrke sex... Der kommer jo ikke noget barn ud af det alligevel".... Og det er jo lidt en ond cirkel ved jeg jo udmærket godt... For ingen sex =ingen børn.... Følte mig som en dårlig kone (arb samtidig med mit selvværd ift at jeg syns jeg var fed og bleg og ikke kunne se hvad min mand så i mig, då det hjalp heller ikke rigtigt).... Men tænkte også "hvad nu hvis han tror at jeg slet ikke vil have børn alligevel" vi fik os en god snak om det... Også inden vi startede i behandling igen.... Nu er jeg gravid i uge 21 med tvillinger med hjælp... Og nu er jeg lidt "bange" for at have sex... For hva nu hvis der sker babyerne noget...  Men ved jo godt at de ligger trygt og godt... Men men men... Ens tanker og hormoner osv spiller en et puds nogle gange...

Anmeld Citér

14. august 2015

nielsen80

Jeg tror, det er meget normalt. Jeg mister konsekvent også sexlysten, når vi er i aktiv behandling(altså i gang med et forsøg). Om det er hormonerne eller det faktum, at man konstant skal skannes og rodes dernede, ved jeg ikke. Men jeg får lysten tilbage en måneds tid efter forsøget. Under førsøget har manden og jeg nærhed, men meget sjælden sex. Vi gør meget ud af at have hyggeaftner på sofaen, og kærestemiddage på terassen, når vores datter sover(har en pige fra IVF).

Tror det er vigtigt ikke at slå sig selv i hovedet, og prøve at fremtvinge en lyst, som ikke er der.Jo mere stress du pålægger dig selv, jo større sandsynlighed er der for ingen lyst at have. Jeg ville sørge for at kæreste meget uden en forventning om, at det skal ende med sex.  Sørg for at være tæt på hinanden gennem samtaler, kys og knus de næste måneder. Hvis problemmet vare ved, også når i er på pause fra behandling, så ville jeg nok begynde at tage det mere alvorligt og evt opsøge hjælp. Men der synes jeg SLET ikke det lyder til I er.

Kram

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym

Baby-Crazy skriver:

Sex bliver aldrig det samme når man kæmper imod fertiliteten.. og det er desværre ganske normalt... synes egentlig det er mere synd for manden 

Anmeld Citér

16. august 2015

Baby-Crazy

Lisbeth1985 skriver:

Jeg er sikker på,at det er helt normalt!! Vi har ihvertfald oplevet det samme hjemme os hos. Da vi i en periode lagde PB på hylden og tænkte på flytning og livets glæder frem for fertilitetsbehandling,så kørte tingene helt af sig selv igen ❤️❤️

Jeg tror,at det er vigtigt,at man ikke tænker så meget over det (ved godt,at det er lettere sagt end gjort)!!

Jeg forstår hvad du mener... Men jeg er nok nået til det punkt at jeg ikke kan slappe af.... Og jeg bliver endnu mere stresset over så at stresse over jeg ikke kan slappe af...Hvis du forstår..

Anmeld Citér

16. august 2015

Baby-Crazy

Sophie90 skriver:

Øv, det lyder ikke sjovt for jer 

Mit råd : Lad være med at se sex som 'baby making', nyd hinanden og jeres nærvær, mere vil for det meste have mere hvad det angår 

det forbedre både jeres forhold og jeres chancer 

Jeg ville ønske jeg kunne! Ærligt så findes sex næsten ikke for mig mere... 99% af det er babymaking ��

Anmeld Citér

16. august 2015

Lisbeth1985

Baby-Crazy skriver:

Jeg forstår hvad du mener... Men jeg er nok nået til det punkt at jeg ikke kan slappe af.... Og jeg bliver endnu mere stresset over så at stresse over jeg ikke kan slappe af...Hvis du forstår..

Jeg forstår det fuldt ud!! Da min mand og jeg lagt PB på hylden var det fordi, at vi virkelig ikke troede, at det kunne lade sig gøre (efter MANGE forsøg).. Kort efter stod jeg med en positiv test i hånden (vi mistede desværre i uge 8)..

Pointen er, at jeg tror, at man kan stresse kroppen så meget, at den hverken er modtagelig for sexlyst eller en graviditet. Spørgsmålet er så, hvordan man undgår at stresse kroppen, når man er igang med et behandlingsforløb? Den opskrift ville vi nok få nobelprisen for at finde

Anmeld Citér

16. august 2015

Baby-Crazy

Jn81 skriver:

Nøøøøøj hvor er det taget "lige ud a min mund".... Jeg har haft det på NØJAGTIG sammen måde som dig... I lang tid, syns jeg... Vores PB har været 10 år undervejs.. De 8 i behandling on/OFF.... Jeg har det sidste år til 1 1/2 haft det på samme måde... Eller måske ikke helt... Jeg har haft det lidt sådan at "hvorfor overhovedet dyrke sex... Der kommer jo ikke noget barn ud af det alligevel".... Og det er jo lidt en ond cirkel ved jeg jo udmærket godt... For ingen sex =ingen børn.... Følte mig som en dårlig kone (arb samtidig med mit selvværd ift at jeg syns jeg var fed og bleg og ikke kunne se hvad min mand så i mig, då det hjalp heller ikke rigtigt).... Men tænkte også "hvad nu hvis han tror at jeg slet ikke vil have børn alligevel" vi fik os en god snak om det... Også inden vi startede i behandling igen.... Nu er jeg gravid i uge 21 med tvillinger med hjælp... Og nu er jeg lidt "bange" for at have sex... For hva nu hvis der sker babyerne noget...  Men ved jo godt at de ligger trygt og godt... Men men men... Ens tanker og hormoner osv spiller en et puds nogle gange...

Hvor er det dejligt at du er blevet gravid! Men for pokker hvor bliver jeg rad når du skriver 10år? Sikke lang tid at holde denne proces ud! 

Jeg har faktisk også til tider haft tanken.. Hvorfor prøve at blive gravid når det ikke virker?! Men så er det man prøver alligevel!

Men hold op hvor det slider på én! Heldigvis har min kæreste og jeg et fantastisk forhold, så jeg føler ikke at det slider på det... Endnu!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.