Bliver alt taget i tolden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.126 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2015

Loa

Uanset hvor man køber fra? 

Har nemlig købt lidt hobby ting fra både USA og Japan, og er i tvivl om ALT bliver tjekket eller om det er "tilfældigt" fra alle lande....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Loa skriver:

Har nemlig købt lidt hobby ting fra både USA og Japan, og er i tvivl om ALT bliver tjekket eller om det er "tilfældigt" fra alle lande....

Det er ikke alt der bliver taget i tolden. 

Hvis man køber for maks 80 kr (pr pakke) mener jeg det er bliver det slet ikke taget.

Ved det ikke med 100% men har i hvert fald ikke oplevet at noget at mit er blevet taget når jeg køber for under 80 kr. Og jeg handler egentlig en del fra kina

Anmeld Citér

31. juli 2015

Loa

MummiT skriver:

Det er ikke alt der bliver taget i tolden. 

Hvis man køber for maks 80 kr (pr pakke) mener jeg det er bliver det slet ikke taget.

Ved det ikke med 100% men har i hvert fald ikke oplevet at noget at mit er blevet taget når jeg køber for under 80 kr. Og jeg handler egentlig en del fra kina

Det er et par 100 kr pr pakke  

Må bare spændt se hvad der sker

Tænkte bare lige på hvordan de administrerede det. Om de sad og tjekkede samtlige pakker igennem eller

Anmeld Citér

31. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Loa skriver:

Det er et par 100 kr pr pakke  

Må bare spændt se hvad der sker

Tænkte bare lige på hvordan de administrerede det. Om de sad og tjekkede samtlige pakker igennem eller

Det er vidst tilfældigt hvilke pakker de vælger

Anmeld Citér

31. juli 2015

Olaf

Det er tilfældigt dem de vælger, og så er der dem pakker der bare skriger åben mig, eller som de er usikre på, jeg fik åbnet en pakke fra England, fordi den føltes som om det var stoffer jeg havde købt hjem, der lå så en pæn undskyldning i Pakken da de havde ødelagt den en flaske som jeg så skulle ringe ind og få erstatning for  

Anmeld Citér

31. juli 2015

Loa

Olaf skriver:

Det er tilfældigt dem de vælger, og så er der dem pakker der bare skriger åben mig, eller som de er usikre på, jeg fik åbnet en pakke fra England, fordi den føltes som om det var stoffer jeg havde købt hjem, der lå så en pæn undskyldning i Pakken da de havde ødelagt den en flaske som jeg så skulle ringe ind og få erstatning for  

Hmm så diskret som muligt så?

Hehe gad godt komme med bag "scenen" og se hvordan de gør...... Meeeeen de må nu gerne holde sig fra mine i hvert fald

Anmeld Citér

31. juli 2015

Olaf

Loa skriver:

Hmm så diskret som muligt så?

Hehe gad godt komme med bag "scenen" og se hvordan de gør...... Meeeeen de må nu gerne holde sig fra mine i hvert fald

Hvis de har været i den uden der er noget står der bare told og skat gult tape om den, hvis de finder noget får du en bøde fra post dk  

men ja ville også gerne se det, de må se nogle sjove ting en gang imellem  

men krydser finger for de ikke går i dem

men ellers så er det alt udenfor EU du Max må købe for 80 kr for du ikke skal betale told og moms  

Anmeld Citér

31. juli 2015

Patriark

Loa skriver:

Det kommer i høj grad an på om det er købt privat eller i firma.

Anmeld Citér

1. august 2015

Mama85

Det er meget forskelligt. Dvs. Det er jo ikke alle pakker de gennemgår. Jeg har engang prøvet en vare der kostede 83,50,- kom i deres hænder, der kom en ekspeditionsgebyr på 160,- blus moms på hele pakken  men omvendt har jeg også prøvet at købe for 400,- uden at skulle betale, den var også fra US som den anden pakke 

Anmeld Citér

1. august 2015

Loa

Olaf skriver:

Hvis de har været i den uden der er noget står der bare told og skat gult tape om den, hvis de finder noget får du en bøde fra post dk  

men ja ville også gerne se det, de må se nogle sjove ting en gang imellem  

men krydser finger for de ikke går i dem

men ellers så er det alt udenfor EU du Max må købe for 80 kr for du ikke skal betale told og moms  

De 80 kr er det inkl fragt? For fragten i sig selv er jo nærmest allerede der oppe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.