Tøj forsvinder i vuggestuen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.700 visninger
14 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2015

Anonym trådstarter

Min søns tøj bliver ved med at forsvinde i vuggestuen Det er ikke hans skiftetøj der forsvinder, men det han har på hjemmefra.. Stort set hver dag har han fået noget andet tøj på når jeg henter ham, og så kan pædagogerne ikke lige huske hvor de har lagt hans tøj.. Hans overtøj fra garderoben forsvinder også

Det sidste halve år har vi mistet et par sko, et par sandaler, to huer, en cardigan, en termojakke, to par bukser, et par shorts, tre bodier, en bluse og utallige par strømper.. 

Der står navn i alt hans tøj..

jeg har ikke råd til at købe nyt tøj til ham hele tiden da jeg er på su.. 

Hvad kan jeg efterhånden gøre ved problemet når pædagogerne bare siger at de ikke ved hvor tøjet bliver af?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Min søns tøj bliver ved med at forsvinde i vuggestuen Det er ikke hans skiftetøj der forsvinder, men det han har på hjemmefra.. Stort set hver dag har han fået noget andet tøj på når jeg henter ham, og så kan pædagogerne ikke lige huske hvor de har lagt hans tøj.. Hans overtøj fra garderoben forsvinder også

Det sidste halve år har vi mistet et par sko, et par sandaler, to huer, en cardigan, en termojakke, to par bukser, et par shorts, tre bodier, en bluse og utallige par strømper.. 

Hvad kan jeg efterhånden gøre ved problemet når pædagogerne bare siger at de ikke ved hvor tøjet bliver af?

Jeg er chokeret!!!! Jeg synes du skal fortælle lederen om alt det tøj!! Det kan ikke være rigtigt at der forsvinder så meget!!!

Anmeld Citér

7. august 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Jeg vil tage en meget alvorlig snak med lederen om at tøj der bliver skiftet skal puttes i en pose og på hans rum med det samme, samt nævne hvor meget tøj i har mistet! Det er bare ikke i orden! Jeg var blevet stik tosset især når man jo sørger for navn i tøjet. Her har jeg oplevet at min søns helt nye dyre regntøj bare blevet taget fra hans rum af andre børn eller forældre i børnehaven. Jeg fik pædagogerne til at hænge en efterlysning op med billede af regntøjet som var specielt i farven. Sjovt nok dukkede det op på hans rum få dage efter uden nogen besked til pædagogerne om at man var kommet til at tage det. Tror det var nogen der decideret stjæler da der i samme uge var flere der havde mistet tøj.

Anmeld Citér

7. august 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Hvor træls!  

Siger pædagogerne direkte at de ikke kan huske hvor de har lagt tøjet? 

Det dukker heller ikke op i glemte sager-kassen? Tænker bare, at det jo i så fald må ligge et eller andet sted, og evt ved rengøring  blive smidt i glemte sager. 

Jeg kan godt forstå at du er træt af det, det er surt at miste så meget. 

Ellers ville jeg pointere overfor pædagogerne at jeg forventer at de hænger tøjet på hans garderobeplads når de har skiftet - det gør de i øvrigt altid i vores bh. 

Håber du finder ud af det 

Anmeld Citér

7. august 2015

Anonym trådstarter

Hver gang han har fået noget andet tøj på og jeg spørger efter det andet, er det en af de andre pædagoger der har taget det af ham får jeg at vide.. Nogle af pædagogerne er søde til at hjælpe med at lede efter det, men mange gange er det bare forsvundet  

jeg kigger hver dag i hans garderobe (og dem ved siden af hvis de nu har lagt det forkert), i hans kasse med skiftetøj, i tørreskabet, i glemte sager kassen, på tørresnoren inde på badeværelset og på tørresnoren udenfor.. I onsdags var hans sommerjakke forsvundet, men den fandt de heldigvis inde i børnehavens afdeling.. (Han går i en integreret institution). Pædagogen vidste ikke hvordan den var havnet derinde, men en eller anden - barn eller voksen, må jo have taget den fra hans garderoberum og med over i børnehaven.. Der er normalt lukket for gennemgang mellem vuggestuen og børnehaven så det kun er pædagogerne der kan gå igennem da de har personalerum, kontorer og toilet mellem afdelingerne. Men mange forældre der har børn begge steder går også bare igennem, og så kan det jo sagtens være at et barn (eller forældre som måske syntes den var smart) lige har snuppet den med.. 

