At slæbe babyer med i solcentre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.477 visninger
22 svar
0 synes godt om
15. september 2009

qp

Jeg så lige en reklame for et afsnit af "De Unge Mødre" som bliver vist næste onsdag. Der var der en af mødrene der tog sin søn på få måneder med ind i solariekabinen. Hun har lige tilbragt over en månede på hospitalet med sin søn som desværre lider af meninghitis, han er endelig blevet stabil og de er så blevet sendt hjem men skal dog ind på hospitalet hver dag for, at få medicin da sønnen stadig er i behandling for meningithis.
Jeg er komplet rystet over, at hun kan stå i solkabinen og sige "det er jo også vigtigt, at mor har det godt".... Tænker hun overhovedet over hvad det er de udsætter deres babyer for ved, at tage dem med i solcentre?
Hun snakker samtidig om, at hun ikke håber hendes søn får varige mén pga. meningithisen, varige men i form af, at miste synet eller evt hørelsen.... ????  Jeg er dybt rystet!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

xx

Jeg så lige en reklame for et afsnit af "De Unge Mødre" som bliver vist næste onsdag. Der var der en af mødrene der tog sin søn på få måneder med ind i solariekabinen. Hun har lige tilbragt over en månede på hospitalet med sin søn som desværre lider af meninghitis, han er endelig blevet stabil og de er så blevet sendt hjem men skal dog ind på hospitalet hver dag for, at få medicin da sønnen stadig er i behandling for meningithis.
Jeg er komplet rystet over, at hun kan stå i solkabinen og sige "det er jo også vigtigt, at mor har det godt".... Tænker de unge overhovedet over hvad det er de udsætter deres babyer for ved, at tage dem med i solcentre?
Hun snakker samtidig om, at hun ikke håber hendes søn får varige mén pga. meningithisen, varige men i form af, at miste synet eller evt hørelsen.... ????  Jeg er dybt rystet!! 

Hmm....med "de unge" mener du vel dem fra serien eller er det bare din generelle opfattelse at ALLE unge mødre tager deres babyer med i solarie fordi du har set én ung mor i et tv-program gøre det? Undre mig bare lidt over den udtalelse...

Jeg blev mor første gang som 20-årig og jeg ville da ALDRIG slæbe nogen af mine børn med ind og tage sol...

Anmeld

15. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
det er sgudda skræmmende!
Selvom mange af os er klar over de enorme risici der er ved solariebrug (ikke kun for mor!!!!), synes jeg informationen omkring solarier, graviditet osv. er ALT for dårlig Nu gik jeg ikke i solarie før jeg blev gravid heller, da jeg ikke synes det er det værd, men jeg kunne ikke drømme om at tage solarie nu jeg er gravid eller tage min lille guldklump med i et solcenter!!!!
Er dybt chokeret, men jeg håber da det kan åbne nogle øjne at se sådan noget!?

Anmeld

15. september 2009

qp

c skriver:

Hmm....med "de unge mødre" mener du vel dem fra serien eller er det bare din generelle opfattelse at ALLE unge mødre tager deres babyer med i solarie fordi du har set én ung mor i et tv-program gøre det? Undre mig bare lidt over den udtalelse...

Hmm hvad tror du selv jeg mener?

Anmeld

15. september 2009

xx

qp skriver:

Hmm hvad tror du selv jeg mener?

Det ville jeg vel ikke spørge om, hvis jeg vidste det...

Anmeld

15. september 2009

qp

c skriver:

Nu har jeg rettet det...

Anmeld

15. september 2009

NaFe

Ej det kan man da ikke...sytes det uansvarligt a tage barnet med..så må hun sku tage en med der kan vente udenfor med ham....

Tog slev mega meget sol før jeg blev gravid, og brugte meget make up...min jordmoder sagde så a hun ikke snytes jeg skulle bruge make up mere...men jeg måtte gerne tage sol....hmmmm.... Valgte dog ikke a tage sol mens jeg var gravid....

Anmeld

15. september 2009

Ni-ko-li-ne

det gør man bare ikke!!!!! jeg kunne aldrig drømme om det...

Anmeld

15. september 2009

qp

c skriver:

Og nej selvfølgelig mente jeg ikke alle - jeg taler udfra en tv udsendelse og ikke andet. Fik dog nok bare formuleret mig forkert...

Anmeld

15. september 2009

xx

qp skriver:

Og nej selvfølgelig mente jeg ikke alle - jeg taler udfra en tv udsendelse og ikke andet. Fik dog nok bare formuleret mig forkert...

Ok.....det glæder mig da at høre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.