Første samtale på fertilitetsklinik - Nysgerrig :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2015

kristina90

Anonym skriver:

Ja det er præcis det samme vi skal (med sædprøven altså) eller han skal haha..  

Arh okay, det lyder da ikke så rart med cysterne, men super at du er fertil 

Må jeg spørge hvad dit BMI er? Fordi nu bliver jeg da helt nervøs, jeg har også lidt højt BMI.. Så vil gerne vide hvor grænsen går?  

Held og lykke med din operation! Jeg håber for dig at det kommer til at gå godt  

Er ikke alle klinikker der har krav om man har lavt bmi men største delen af dem kræver at ens BMI er under 30... 

Mit BMI er på 30,8 ca så er ikke så meget jeg skal tabe men er godt nok svært synes jeg /: 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

Anonym trådstarter

kristina90 skriver:

Er ikke alle klinikker der har krav om man har lavt bmi men største delen af dem kræver at ens BMI er under 30... 

Mit BMI er på 30,8 ca så er ikke så meget jeg skal tabe men er godt nok svært synes jeg /: 

Ja, det kan jeg rigtig godt forestille mig :-( 

mit BMI er 30,48 har jeg lige regnet ud.. Hmm.. Det er træls fordi det bare virker som så lidt! Må det også gøre for dir vedkommende :-( 

Skal du så ringe når du har tabt dig eller hvordan? 

Anmeld Citér

15. august 2015

Chellie

Anonym skriver:

Okay, ja det lyder jo rimelig fair at der skal forventnings afstemmes, de oplever nok tit høje forventninger (med god grund)  

Hvordan scanner de livmoder og æggestokkene, sådan rent praktisk? Fordi det har de skrevet at jeg skal nemlig  

Det er en indvendig scanning  jeg har også højt BMI, og ligger og bevæger mig lige på grænsen omkring de 30, men de sagde heldigvis ikke noget.

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Det er en indvendig scanning  jeg har også højt BMI, og ligger og bevæger mig lige på grænsen omkring de 30, men de sagde heldigvis ikke noget.

Okay :-) 

Er det væmmeligt? Eller er det ikke til at mærke?

det var da rart at høre, selvfølgelig vil jeg gerne tabe mig og det er selvfølgelig en motivations faktor, men tror jeg vil blive ked af at høre de ikke vil gøre noget før min læge har intet sagt om det når jeg har snakket med hende om det..

Anmeld Citér

15. august 2015

kristina90

Anonym skriver:

Ja, det kan jeg rigtig godt forestille mig :-( 

mit BMI er 30,48 har jeg lige regnet ud.. Hmm.. Det er træls fordi det bare virker som så lidt! Må det også gøre for dir vedkommende :-( 

Skal du så ringe når du har tabt dig eller hvordan? 

Ja skal ringe når de kilo er tabt + operationen er overstået

Glæder mig meget , så håber jeg kan få en regelmæssig mens inden da jeg lige på er 50+ dage over tid og er IKKE gravid s: 

Anmeld Citér

15. august 2015

kristina90

Anonym skriver:

det var da rart at høre, selvfølgelig vil jeg gerne tabe mig og det er selvfølgelig en motivations faktor, men tror jeg vil blive ked af at høre de ikke vil gøre noget før min læge har intet sagt om det når jeg har snakket med hende om det..

nej synes ikke det er væmmeligt , altså jo selvfølgelig fordi at det var en mand for mit vedkommende men var lidt ligeglad for man ved jo hvad der kommer ud af det heldigvis  

det var os først da jeg var til samtalen at jeg fik af vide at ihvertfald Holbæk afdeling havde det krav men er ikke alle steder der har det  

Anmeld Citér

15. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Vores første samtale - var mest om forventninger og hvad de kunne tilbyde os - vi var afsted i maj til første samtale hvor jeg også fik afvide at jeg skulle tabe mig 13 kg for at komme under 30 på BMI skalaen - vi fik af vide at min mands sæd var helt i orden og at det nok var hos mig problemet lå - så tog vi på bryllupsrejse sidst i juli hvor vi drak,spist og røg ALT det vi ville - og så da vi kom hjem smed jeg de 13 kg på 23 dage på Dukan kuren - blev insemineret i oktober og der var gevinst - vores søn er nu 13 mdr 

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym trådstarter

kristina90 skriver:

Ja skal ringe når de kilo er tabt + operationen er overstået

Glæder mig meget , så håber jeg kan få en regelmæssig mens inden da jeg lige på er 50+ dage over tid og er IKKE gravid s: 

ja det kan jeg rigtig godt forstå, men det er det der er så mærkeligt for mit vedkommende. Jeg har en meget præcis menscyklus med 30-31 dage.. Så er lidt spændt på hvad de siger  

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym trådstarter

kristina90 skriver:

nej synes ikke det er væmmeligt , altså jo selvfølgelig fordi at det var en mand for mit vedkommende men var lidt ligeglad for man ved jo hvad der kommer ud af det heldigvis  

det var os først da jeg var til samtalen at jeg fik af vide at ihvertfald Holbæk afdeling havde det krav men er ikke alle steder der har det  

ja jeg har så heller aldrig fået gyn undersøgelse af en mand før.. 

Men jeg skal også i Holbæk.. 

Men jeg regner med at få min mens lige nogle dage inden samtalen, kan de godt gennemføre det hvis jeg har min mens? 

Anmeld Citér

16. august 2015

Chellie

Anonym skriver:

Ikke mere væmmeligt end en almindelig gynækologisk undersøgelse. Scanneren er en lang afrundet pind, ca. 2-3 cm tyk, som de stikker ind via skeden. Den bliver rumsteret lidt rundt i kanterne, mens de scanner, men det gør på ingen måde ondt ..

Jeg plejer i hvert fald at have alt for travlt med at kigge med på skærmen, og se hvad de finder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.