salat inspiration

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2015

Kay

modesty skriver:

Et lidet kendt fif: Kartofler mister deres stivelsesindhold når de køles ned efter de er blevet kogt. Så kolde, kogte kartofler er "lovlige". 

Det kan godt være de er "lovlige" men jeg får stadig ondt i maven af dem  og det er primært derfor jeg ikke spiser det... 

spiser ikke sådan for at tabe mig (selvom jeg vejer for meget) spiser sådan for at havde det godt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2015

Kay

Ønsker en lille spire.. skriver:

Hvis jeg mangler inspiration til salat fx. Til frokost/madpakke, så laver jeg farvesalat, hvor alt fx. Kun må være lilla,rød eller grønt- eller gul. ❤️

Hihi det lyder godt nok sjovt

Anmeld Citér

4. august 2015

Masig

Rabarber salat! Vi lavede den til barnedåben og den var et stort hit..

50 g mandler
3 rabarbere
100 g rørsukker
100 g blandet salat
1 rødløg
50 g feta
timian

Rist mandlerne på en tør pande til de begynder at tage farve. Lad dem derefter køle helt af.

Skyl rabarberne og skær top og bund af. Skær rabarberne i mundrette stykker, og kom dem i en gryde med rørsukker. Lad det simre ved svag varme indtil sukkeret er opløst og rabarberstykkerne begynder at blive bløde (de må ikke koges helt ud)

Skær rødløget i tynde strimler, og hak de afkølede mandler.

Bland salat, rødløg, feta, mandler, rabarberstykker (og evt. en lille smule af væden) og timian sammen i en skål.

Anmeld Citér

4. august 2015

modesty

Kay skriver:

Det kan godt være de er "lovlige" men jeg får stadig ondt i maven af dem  og det er primært derfor jeg ikke spiser det... 

spiser ikke sådan for at tabe mig (selvom jeg vejer for meget) spiser sådan for at havde det godt 

OK 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.