Flytte langt væk med barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2015

ErDetSnartNU

Hvad er mulighederne for at din kæreste kan flytte nærmere til hvor du bor? 

Personligt synes jeg at det ville være fuldstændigt urimeligt af dig at flytte til Bornholm når du har et delebarn. Der er ingen der siger at du ikke kan flytte til forstæderne hvor m2prisen for boliger er billigere men at flytte til Bornholm hvor man skal med fly eller færge for at komme til?! Det er trods alt ikke "bare lige" en tur man tager. Om nogle år vil din datter være gammel nok til at kunne tage bussen hen til sin far uden for planlagt samvær hvis de skulle få lyst til at ses lidt mere frit når hun bliver ældre - men den mulighed fratager du hende (og faderen) ved at flytte så langt væk. 

Jeg synes helt ærligt at man binder sig moralsk til at holde sig inden for et overskueligt geografisk område når man vælger at få børn med en anden. Det ér sgu synd for de børn som skal bruge 4-5 timer af deres weekend på at pendle hen for at se deres samværsforælder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2015

Newsence

Der er stor sandsynlighed for at du kan miste bopælsafdressen hvis du flytter og som du siger så vil far søge den.. Du må godt flytte og gerne flytte længere væk MEN er jeres samvær en skriftlig aftale MÅ du IKKE blot skære i hans samvær.. Og selv hvis det er en mundtlig aftale vil det blive set som dårligt samarbejde fra din side og ja det vil igen gøre fars sag bedre i en kamp om bopælen.. 

Du må godt flytte men du skal huske at besværliggør du fars samvær er det dit ansvar at samværet som det er nu kan opretholdes hvilket vil sige at du både skal hente og bringe og afholde alle udgifter..

så ja hårdt sagt så ville jeg tænke mig godt om og bestemme hvad der betyder mest  ny kæreste eller tiden med mit barn for du risikere at miste det sidste. Hvis ikke han har børn så ville jeg også sige at så er det egoistisk at det er dig der skal flytte og i den grad skade dit barns behov for sin far..

der er dine behov og ønsker og så er der dit barns behov for sin far og ja for mig ville valget være nemt.. 

Anmeld

5. august 2015

modesty

Hej

Jeg er i et langdistance forhold, og ønsker at flytte sammen med min kæreste.

Jeg har en datter på snart 5 år, og hendes far og jeg bor i hhv. Hundige og Ballerup. Så meget tæt på hinanden.

Men nu ønsker jeg at flytte med hende til Bornholm.

Jeg ved at hendes far ikke vil være med på ideen, og i værste fald søge bopælen over hende.

Mit spørgsmål lyder så om der er en reel risiko for at hendes far får bopælen over hende?

Planen er at flytte så det passer med hendes skolestart om et års tid da jeg ikke vil rykke hende ud af hendes institution. Derudover så vil jeg tage med hende til København hver anden weekend, og jeg betaler naturligvis al transporten begge weekender om måneden.

Hendes far har hende hver anden weekend, og så hver anden onsdag i 4 timer. Så det er "Kun" 4 timer hver anden uge han mister ved at vi flytter.

Det er givet at jeg naturligvis ikke tør flytte hvis der er risiko for at jeg mister bopælen over min datter!!

Men drømmen er virkelig at flytte derover i og med jeg kan få mit drømmejob, min kærestes job er der og vi kan få et dejligt og stort hus kontra en lille lejlighed i hovedstadsområdet.

Jeg er anonym aht min datters fars familie.

Hvad siger i?

Jeg kan godt forstå at det er fristende at flytte, med mulighed for drømmejobbet, bedre bolig o.s.v. Men helt ærligt, så kan jeg ikke forstå at man vil prioritere sådanne ting over sit barns forhold til sin far. Overhovedet ikke.

I og med at du har fået et barn med den her mand, har du også forpligtet dig og bundet dig til ham indtil din datter er myndig. Eller - sådan burde det i hvert fald være hvis der var retfærdighed til.

