Anonym skriver:
Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte.
Min mor er skuffet over mig og tøver ikke med at vise det, med små hentydninger hver gang vi mødes... Jeg er så træt af det, at jeg efterhånden slet ikke ønsker at se mine forældre.
Jeg vejede engang, før jeg fik to børn omkring 60-62 kg og dyrkede meget motion. Nu er interessen = 0.
Jeg fik en fødselsdepression efter vores første barn og endte med at tage 20-25 kg. på, hvilket jeg engang var lidt skuffet over og ked af men, nu har jeg selv accepteret at det er sådan jeg ser ud. Jeg vil gerne tabe mig de kg igen men det IKKE der mit fokus er nu, det er på mine børn, økonomi og studiet.
Det kan min mor SLET ikke forstår. Hun har kørt på min vægt i fire år nu, og det bliver værre og værre. Jeg besøgte dem i går (til trods for vi er naboer undgår jeg helst at se dem) og på blot to timer nåede hun at komme med fire "skjulte" hentydninger.
- Når nu i overvejer at tage til Dubai, bør du være glad for din vægt for dernede er det attraktivt at være stor. De kan godt lide store damer så pas på.
- Der er et hold om onsdagen med noget dans for overvægtige, var det ikke noget?
- Har du prøvet at leve gluten og laktosefrit, det skulle hjælpe på fordøjelsen så man kan tabe sig.
- Jeg har købt den her kjole, men den er alt for stor vil du have den, hvis du ikke kan passe den kan du bytte den...
Det var på to timer...
Min far sagde endda "at det er så sjældent vi ser dig for tiden, du er så hemmelighedsfuld" (de undre sig simpelthen over jeg ikke orker dem).
I dag kører vi hjem med min lillesøster i bilen (hun bor stadigvæk hjemme), og vi kommer ind på emnet med at vores mor ofte komme med disse hentydninger hvortil hun siger "så skulle du være glad for du ikke hører hende når du ikke er der"... 
Så nu er jeg ved at bryde helt sammen... hvorfor kan min egen mor ikke acceptere mig som jeg er???
Vil så gerne stille hende det spørgsmål, men kender hende godt nok til at vide, at alt skal fordrejes, og hun er en af de typer der ALTID vinder en diskussion...
Sorry mit indlæg, men havde brug for luft... Kan mærke jeg er ved at opbygge et had til min egen mor, og en frygt for at skulle besøge dem. Når jeg er sammen med andre rør det mig ikke med vægten. Men hver gang vi går fra mine forældre føler jeg mig såret og væmmes ved mig selv og det at jeg har skuffet hende så meget ved at tage på...
Hvor er din mor altså uartig. Specielt den med at din lillesøster siger direkte til dig at hun snakker mindre pænt om dit udseende bag fik ryg. Konfronter din mor og fortæl hende at du faktisk er glad for den du er nu, og at du ikke ønsker flere hentydninger omkring dit udseende fordi du er tilfreds lige nu og har fokus på andre ting i livet. Du skal ikke finde dig i at din mor vil prøve at pådutte dig sin egen forestilling om hvordan man skal se ud. Kan godt forstå du undgår dem, når din mor hele tiden kører i det. Hver glad for den du er og hvordan du ser ud.. Det med at tabe sig skal nok komme når du finder overskud og lyst til det. Jeg trænger også til at tabe 10 kg efter min graviditet, men ærligt så gider jeg ikke lige nu, fordi er fantisk fint tilfreds når jeg ser mig i spejlet.