Hvilke mennesker er det der vælger at være i hjemmeværnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2009

KarinaIda

Harfeletten skriver:

Hjemmeværnets opgave er jo ikke kun at dirgere trafikken - Selv om der er mange der tror det. Nej, dem der dirgere trafikken er hjemmeværns POLITIET, en enkel lille gruppe af alle hjemmeværns katagorierne.

Det er også hjemmeværnet der står med fanen,  ved de kongelige begravelser, det er også hjemmeværnet, der står klar med førstehjælp, på div. festivaller, martonløb osv. - Det er også hjemmeværnet der faktisk lærer vores soldater, som skal i krig, at skyde, yde førstehjælp og beskytte sig selv.
^ Og alt dette gør de frivilligt - Hvilket jeg synes er stort.

Så jeg synes vi skal passe på, hvordan vi dømmer vores hjemmeværn.
Man kan kalde dem 'weekend mordere' , 'tin soldater' osv ..
.. De er stadig uundværlige i Danmark.

Jeg er fuldstændig enig med dig...

Har en masse venner der er i hjemmeværnet og noget af min familie har også været der engang....

De gør et enormt stort stykke arbejde, uden vi egentlig ved af det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Moonchild

Honningblomst skriver:

Tak gor svar alle....så må jeg hellere lade være med at gå og grine af min lillesøster over hendes valg...synes dog stadig det er en smule komisk og måske det i virkeligheden har overlevet sig selv, det hjemmeværn...er det pengene værd..hm...
Nå, men tak igen..
Knus Eva..

Undskyld mig, men hører du slet ikke efter hvad dem, der har konkret viden om hjemmeværnet, skriver?  .. 

Anmeld

7. januar 2011

Muffinmus

var det kort tid inden jeg søgte ind i det RIGTIGE flyvevåben:-)

Hmm, der er flere typer, der er dem der ikke selv var soldater som unge men gerne ville og så er der dem der ikke ved hvad de vil, bruger lidt tid derinde og finder ud af det ikke er dem, at de vil have noget mere eller slet ikke.

Og så er der dem der har været i forsvaret i flere år, og gerne vil have lidt af det, men ikke fuldtid, dem der gerne vil lære fra sig og hygge samtidigt.

For alt andet lige er det pisse hyggeligt og sjovt at være der. Dejlige mennesker og de kan komme på alle mulige kurser, og lære næsten endnu flere ting og lege med flere våbentyper end de alm fastansatte i f.eks flyvevåbnet.

Så man kan så mange ting derinde, hvis man gider.

Og ja, de er de pølsespisende, ostemadsædende, kaffedrikkende TYKKE mennesker derinde, men sørme også dygtige soldater de er super godt uddannet.

Hvis jeg en dag holder på med at være konstabel i flyvevåbnet, så ville jeg da gerne være med igen, pinligt, javist, men skide hyggeligt og sjovt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.