Hjælpe bedstemor med kræft -hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
16 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg er anonym af hensyn til bedstemor og hendes familie 

børnenes bedstemor og min stedmor, har desværre fået kræft, og skal derfor opereres, og det er en større operation hvor hun bla ikke må løfte eller bære noget, i 2 mdr efter operationen 

desværre står jeg og skal have kejsersnit på samme tid, så vi kan ikke rigtig hjælpe dem, og hun er samtidig ked af, at hun ikke kan komme på barselsvisit, og vi har ikke mulighed for at komme, før vi begge er hjemme igen 

min plan, er at vi sender blomster på dagen for operationen, så hun får blomster hun kan nyde, imens hun er indlagt. Har derefter tænkt en kurv hun får når hun kommer hjem, med nogle lækkerier i 

samtidig vil vi sende en masse billeder af det lille ny barnebarn, så hun får dem som trøst

men er der mere vi kan gøre, havde vi råd havde vi givet dem mulighed for at komme lidt væk bagefter, eller gavekort til noget hjælp, nu vi ikke selv kan, da vi ud over børnene og lille nyfødt, og kejsersnit, også står midt i en flytning. 

Ville ønske vi kunne gøre mere og vil så gerne vise hvor meget de betyder for os, og at de er i vores tanker og at vi støtter og står bag dem 

Søger alle gode råd <3 

pft 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2015

Skouboe

Hvad med noget praktisk - mad, der er lige til at tage op af fryseren fx. Når man ikke har det så godt, og ikke har så meget overskud, er det rart at kunne varme et lækkert måltid

Anmeld Citér

6. august 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hvad med noget praktisk - mad, der er lige til at tage op af fryseren fx. Når man ikke har det så godt, og ikke har så meget overskud, er det rart at kunne varme et lækkert måltid

Åh hvor en god ide  

kunne måske lave noget lasagne og portionsfryse, og lignende. Så er der både til min far imens hun er indlagt, og når hun kommer hjem igen  

Anmeld Citér

6. august 2015

DortheL

Strikker hun, eller hækler? Så kunne man lave en kurv med lækre opskrifter og lækkert garn (evt. hun kunne lave noget til den lille)

Da min bror havde kræft, sørgede jeg for gode pakker med lækkerier, læsestof og film. Det var et hit :-) Og da han var indlagt i julen, pyntede jeg hele stuen med julepynt. 

Anmeld Citér

6. august 2015

Anonym

Nu skriver du ikke hvor gammel bedstemor er, men hvis hun er frisk på det så Skype med hende når barnebarnet er født.

Min datters farmor kunne ikke komme det første lange stykke tid pga blodprop i hjertet, og der forslog vi at vi kunne Skype, og det var hun så glad for, ja vil nærmest sige hun var lykkelig over det 

Anmeld Citér

6. august 2015

Studerendemor

Anonym skriver:

Jeg er anonym af hensyn til bedstemor og hendes familie 

børnenes bedstemor og min stedmor, har desværre fået kræft, og skal derfor opereres, og det er en større operation hvor hun bla ikke må løfte eller bære noget, i 2 mdr efter operationen 

desværre står jeg og skal have kejsersnit på samme tid, så vi kan ikke rigtig hjælpe dem, og hun er samtidig ked af, at hun ikke kan komme på barselsvisit, og vi har ikke mulighed for at komme, før vi begge er hjemme igen 

min plan, er at vi sender blomster på dagen for operationen, så hun får blomster hun kan nyde, imens hun er indlagt. Har derefter tænkt en kurv hun får når hun kommer hjem, med nogle lækkerier i 

samtidig vil vi sende en masse billeder af det lille ny barnebarn, så hun får dem som trøst

men er der mere vi kan gøre, havde vi råd havde vi givet dem mulighed for at komme lidt væk bagefter, eller gavekort til noget hjælp, nu vi ikke selv kan, da vi ud over børnene og lille nyfødt, og kejsersnit, også står midt i en flytning. 

Ville ønske vi kunne gøre mere og vil så gerne vise hvor meget de betyder for os, og at de er i vores tanker og at vi støtter og står bag dem 

Søger alle gode råd <3 

pft 

Jeg synes simpelt hen, det er så sødt, det du har planlagt. Det lyder til at hun meget gerne vil se jeres nyfødte, så i kurven med billederne, kunne I lægge et lille brev med, hvor der bl.a. står, at baby glæder sig til at møde hende lige så snart det er muligt. Det er virkelig fint, at du tænker så meget på hende og tydeligt viser at hun betyder meget for jer. Det betyder alverdens, når man er syg 

Anmeld Citér

6. august 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Åh hvor en god ide  

kunne måske lave noget lasagne og portionsfryse, og lignende. Så er der både til min far imens hun er indlagt, og når hun kommer hjem igen  

Lige præcis. Det er måske ikke den store forkromede gave, men det er en som nemt gør en verden til forskel. 

Anmeld Citér

6. august 2015

Morjanne76

Måske en god bog hvis hun kan lide at læse. 

Eller en lille personlig ting, hvor der ligger en tanke bag. 

Anmeld Citér

6. august 2015

jenny4

Hvis ikke hun er til Skype, kunne i optage en video når baby er født, hvor i viser eks søvn, vågen, bleskift, mad osv så hun føler hun har været med..

Anmeld Citér

6. august 2015

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Strikker hun, eller hækler? Så kunne man lave en kurv med lækre opskrifter og lækkert garn (evt. hun kunne lave noget til den lille)

Da min bror havde kræft, sørgede jeg for gode pakker med lækkerier, læsestof og film. Det var et hit :-) Og da han var indlagt i julen, pyntede jeg hele stuen med julepynt. 

Desværre ikke men måske en god bog, tænker måske en lydbog kunne være godt hvis hun er træt i tiden efter  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.