Erfaring med Giersing Realskole Odense?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2015

FamilenStorm

Frederikke80 skriver:

Bliver nødt til lige at give min mening med

Kender ikke Giersing så godt, men havde e veninde som barn der gik der, det er dog ved at være 20 år siden så kan du nok ikke bruge til så meget.

Derudover vil jeg fortælle at det absolut IKKE altid er lykken på en privatskole, som denne tråd ellers bærer lidt præg af.

Min søn startede i 0.klasse på en privatskole, netop fordi vi mente det da måtte være det bedste sted for ham. Men han trivedes på ingen måde der. Han blev drillet og mobbet, og lærerne var på ingen måde i stand til at sætte grænser for de andre børn, og ved hver eneste henvendelse lagde de ansvaret fra sig og gav min dreng skylden, det var ham der havde så store problemer. Desuden mente de ikke han var så fagligt dygtig.

Et halvt år senere opgav vi og flyttede ham på den nærliggende folkeskole... og her blomstrede han op, der blev taget hånd om ham og han har det rigtig godt der. Endvidere er han lige startet i 4.klasse, han har sprunget 3. klasse over fordi han er så dygtig!     Så at det er en privatskole er altså ikke en selvfølge for kvalitet.

Desuden synes jeg en ulempe ved privatskole var at alle forældrene gerne ville bestemme, måske fordi de betaler for at deres barn skal gå der. Vi havde nogle lange forældremøder og al for mange diskussioner og snakken bag om ryggen på folk.

Begge mine børn går i folkeskole nu, og kunne aldrig mere finde på at vælge en privatskole

Mange tak for dit input

Vi er helt klar over at mobberi osv kan finde sted.. Det kan vi ikke helgardere os imod uanset om vi vælger folkeskole eller privat.. Det sociale afhænger meget af de lærer og elever de vil møde, og der kan være gode, som dårlige begge steder.. 

Vi snakker rigtig meget for og imod.. For hvis vi vælger privatskole vil det fx sætte nogle økonomiske begrænsninger på fx antal af ferier, men igen, det er bare så mange år af deres liv, de vigtigste år, hvor de danner deres grundlag mv. Så det er bare så vigtigt de har det godt der hvor de måtte ende.. Det er også derfor jeg synes det er så svært, og så fordi vi desværre høre til den folkeskole.. 

hvis vi bare var sikre på en af de andre skoler, havde det også været nogle andre tanker vi vil gøre os, tror jeg.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

FamilenStorm

MissMaria skriver:

Vi har ikke noget forhold til skolen (kender selvfølgelig nogle som i sin tid har gået på skolen, nok for 15-20 år siden) 

ved det er en stor skole, som rummer mange forskellige børn, modtager klasser, alm klasser og speciel klasser... 

Ved de børn som bor i vores område går på skolen og har ikke som sådan hørt noget negativt om den... 

Ja det er en stor skole, har og har også selv hørt positivt om skolen, men dog også negativt.. 

Kan bare ikke komme uden om min mavefornemmelse omkring den.. 

Anmeld Citér

13. august 2015

MissMaria

FamilenStorm skriver:

Ja det er en stor skole, har og har også selv hørt positivt om skolen, men dog også negativt.. 

Ens mavefornemmelse er i hvert fald vigtig at lytte til :0)

Anmeld Citér

3. april 2017

familienDahlJuel

FamilenStorm skriver:

Kære familenStorm

Vi står i samme situation som det lyder som om i gjord i 2015.

Vil høre om i valgte Gersing realskole og hvordan det er gået og går?

Med Venlig Hilsen

FamilienDahlJuel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.