Du siger at han ikke er interesseret i at se hende mere pt. - men alligevel er hun dog så vigtig for ham at han vil søge bopælen hvis du flytter?? Det burde være svar nok på alle spørgsmål i.f.t. fars engagement, også selvom time-antallet pr. uge ikke er højere end det er.

4 timer om onsdagen ER meget, og vigtigt, ikke blot for din datters far, men i særdeleshed også for hende. Det at der er en jævn kontakt gør at de er i stand til at følge med i hinandens liv, og at relationen i hvert fald en lille smule føles som hverdag. Og jo ældre hun bliver, jo større er sandsynligheden for at far kommer til at have hende mere.

Jeg vil ikke skrive grimme ting, men blot understrege at jeg synes at det ville være det helt, helt forkerte valg at flytte. Tænk på din datter.

Anmeld

5. august 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Jeg har ikke brug for fordømmende kommentarer som der ellers er nok af Selvom jeg godt ved, at det er et ømt emne at tage op.. Jeg nævner endnu engang, at jeg aldrig ville overveje at flytte hvis det betød, at jeg ville miste bopælen over min datter..

Hvis det bare var en uovervejet og egoistisk handling, så havde jeg ikke siddet og haft alle de her overvejelser og bekymringer et helt år før det ville blive aktuelt.. Det er jo netop for at veje for og imod..

Men tak for svar alle sammen..

Anmeld

5. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.

Jeg har ikke brug for fordømmende kommentarer som der ellers er nok af Selvom jeg godt ved, at det er et ømt emne at tage op.. Jeg nævner endnu engang, at jeg aldrig ville overveje at flytte hvis det betød, at jeg ville miste bopælen over min datter..

Hvis det bare var en uovervejet og egoistisk handling, så havde jeg ikke siddet og haft alle de her overvejelser og bekymringer et helt år før det ville blive aktuelt.. Det er jo netop for at veje for og imod..

Men tak for svar alle sammen..

Jamen så har du jo selv svaret på dit spørgsmål.. Du risikerer det nemlig og så vil jeg håbe at du og din kæreste finder en anden løsning der tilgodeser dit barn..

må iøvrigt tilføje at når man vælger at skrive offentlige debatter så bliver man også nød til at have gjort op med sig selv at folk vil være uenige og komme med deres mening.. Syntes tonen i din tråd har været soper og folk har kommet med deres mening i god tone.. Men ytre man sig offentligt så bliver man også dømt på den ene og den anden måde og ja så længe det sker i god tone må det være ok

Anmeld

5. august 2015

De3Guldklumper

Du kunne aldrig drømme om at flytte hvis DU mistede bopælen og dermed blev frataget samværet med din datter ned til minimum - hver anden weekend. 

Men du kan sagtens overveje at fratage din datter og hendes far det samværd så længe det ikke går udover dig selv? 

Du har en far som vil sit barn og overholder samværdsaftalerne. Din datter bliver i den grad taberen i det spil hvis du vælger at flytte hende da hun vil miste så meget mere end "bare 4 timer om onsdagen" 

Anmeld

5. august 2015

Anonym

De3Guldklumper skriver:

Du kunne aldrig drømme om at flytte hvis DU mistede bopælen og dermed blev frataget samværet med din datter ned til minimum - hver anden weekend. 

Men du kan sagtens overveje at fratage din datter og hendes far det samværd så længe det ikke går udover dig selv? 

Du har en far som vil sit barn og overholder samværdsaftalerne. Din datter bliver i den grad taberen i det spil hvis du vælger at flytte hende da hun vil miste så meget mere end "bare 4 timer om onsdagen" 

dette beskriver det SÅ godt.. 

Ja hvorfor vil TS gerne lade far miste tiden med sin datter men ikke selv..

I min verden yderst umodent og egoistisk.

Anmeld

5. august 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tråden er låst efter ønske fra TS. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.