Jeg tror, det er meget normalt. Jeg mister konsekvent også sexlysten, når vi er i aktiv behandling(altså i gang med et forsøg). Om det er hormonerne eller det faktum, at man konstant skal skannes og rodes dernede, ved jeg ikke. Men jeg får lysten tilbage en måneds tid efter forsøget. Under førsøget har manden og jeg nærhed, men meget sjælden sex. Vi gør meget ud af at have hyggeaftner på sofaen, og kærestemiddage på terassen, når vores datter sover(har en pige fra IVF).
Tror det er vigtigt ikke at slå sig selv i hovedet, og prøve at fremtvinge en lyst, som ikke er der.Jo mere stress du pålægger dig selv, jo større sandsynlighed er der for ingen lyst at have. Jeg ville sørge for at kæreste meget uden en forventning om, at det skal ende med sex. Sørg for at være tæt på hinanden gennem samtaler, kys og knus de næste måneder. Hvis problemmet vare ved, også når i er på pause fra behandling, så ville jeg nok begynde at tage det mere alvorligt og evt opsøge hjælp. Men der synes jeg SLET ikke det lyder til I er.
Kram

Anmeld
Citér