Sygemeldt 12+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
11 svar
6 synes godt om
31. juli 2015

Mullesmith

Jeg har idag været nødt til at sygemelde mig fra arbejde. Jeg arbejder på er botilbud for voksne med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse og det er et meget fysisk krævende job i forhold til at vende og dreje disse mennesker når de skal have skiftet ble og i bad samt andre forflytninger fra seng til kørestole og sådan. Har de sidste par uger været meget øm i skambenet og lænden og især efter en arbejdsdag. Nu er det blevet så træls at jeg har smerter selv når jeg kører bil og skal træde koblingen ned  hold kæft hvor er det træls altså  har fået tid til lægen på tirsdag, forventer at han siger jeg er pylleret eller sådan noget, da det jo er så tidligt i graviditeten  hvad er konsekvenserne ved at bide smerten i sig? Nogen der har stået i samme situation?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2015

Benjamins'mor

Det kunne tyde på bækkenløsning, og konsekvensen vil være at det bliver meget værre. 

Jeg blev sygemeldt omkring uge 12 med nr. 2, da min bækkenløsning var slem og jeg havde blødt. 

Min læge synes bestemt ikke jeg var pylret, men sagde at hvis man ikke slapper af så bliver det bare meget værre.

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mullesmith

Benjamins'mor skriver:

Det kunne tyde på bækkenløsning, og konsekvensen vil være at det bliver meget værre. 

Jeg blev sygemeldt omkring uge 12 med nr. 2, da min bækkenløsning var slem og jeg havde blødt. 

Min læge synes bestemt ikke jeg var pylret, men sagde at hvis man ikke slapper af så bliver det bare meget værre.

Åh Gud altså hvor er det træls. Har to friske gutter på 4år jeg også gerne skulle kunne tage mig af, og det har jeg ikke kræfter til hvis jeg skal gå på arbejde, så er jeg helt ødelagt af smerter når jeg kommer hjem. 

Er bare så bange for ar min læge er en idiot i forhold til sådan noget, han er en gammel mand har kun været inde ved ham en gang før så kender ham egentlig overhovedet ikke  frygter allerede hvis han skal til at trykke på mig eller klemme 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mullesmith

Benjamins'mor skriver:

Hvordan føltes din bækkenløsning, hang det sammen med blødningen? Troede ikke at bækkenløsning var farligt for barnet men kun moderen?

Anmeld Citér

31. juli 2015

Benjamins'mor

Mullesmith skriver:

Åh Gud altså hvor er det træls. Har to friske gutter på 4år jeg også gerne skulle kunne tage mig af, og det har jeg ikke kræfter til hvis jeg skal gå på arbejde, så er jeg helt ødelagt af smerter når jeg kommer hjem. 

Er bare så bange for ar min læge er en idiot i forhold til sådan noget, han er en gammel mand har kun været inde ved ham en gang før så kender ham egentlig overhovedet ikke  frygter allerede hvis han skal til at trykke på mig eller klemme 

Er der ikke andre læger i det lægehus? 

Jeg var kun interesseret i at få en kvindelig læge og det var intet problem. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Benjamins'mor

Mullesmith skriver:

Hvordan føltes din bækkenløsning, hang det sammen med blødningen? Troede ikke at bækkenløsning var farligt for barnet men kun moderen?

Nej, det hang overhovedet ikke sammen.  

Og bækkenløsning er ikke farligt for barnet, men det gør rigtigt ondt på den gravide. 

Jeg havde det også i første graviditet. 

Det trykkede i mit skamben og havde jeg overanstrengt mig havde jeg også ondt i lænden. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mullesmith

Benjamins'mor skriver:

Nej, det hang overhovedet ikke sammen.  

Og bækkenløsning er ikke farligt for barnet, men det gør rigtigt ondt på den gravide. 

Jeg havde det også i første graviditet. 

Det trykkede i mit skamben og havde jeg overanstrengt mig havde jeg også ondt i lænden. 

Ok det er nøjagtig det samme her 

Anmeld Citér

31. juli 2015

AnnaK89

Fra omkring uge 10 i alle mine graviditeter har jeg døjet med det (det er som regel gået væk igen omkring uge 20-22), men det var ikke bækkenløsning - det er bare det hele der bliver skubbet på. 

