Hver gang han har fået noget andet tøj på og jeg spørger efter det andet, er det en af de andre pædagoger der har taget det af ham får jeg at vide.. Nogle af pædagogerne er søde til at hjælpe med at lede efter det, men mange gange er det bare forsvundet
jeg kigger hver dag i hans garderobe (og dem ved siden af hvis de nu har lagt det forkert), i hans kasse med skiftetøj, i tørreskabet, i glemte sager kassen, på tørresnoren inde på badeværelset og på tørresnoren udenfor.. I onsdags var hans sommerjakke forsvundet, men den fandt de heldigvis inde i børnehavens afdeling.. (Han går i en integreret institution). Pædagogen vidste ikke hvordan den var havnet derinde, men en eller anden - barn eller voksen, må jo have taget den fra hans garderoberum og med over i børnehaven.. Der er normalt lukket for gennemgang mellem vuggestuen og børnehaven så det kun er pædagogerne der kan gå igennem da de har personalerum, kontorer og toilet mellem afdelingerne. Men mange forældre der har børn begge steder går også bare igennem, og så kan det jo sagtens være at et barn (eller forældre som måske syntes den var smart) lige har snuppet den med..
Jeg kan ikke lade være med at tænke om nogle forældre stjæler mit barns tøj, det er jo nemt at komme til både garderoben, kassen med skiftetøj og tørreskabet.. Jeg får bare så dårlig samvittighed over at have de tanker, for jeg ved jo ikke om der er nogle der tager det eller om børnene måske får fat i det og ligger det tilfældige steder...
Min søn mistede fx sin sut inden vi gik på sommerferie og da han kom tilbage efter tre uger gik han selv ind i det rum hvor de sover og fandt den.. Pædagogerne så ikke hvor han fandt den, men han gik derind uden sut og kom tilbage med en den forsvundne sut.. Men en sut er jo noget mindre end tøj, og jeg ved at sutter bliver væk - det gør de også herhjemme ..
Anmeld
Citér