Sælge Kähler vase?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
14 svar
21 synes godt om
1. august 2015

Studerendemor

Jeg har for noget tid siden fået Kählers jubilæums vase i gave. Jeg har aldrig været specielt vild med den, og den står bare i et skab og glor. Men jeg ved at giveren har haft skrevet sig op i en butik til at købe den, med henblik på at give den lige præcis til mig, og glædet sig meget til det. Den kunne også meget nemt være faldet i min smag og passet ind i mit hjem, men af en eller anden grund gør den det ikke og jeg får den ikke brugt. Men der ligger jo en masse kærlige tanker og betænksomhed i gaven, og jeg ved ikke om jeg kan tillade mig at sælge den, og erstatte den med en vase som jeg er helt vild med i stedet...

Hvad siger I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2015

serinasmor

Studerendemor skriver:

Jeg har for noget tid siden fået Kählers jubilæums vase i gave. Jeg har aldrig været specielt vild med den, og den står bare i et skab og glor. Men jeg ved at giveren har haft skrevet sig op i en butik til at købe den, med henblik på at give den lige præcis til mig, og glædet sig meget til det. Den kunne også meget nemt være faldet i min smag og passet ind i mit hjem, men af en eller anden grund gør den det ikke og jeg får den ikke brugt. Men der ligger jo en masse kærlige tanker og betænksomhed i gaven, og jeg ved ikke om jeg kan tillade mig at sælge den, og erstatte den med en vase som jeg er helt vild med i stedet...

Hvad siger I?

Det vil du da sagtens kunne det er jo bare en vas.  

Hmm hvis du i stedet havde fået en Eva gryde eller en Stelton stage - havde du så været i tvivl ? 

Anmeld Citér

1. august 2015

Studerendemor

serinasmor skriver:

Det vil du da sagtens kunne det er jo bare en vas.  

Hmm hvis du i stedet havde fået en Eva gryde eller en Stelton stage - havde du så været i tvivl ? 

Det er rigtigt, at det bare er en vase. 

Hvis panden havde været én, giveren havde skrevet sig op til, fordi hun tænkte at lige netop den pande, ville gøre mig glad og glædet sig over at at det lykkedes hende at skaffe, ville jeg have det ligesådan med... Altså det er tanken bag gaven, jeg tænker på 

Anmeld Citér

1. august 2015

serinasmor

Studerendemor skriver:

Det er rigtigt, at det bare er en vase. 

Hvis panden havde været én, giveren havde skrevet sig op til, fordi hun tænkte at lige netop den pande, ville gøre mig glad og glædet sig over at at det lykkedes hende at skaffe, ville jeg have det ligesådan med... Altså det er tanken bag gaven, jeg tænker på 

Hmm ... Så ville jeg sige til vedkommende at det er en fin vase og en sød tanke - men du kan se du ikke får den brugt - om giver vil have den tilbage og bruge den selv  

Anmeld Citér

1. august 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Studerendemor skriver:

Hvad siger I?

Hvis du ikke synes den er direkte grim og du ved giveren har gjort så meget ud af det, så synes jeg du skal beholde den :-) 

Anmeld Citér

1. august 2015

Mama85

Jeg ville ikke kunne få mig selv til at sælge en vase, hvor giveren har været skrevet op til gaven, og havde glædet sig til at give mig den. 

Anmeld Citér

2. august 2015

Studerendemor

serinasmor skriver:

Hmm ... Så ville jeg sige til vedkommende at det er en fin vase og en sød tanke - men du kan se du ikke får den brugt - om giver vil have den tilbage og bruge den selv  

Jeg ville nok selv blive lidt ærgerlig, hvis jeg fik en gave retur. (Hun har selv både stor og lille) Men tak for indput

Anmeld Citér

2. august 2015

Studerendemor

sommerbarn<3 skriver:

Hvis du ikke synes den er direkte grim og du ved giveren har gjort så meget ud af det, så synes jeg du skal beholde den :-) 

Jeg synes ikke, den er direkte grim, men den står bare inde i et skab. Måske er jeg også blevet lidt træt af at se og høre om den vase i medierne, så det har farvet min uvilje mod den. Og det kan jo være at det går over, nu hvor vandene har lagt sig... Tror jeg ser tiden an 

Anmeld Citér

2. august 2015

Appelsin

Har det på samme måde... Svært ved at give ting bort som jeg har fået i gave. Men hvis heg forærer nogen noget, og de videregivet det til andre fordi det ik har sagt dem noget, så synes jeg ik det gør noget. Tænker at der er andre mennesker der bliver glæde for det så. Det ville være meget værre hvis du smider den i skraldespanden. Du er jo endda bevidst om, at gaven kom fra hjertet af. Synes ikke du skal have dårlig samvittighed!!

Anmeld Citér

2. august 2015

Studerendemor

Mama85 skriver:

Jeg ville ikke kunne få mig selv til at sælge en vase, hvor giveren har været skrevet op til gaven, og havde glædet sig til at give mig den. 

Det er også sådan jeg har det, og på den anden side synes jeg det er synd, at den bare står i et skab og aldrig får lov til at komme ud. I stedet for at vi har en vase som vi bruger og Kählervasen kommer til et hjem, hvor den er elsket og brugt. Men jeg giver det lige lidt tid og så ser jeg, om jeg evt. bliver glad for den senere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.