Skouboe skriver:
Jeg aner intet om emnet, jeg bruger hormonspiral, og har ikke haft mens i årevis...
Men jeg ved en masse om stof, og PUL er en forkortelse for "Polyurethane Lamininate". Basalt set er det stof, der er beklædt med en tynd plasticfilm på den ene side, så det er vandtæt. Det bruges også til mange stofbleer. Fordelen er at det er rimeligt lækagesikkert, og ulempen er at det ikke er særligt åndbart.
Tak. Jeg "frygtede" også at det var plastic pga P'et og L'et, for så forsvinder det åndbare, de ellers reklamerer med, jo let. Jeg har også hormonspiral, men bruger trusseindlæg, og der kunne jeg godt se det smarte i stofbindene. Men der er nok ikke andet at gøre end at prøve sig frem. Jeg er, ligesom trådstarter, så ærgelig over, at de har kommet parfume i alldays. Når jeg åbner en ny pakke, lugter hele badeværelset af denne kunstige lugt i flere dage, det kan umuligt være sundt. Vi er fire personer der bruger badeværelset og vinduet står næsten åbent hele døgnet, det siger lidt(meget) om hvor kraftig dunsten er.
Jeg synes det er ærgeligt, at noget så naturligt, som menstruation og udflåd, skal gøres så kunstigt.
Jeg har læst en udtalelse om emnet fra dem der producerer allways(da mange har klaget), og de vil ikke fjerne parfumeringen. De mener, at de har et bredt sortiment, der dækker forbrugerne.
Så det eneste man kan gøre, er at boycotte de parfumerede bind, og evt blive ved og ved at efterspørge de parfumefri i butikkerne.
Anmeld
Citér