Tøj forsvinder i vuggestuen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2015

Carina:-)

Træls

Men ja kender godt til prob. jeg er ret glad for mærketøj og der forsvinder jævnligt tøj fra drengenes kasser.

Har været ret irriteret og har påtalt det flere gange men hver gang er det blevet slået hen

Lige før sommerferien henter jeg dem så og på legepladsen render et andet barn rundt i Villads softshell

Jeg så simpelthen rødt og snakkede ret hårdt til lederen og fik da også en undskyldning for en forklaring på hvorfor et andet barn havde min søsn softshell på kunne der ikke komme...

Nu håber jeg det var det der skulle til for ja der er forældre der stjæler ingen tvivl om det -Men det hjælper heller ikke at personalet går i de andres kasser og deler tøjet ud til andre børn . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2015

S*DD

Anonym skriver:

Min søns tøj bliver ved med at forsvinde i vuggestuen Det er ikke hans skiftetøj der forsvinder, men det han har på hjemmefra.. Stort set hver dag har han fået noget andet tøj på når jeg henter ham, og så kan pædagogerne ikke lige huske hvor de har lagt hans tøj.. Hans overtøj fra garderoben forsvinder også

Det sidste halve år har vi mistet et par sko, et par sandaler, to huer, en cardigan, en termojakke, to par bukser, et par shorts, tre bodier, en bluse og utallige par strømper.. 

Der står navn i alt hans tøj..

jeg har ikke råd til at købe nyt tøj til ham hele tiden da jeg er på su.. 

Hvad kan jeg efterhånden gøre ved problemet når pædagogerne bare siger at de ikke ved hvor tøjet bliver af?

Har de ikke en lille kurv inde på badeværelset hvor de bliver skiftet tøjet kommer ned i? Det har vi. Og så er det ligegyldigt om det er den ene eller anden som skifter, for tøjet kommer derned. Og så er det at finde igen bagefter. 

Anmeld Citér

8. august 2015

Anonym

Jeg tror desværre det er rigtig svært sådan noget 

de gør deres bedste i vores bh, med der forsvinder også ting og dukker op igen. 

Hjemme hos os, har vi flere børn, og jeg må tilstå at jeg ikke husker præcis hvad vi har af tøj og til hvem, far er helt tabt bag en vogn på det punkt 

vi har oplevet at ungerne har kommet til at bytte tøj osv, og vi har også haft skiftetøj hjem vådt i pose eller på ungerne hvor vi ikke havde lagt mærke til at det ikke var vores. Når tøjet er vasket og hvis vi ser der er noget som ikke er vores, tager vi det med. Når bedsterne også indimellem henter kan det også være svært, for de ved endnu mindre hvad ungerne har af ting og sager 

vi har før fået en jakke med hjem, hvor det viste sig at der var en i bh som havde en jakke magen til i samme str, vi tog den også bare med og hængte den på plads. 

Vi har også oplevet vores børns ting pludselig ligge på en anden plads 

med så mange børn tror jeg det er rigtig svært for bh. For selvom der står navn i tøjet, er det meget tøj at holde styr på, især nåede skal smide bleen hvor vi pr barn have 4-7 sæt skiftetøj med hjem hver dag, pga uheld. 

Synes fint i kan snakke med bh om problemet, men det kan være svært da man jo ikke kan se, hvad der måske er kommet med et forkert barn hjem, og er det som hos os, kan der godt gå dage eller uger hvor man måske ikke opdager, at man har fået noget forkert med hjem. Alt efter hvad det er. Vi har også prøvet sandaler som var forsvundet og blev fundet efter et par dage på legepladsen 

Anmeld Citér

17. december 2018

Bakara

Nu går min søn i dagpleje, så det problem har vi ikke rigtig haft endnu da der er så få børn i forhold til en vuggestue. Men bliver da helt sur på dine vegne over at problemet åbenbart er så omsiggribende.  Hmm, altså jeg tænker at man bruger mange penge på tøj til sit barn, og betaler da også for at han/hun bliver passet, så synes ikke det urimeligt at bede personalet i vuggestuen om at være bedre til at lægge børnenes tøj i deres tasker/lign. Selvfølgelig kan det aldrig helt undgåes, men det lyder godt nok som om det sker meget. Det skal lige siges at jeg selv har arbejdet i både vuggestue og børnehave, og det er bestemt muligt at holde styr på børnenes tøj.

Men når det så er sagt, kan du evt sy et par sting med en tråd i en bestemt farve i mærket i nakken? det falder jo ikke af mv, men det er jo så også kun dig som kan kende at det er dit barns. Ellers bruger jeg tekstiltusch, den skal lige friskes op en enkelt gang, men holder egentlig ret godt. Ellers kan du prøve at sy dine navnelabels i, istedet for at stryge dem, og evt sy dem på mærket i nakken eller andet sted, så du slipper for sting på det fine tøj.

Håber det kan bruges.

Anmeld Citér

17. december 2018

Christabelle

Nu går min søn i dagpleje, så det problem har vi ikke rigtig haft endnu da der er så få børn i forhold til en vuggestue. Men bliver da helt sur på dine vegne over at problemet åbenbart er så omsiggribende.  Hmm, altså jeg tænker at man bruger mange penge på tøj til sit barn, og betaler da også for at han/hun bliver passet, så synes ikke det urimeligt at bede personalet i vuggestuen om at være bedre til at lægge børnenes tøj  lign. Selvfølgelig kan det aldrig helt undgåes, men det lyder godt nok som om det sker meget. Det skal lige siges at jeg selv har arbejdet i både vuggestue og børnehave, og det er bestemt muligt at holde styr på børnenes tøj.

Men når det så er sagt, kan du evt sy et par sting med en tråd i en bestemt farve i mærket i nakken? det falder jo ikke af mv, men det er jo så også kun dig som kan kende at det er dit barns. Ellers bruger jeg tekstiltusch, den skal lige friskes op en enkelt gang, men holder egentlig ret godt. Ellers kan du prøve at sy dine navnelabels i, istedet for at stryge dem, og evt sy dem på mærket i nakken eller andet sted, så du slipper for sting på det fine tøj.

Håber det kan bruges.

Tråden er over 3 år gammel... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.