Jeg er Sygeplejerskestuderende og da var gravid 3. Gang var jeg ude i min modul 4 praktik. Og jo, jeg havde da ondt, både i bæknet, ryggen og lænden og det var hårdt at skulle gå meget og pleje patienter med bleskift og lejring, men jeg arbejdede igennem det og jeg havde ondt efter arbejde, men det havde ingen konsekvenser for mig. 

Jeg synes du skal se tiden an lidt, det er meget tidligt at blive sygemeldt. Jeg vil sige at hvis det er reel bækkenløsning, jo så er en sygemelding fair nok. Men ellers ville jeg sætte farten lidt ned og være mega bevidst om hvad der er ergonomisk korrekt. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mullesmith

FruNK skriver:

Fra omkring uge 10 i alle mine graviditeter har jeg døjet med det (det er som regel gået væk igen omkring uge 20-22), men det var ikke bækkenløsning - det er bare det hele der bliver skubbet på. 

Jeg er Sygeplejerskestuderende og da var gravid 3. Gang var jeg ude i min modul 4 praktik. Og jo, jeg havde da ondt, både i bæknet, ryggen og lænden og det var hårdt at skulle gå meget og pleje patienter med bleskift og lejring, men jeg arbejdede igennem det og jeg havde ondt efter arbejde, men det havde ingen konsekvenser for mig. 

Jeg synes du skal se tiden an lidt, det er meget tidligt at blive sygemeldt. Jeg vil sige at hvis det er reel bækkenløsning, jo så er en sygemelding fair nok. Men ellers ville jeg sætte farten lidt ned og være mega bevidst om hvad der er ergonomisk korrekt. 

Der er den del flere opgaver en bleskift og lejringer, borgerne er meget tunge og kan bla ikke selve trille rund og blive på siden ved bleskift, der er to bade på badeværelset hver dag og efterfølgende give tøj på en person der er lige så sammenlrøllet som en pastaskrue pga spasticitet i både arme og ben. Så skal personen placeres i kørestol som kræver at man igen står i en lidt skidt stilling og senere på dagen skal man have personen op og ligge på kile for at strække lidt ud i den scoliose personen er født med. Der er også flere borgere der er meget ufrivillige aktive om man så må sige og man derved skal bruge mange kræfter på at fastholde personen når man placere personen i kørestol, indtil man får spændt selerne, samt man skal være utrolig opmærksom på ikke at få en knæ i maven eller andet. Jeg synes også det er tidligt at blive sygemeldt, men jeg har også to børn herhjemme og et hus der skal holdes bare lidt og det vil jeg prioritere frem for at ødelægge mig selv på arbejde for så at komme hjem og have problemer med at gå bare, har taget mig selv i rigtig mange gange at vralte pga smerterne  men heldigt for dig at du kunne holde din praktik ud og at smerterne forsvandt. 

Anmeld Citér

1. august 2015

Sissel

Her 3. gang blev jeg sygemeldt allerede i uge 13.. Og selvom jeg blev det så tidligt og virkelig gjorde hvad jeg kunne for ikke at overanstrenge min krop endte jeg alligevel i kørestol med meget slem bækkenløsning.. 

Min egen læge var på orlov på det tidspunkt, og den vikar jeg var inde hos sagde bare at det var hvad man kunne forvente når man var gravid, og at det jo ikke var farligt.. Hun så absolut ingen grund til en sygemelding.. Så jeg gik tudende derfra og kæmpede for at få tingene til at hænge sammen, med mit job på et plejehjem og var på det tidspunkt alene med to børn.. Men der gik ikke mere end 14 dage, og så sygemeldte jeg mig selv.. Og endte faktisk med at få en undskyldning fra lægen. Hendes ord var, jamen man kan jo ikke se på dig hvor ondt du har.. 

Der er ikke andre end dig selv der kan mærke hvornår din grænse når.. Rigtig mange arbejder op til nogle uger før deres termin, og det er jo dejligt for dem, at de er i stand til det.. Men der er altså også nogle der bliver sygemeldt rigtig tidligt.. Vi bestemmer ikke selv hvordan vores krop reagerer på en graviditet..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.