Jeg kan ikke lade være med at tænke om nogle forældre stjæler mit barns tøj, det er jo nemt at komme til både garderoben, kassen med skiftetøj og tørreskabet.. Jeg får bare så dårlig samvittighed over at have de tanker, for jeg ved jo ikke om der er nogle der tager det eller om børnene måske får fat i det og ligger det tilfældige steder... 

Min søn mistede fx sin sut inden vi gik på sommerferie og da han kom tilbage efter tre uger gik han selv ind i det rum hvor de sover og fandt den.. Pædagogerne så ikke hvor han fandt den, men han gik derind uden sut og kom tilbage med en den forsvundne sut.. Men en sut er jo noget mindre end tøj, og jeg ved at sutter bliver væk - det gør de også herhjemme .. 

Anmeld Citér

7. august 2015

modesty

Anonym skriver:

Det er da helt vildt! Jeg har også oplevet at miste noget, men der er måske tale om en fleecetrøje og et par termobukser (og nogle sokker og småting) i løbet af to et halvt år.

Har du snakket med de andre forældre om de oplever det samme?

Anmeld Citér

7. august 2015

Abracadabra

Det er uacceptabelt at miste SÅ meget tøj. Enten er der en påfaldende ligegyldighed overfor tøj i personalegruppen, ellers bliver tøjet stjålet. Jeg tror på sidstnævnte. 

Men der skal vel gøres det samme: Tale med ledelsen, og virkelig indskærpe opmærksomheden overfor børnenes tøj. 

Anmeld Citér

7. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg må have fat i lederen .. 

Min søn har ikke meget sommertøj, og at der allerede nu mangler et par shorts kan virkelig mærkes på garderoben .. Og jeg vil ikke købe mere sommertøj til ham nu, da jeg jo ikke ved hvor længe vi har sommer endnu  

Anmeld Citér

7. august 2015

Benjamins'mor

Det er svært at gøre noget ved når pædagogerne ikke opper sig lidt på det område. 

Kender desværre alt for godt selv problemet, jeg er normalt for nærrig til at købe mærketøj fra nyt af, men sidste år købte jeg alligevel en småfolk sommerjakke til min datter. 1 dag nåede hun at have den med i vuggestue og så var den væk. Jeg har konsekvent gjort så alt hvad hun har i vuggestuen udover sko og støvler er købt brugt, jeg gider ikke hun får stjålet eller hendes tøj forsvinder når det er helt nyt. 

Hun får også tit andres tøj på hjem hvor jeg så spørger hvorfor, deres svar "der var ikke noget i hendes kasse", kan så gå ud og vise der ligger 3 sæt "nå jamen så det nok gået så stærkt vi ikke lige har kigget på navnet i nakken". 

Hvis man tager tøj op af celinas kasse, så giver man også Celina det på, ikke andre børn. 

Anmeld Citér

7. august 2015

moaren

Det er simpelthen ikke i orden. Jeg tilslutter mig de andre og siger at der skal tales med lederen.

Hvis der skiftes tøj, så skal det i en pose og ind i garderoben med det samme. Når det så er sagt, så undrer jeg mig over at der bliver skiftet så meget tøj på din datter. Min yngste knægt går godt nok i dagpleje og det kan da tælles på én hånd de gange hvor han har fået andet tøj på? Det er noget mystisk ved er syntes jeg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.