Bange for at få strækmærker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
18 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2015

Denførste

Er der nogen som har nogle råd til at forebygge strækmærker?  

Har ikke nogen endnu, er trods alt kun 4måneder henne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2015

Anna2706

Så vidt jeg ved, kan man ikke gøre så meget ved strækmærker, men sørg for at holde maven fugtig :-)

Det har vidst også noget at gøre med om ens mor eller andre kvinder i familien har strækmærker, men der er selvfølgelig undtagelser :-) 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Rikke.N 86

Det tror jeg skam ikke kan forebygge, desværre..

men ja de kloge siger at det kan ligge i generne

Anmeld Citér

31. juli 2015

Jegkiggerpåfugle

Min mor fik få strækmærker - jeg har tigerstribet mave - baby nummer 2 har været så sød og genbruge dem som kom da jeg ventede baby nummer 1 - men mine var ILDRØDE - så tog jeg til en klinik hvor man får strøm gennem kroppen - 10 ture (med henblik på at tabe mig selvfølgelig) men udover vægttab der forsvandt de ILDRØDE strækmærker gode endte faktisk med at blive helt sølvfarvet - jeg var SÅ glad efter de 10 ture og for at det ikke så ud som om det var flammer på maven.

godt nok ikke et forebyggende råd men et råd du kan benytte dig af efter endt gravidtet

Anmeld Citér

31. juli 2015

God-mor

Denførste skriver:

Det kan du ikke styrer. Nogle får ingen og andre for mange.. Jeg selv fik lidt, og det var mens jeg fødte.. Du kan købe forskellige cremer og olier, men jeg har hørt at de ikke hjælper en dyt. Smurte i øvrigt selv maven med en speciel olie, men fik alligevel strækmærker. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mor1986

Du kan smøre maven med olie. Det skulle gøre dem mindre synlige. 

Men fra min klasse nævnte noget der hed melissa. Hun havde købt det i matas

Anmeld Citér

31. juli 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg bruger bio oil  

Brugte det fra uge 12 hver aften inden jeg gik i seng og fra uge 20 brugte jeg det hver morgen osse. 

Og jeg fik ingen strækmærker i graviditeten jeg fik dog 2 små i siden ved fødslen og lidt på balderne så husk at smør dem osse det glemte jeg nemlig 

Det var i min første graviditet Gør nu det samme i Nr 2  jeg er 27 uger og ingen strækmærker endnu. 

Ved selfølig ikke om det vil virke for dig men det er da et forsøg hver 

Anmeld Citér

31. juli 2015

alenemor42

Det har intet med gener at gøre

Det er elasticiteten i din hud, du kan ikke hverken forebygge eller andet.

Det bare strækmærker

Anmeld Citér

31. juli 2015

Diosa85

Du kan ikke forhindre strækmærker. Det er hormonelt betinget om man får dem. Alle de der ting med at hvis mor og mostre osv fik så får man også er skrøner. 

Nogle får dem bare og andre gør ikke. Men du kan holde huden mere smidig ved at drikke meget vand og smører maven med en god olie. 

Men om det virker er ikke til at sige. Jeg har smurt min indimellem når den har kløet med decubal olie. Og har ikke et eneste strækmærke og jeg har termin søndag. Min kusine derimod smurte dagligt med alt hvad der anbefales og hendes mave er fyldt med dem. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg smurte mig ind i bio oil morgen er aften men er alligevel fuld af strækmærker fra top til tå (stort set)

Man kan ikke forebygge dem, men lære at leve med dem. De bliver mindre synlige med tiden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.