Valg af parfumefrie bind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.170 visninger
16 svar
6 synes godt om
12. august 2015

Bjørnemor

Hej alle

Det er muligt, at jeg er lidt bagud med hensyn til dette, men jeg har været gravid og har derfor ikke haft min menstruation i over et år.. Til trods for, at jeg har givet flaske i mange måneder,er den først kommet nu - min dreng er en december baby.

Nå, men så til spørgsmålet. Always, som er mit yndlingsmærke og det eneste jeg hidtil har brugt, er jo begyndt at parfumere deres bind.. Det er i min verden helt forkert, så nu må jeg ud i bind verdenen og finde et nyt mærke. Har I nogen anbefalinger til gode bind UDEN parfume?

Tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2015

SMC

Bjørnemor skriver:

Hej alle

Det er muligt, at jeg er lidt bagud med hensyn til dette, men jeg har været gravid og har derfor ikke haft min menstruation i over et år.. Til trods for, at jeg har givet flaske i mange måneder,er den først kommet nu - min dreng er en december baby.

Nå, men så til spørgsmålet. Always, som er mit yndlingsmærke og det eneste jeg hidtil har brugt, er jo begyndt at parfumere deres bind.. Det er i min verden helt forkert, så nu må jeg ud i bind verdenen og finde et nyt mærke. Har I nogen anbefalinger til gode bind UDEN parfume?

Tak 

Jeg har faktisk ikke undersøgt det nærmere, men! Jeg har altid haft følsom hud og været lidt overfølsom overfor Always, så jeg bruger Libress. Så mange mærker er der jo heller ikke. 

Anmeld Citér

12. august 2015

Bjørnemor

SMC skriver:

Jeg har faktisk ikke undersøgt det nærmere, men! Jeg har altid haft følsom hud og været lidt overfølsom overfor Always, så jeg bruger Libress. Så mange mærker er der jo heller ikke. 

Nej, det har du ret i, men kender overhovedet ikke de andre mærker. Gad godt høre, om der er nogen, det ville anbefale nogle af discount bindene. Men måske jeg bare skulle købe en pakke af hvert slags mærke og prøve dem af 

Anmeld Citér

12. august 2015

modesty

Bjørnemor skriver:

Hej alle

Tak 

Jeg vil gerne lige slå et slag for menstruationskoppen, natursvampen og stofbindet. Tre gode og skånsomme alternativer.

http://menstruationskoppen.dk/fakta-og-fordele/brugsvejledning/

https://www.matas.dk/matas-natursvamp-14-15-cm

https://www.naturebaby.dk/shop/stofbind-oeko-546p.html

Jeg bruger stofbind, men har tænkt mig at prøve natursvampen da flere veninder har talt meget varmt om den. Men klipper simpelthen bare et stykke af svampen som passer til skeden, og stikker det op. Vupti. Vasker med koldt vand, og steriliserer med kogende vand ind imellem. Det smarte med dem er at man kan bruge dem under sex hvis man eller manden ikke er vild med blod på lagenerne. 

Anmeld Citér

12. august 2015

Mama85

Der findes da stadigvæk parfumefrit always 

Anmeld Citér

12. august 2015

loop

modesty skriver:

Jeg vil gerne lige slå et slag for menstruationskoppen, natursvampen og stofbindet. Tre gode og skånsomme alternativer.

http://menstruationskoppen.dk/fakta-og-fordele/brugsvejledning/

https://www.matas.dk/matas-natursvamp-14-15-cm

https://www.naturebaby.dk/shop/stofbind-oeko-546p.html

Jeg bruger stofbind, men har tænkt mig at prøve natursvampen da flere veninder har talt meget varmt om den. Men klipper simpelthen bare et stykke af svampen som passer til skeden, og stikker det op. Vupti. Vasker med koldt vand, og steriliserer med kogende vand ind imellem. Det smarte med dem er at man kan bruge dem under sex hvis man eller manden ikke er vild med blod på lagenerne. 

Synes det lyder godt med stofbindene. Jeg har aldrig hørt om det før.

Hvilken temperatur vasker du dem ved? Og hvor rene bliver de? Hvor længe holder de? Der står de er coated med PUL, hvad er det?

Håber du vil svare på mine spørgsmål

Anmeld Citér

12. august 2015

modesty

loop skriver:

Synes det lyder godt med stofbindene. Jeg har aldrig hørt om det før.

Hvilken temperatur vasker du dem ved? Og hvor rene bliver de? Hvor længe holder de? Der står de er coated med PUL, hvad er det?

Håber du vil svare på mine spørgsmål

Jeg vasker dem ved 90 grader og de bliver helt rene, hvis man følger instrukserne m.h.t. koldt vand og salt. Alternativt kan man give dem noget Vanish ind imellem, men så skal man sørge for at vaske dem ordentligt bagefter. Men det skal man jo alligevel. 

Anmeld Citér

12. august 2015

loop

modesty skriver:

Jeg vasker dem ved 90 grader og de bliver helt rene, hvis man følger instrukserne m.h.t. koldt vand og salt. Alternativt kan man give dem noget Vanish ind imellem, men så skal man sørge for at vaske dem ordentligt bagefter. Men det skal man jo alligevel. 

Tak. Det lyder fint at de kan blive helt rene. Jeg synes ellers at blod er svært at vaske helt rent af.

Anmeld Citér

12. august 2015

GrønStjerne

Jeg bruger kun änglamarks, som er svanemærkede og astma allergi mærkede. Det er ikke et discount mærke, men da jeg har udviklet kontakt allergi overfor Always (og ja, det er NØJAGTIGT så ubehageligt som det lyder) kan jeg kun bruge nogen der er grundigt mærkede. Jeg køber dem i Kvickly, de har også trusseindlæg der er rimelig fri for skidte stoffer.

Anmeld Citér

12. august 2015

Chellie

Jeg er gået væk fra bind, og har investeret i en menstruationskop, som jeg er rigtig glad for.. Det kræver selvfølgelig noget tilvænning, og også, at man ikke er alt for krops-forskrækket, for det er altså lidt et bloody mess nogle gange, når den skal ud og tømmes.

Men det er altså en stor lettelse, at man ikke behøver tænke over, om man nu har pakket ekstra med i tasken til at skifte med - man går bare på toilettet, tager den ud, tømmer og skyller, og sætter den ind igen. Genialt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.