salat inspiration

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.904 visninger
13 svar
7 synes godt om
3. august 2015

Kay

Har i nogle gode salat "opskrifter"/ sammensætninger i vil dele? Gerne noget der er uden nogen former for korn, ris, pasta Eller kartofler

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2015

Noahmor

Kay skriver:

Har i nogle gode salat "opskrifter"/ sammensætninger i vil dele? Gerne noget der er uden nogen former for korn, ris, pasta Eller kartofler

Fennikel og agurk i tynde skiver. Så lidt citronsaft og olivenolie samt revet citronskal. Smager virkelig godt. 

Anmeld Citér

3. august 2015

De3Guldklumper

Kay skriver:

Spidskål med stegt bacontern, granatæble og valnødder

grøn salat med advokado, feta og grønne asparges

spidskål kan man sætte sammen med det man lyster - evt putte lidt græsk yoghurt eller creme fraishe i

Anmeld Citér

3. august 2015

serinasmor

Forårsløg der er blancheret 5 minutter afdryppes og blandes med halverede cherrytomater overdryppet med olivenolie og drysset med tørret oregano - god til kylling og svinekød .. til 4 personer brug 12 forårsløg og 250 gr tomater

Grøn salat Frisk spinat, avocado, ærter (gerne fra frost) og grønne asparges ... Med olivenolie citronsaft, 1/2 fed revet hvidløg  salt og peber

Anmeld Citér

3. august 2015

Happiness

Vi fik en nem og ok lækker en idag: 

Kinaradise

Gulerod

Gul peberfrugt

Babyblade 

Kinaradisen og guleroden skrælles og rives.

Peberfrugten og babybladene skæres i små stykker. Det hele blandes sammen.

Og så dressing efter eget ønske.

Tror den vil være god med vandmelon i også.

Ellers bønnesalat:

Grønne bønner

Rødbeder

Avokado

Rødløg

Feta

Der hældes kogende vand over de frosne bønner, og lad dem stå i 2 min. Hæld vandet fra, og skyld med kold vand.

Rødbeder, feta og avokado skæres i tern. Rødløg i små stykker. 

Det hele blandes sammen og serveres. Ekstra godt dagen efter

Ellers babyspinat, jordbær, vandmelon, avokado, granatæble og feta  

Anmeld Citér

3. august 2015

Mamalou

http://m.samvirke.dk/mad/opskrifter/aspargessalat-citrondressing-bagte-radiser.html

Denne er min favorit. Bagte radiser er så godt! Jeg bruger frisk spinat til og nogen gange ærter fremfor asparges.

Ellers er spidskål vendt på panden med ærter og ristede sesam også godt - nemt og billigt

Anmeld Citér

3. august 2015

Ploffer

Revet rå blomkål vendt med masser af dild, hakkede mandler, citronsaft og lidt salt. 

Spidskål med ærter, avokado, agurk - vendes med en god olie-eddike dressing

frisk spinat, glaskål i tynde stave, agurk, radiser og granatæble

Anmeld Citér

3. august 2015

God-mor

Bund af babyspinat

Blommeskiver 

Mozarella

Avokado

Pyntet med blåbær og så lidt citronsaft hen over. Det smager skønt!

Anmeld Citér

3. august 2015

modesty

Kay skriver:

Et lidet kendt fif: Kartofler mister deres stivelsesindhold når de køles ned efter de er blevet kogt. Så kolde, kogte kartofler er "lovlige". 

Anmeld Citér

4. august 2015

Ønsker en lille spire..

Hvis jeg mangler inspiration til salat fx. Til frokost/madpakke, så laver jeg farvesalat, hvor alt fx. Kun må være lilla,rød eller grønt- eller gul. ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.