Hvilke mennesker er det der vælger at være i hjemmeværnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.504 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. september 2009

Honningblomst

kan I fortælle mig det...hvilke typer er det eller hvilke typer tror I det er?

Jeg synes det er en smule eller meget kikset....der er en i min familie der er det, men er det mon den typiske hjemmeværner...kender i nogen der er i dette vigtige værn...hvordan skulle alle de stakkels mennesker rundt om i danmark til festivaller og kræmmermarkeder dog ellers finde en parkeringsplads, hvis det ikke var for alle de vigtige mennesker i hjemmeværnet
Knus Eva....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

S.L.S

Nu er min nevø så i hjemmeværnet og er 25år og er lige blevet oversergent og er deres bedste skytte derinde.. Han er lønnet og går meget op i at gøre sin tjeneste..  plus fast arbejde ved siden af...

Det er ikke kun kræmmer markeder etc de står og glaner.... Det er såmænd også for livgarden og hvad vi ellers har her hjemme og beskytte..., Det er sådan i dag at de fleste kaserner bukker under for hjemmeværnet da deres udd er bedre og mere retningsgående end de 3 sølle md vores unge skal gøre tjeneste på kasernen...
de fleste hjemkommende soldater fra irak og iran søger ind i hjemmeværnet netop fordi udd er bedre og de får mere ud af det...

og ja der er de typer som nok er hjemmeværner.... de får så også bare noget ud af det i den sidste ende....  og så det bare hvem der får fingeren på kræmmermarkedet.....

Anmeld

15. september 2009

mariamiss6

Hjemmeværnet er for dem der gerne vil være soldater, men som enten er afvist i militæret, eller som ikke har lyst til at arbejde på kontrakt, og være tvunget til at rejse i krig....

Hjemmeværnet er dem der er bedst rustet til kamp, hvis der bliver krig i Danmark....
Hjemmeværnet er dem, som får dig fri på vejene, når du ligger i din bil, og føder i 3 meter høj sne, og ambulancen er kørt fast 30 km væk fra dig....
Hjemmeværnet er dem der giver rekrutterne høvl, og kamp til stregen, når de øver sig på krig, under deres uddannelse.

Hjemmeværnet er fuld af tosser, der ikke kunne eller ville i militæret, og de er alle sammen uddannet til at passe på os, som er herhjemme. Nogle gør det rent frivilligt, og andre gør det fuldtid og er lønnede medarbejdere, ligesom politi og brandvæsen....

Vi skal værne om hjemmeværnet, selvom mange af dem også er folk der ikke er typiske soldater, eller kun gør det på "legeplan", for når alt braser sammen, så er det dem du kan stole på.....

Der er selvfølgelig nogle, som er stereotypen på en hjemmeværner.... Men der er også virkelig mange der går ind i det med blod sved og tårer, fordi Danmark er det værd....

Anmeld

15. september 2009

Harfeletten

Eva skriver:

kan I fortælle mig det...hvilke typer er det eller hvilke typer tror I det er?

Jeg synes det er en smule eller meget kikset....der er en i min familie der er det, men er det mon den typiske hjemmeværner...kender i nogen der er i dette vigtige værn...hvordan skulle alle de stakkels mennesker rundt om i danmark til festivaller og kræmmermarkeder dog ellers finde en parkeringsplads, hvis det ikke var for alle de vigtige mennesker i hjemmeværnet
Knus Eva....

Jeg vil også forsvarer hjemmeværnet - Både fordi min papfar er chef for hele midtjyllands hjemmeværns kompagnier og min mor er chef for alle førstehjælperne, men også fordi de gør et stykke arbejde, som vi ikke kan undvære her i landet.

Hjemmeværnets opgave er jo ikke kun at dirgere trafikken - Selv om der er mange der tror det. Nej, dem der dirgere trafikken er hjemmeværns POLITIET, en enkel lille gruppe af alle hjemmeværns katagorierne.

Det er også hjemmeværnet der står med fanen,  ved de kongelige begravelser, det er også hjemmeværnet, der står klar med førstehjælp, på div. festivaller, martonløb osv. - Det er også hjemmeværnet der faktisk lærer vores soldater, som skal i krig, at skyde, yde førstehjælp og beskytte sig selv.
^ Og alt dette gør de frivilligt - Hvilket jeg synes er stort.

Så jeg synes vi skal passe på, hvordan vi dømmer vores hjemmeværn.
Man kan kalde dem 'weekend mordere' , 'tin soldater' osv ..
.. De er stadig uundværlige i Danmark.

Anmeld

15. september 2009

qp

Tror også det er militær "wannabees"...

Anmeld

15. september 2009

Plysbjørnen

Harfeletten skriver:

Jeg vil også forsvarer hjemmeværnet - Både fordi min papfar er chef for hele midtjyllands hjemmeværns kompagnier og min mor er chef for alle førstehjælperne, men også fordi de gør et stykke arbejde, som vi ikke kan undvære her i landet.

Hjemmeværnets opgave er jo ikke kun at dirgere trafikken - Selv om der er mange der tror det. Nej, dem der dirgere trafikken er hjemmeværns POLITIET, en enkel lille gruppe af alle hjemmeværns katagorierne.

Det er også hjemmeværnet der står med fanen,  ved de kongelige begravelser, det er også hjemmeværnet, der står klar med førstehjælp, på div. festivaller, martonløb osv. - Det er også hjemmeværnet der faktisk lærer vores soldater, som skal i krig, at skyde, yde førstehjælp og beskytte sig selv.
^ Og alt dette gør de frivilligt - Hvilket jeg synes er stort.

Så jeg synes vi skal passe på, hvordan vi dømmer vores hjemmeværn.
Man kan kalde dem 'weekend mordere' , 'tin soldater' osv ..
.. De er stadig uundværlige i Danmark.

Jeg vil sige mange tak fordi du forsvarer hjemmeværnet.

Jeg er selv hjemmeværnsmand øh kvinde. og nej det er ikke militær-wanabees hjemmeværnet er meget mere end det.

Jeg vil vove den påstand at hvis i bad det hæren om at gå på jagt efter døde fugle (fugleinfluenza) ja så ville de dø af grin.

Jo selvfølgelig er der nogen der tænker når jeg ikke kan komme i forsvaret så tager jeg hjemmeværnet. Men den slags bliver ofte skuffet, for deres forventninger til hjemmeværnet ikke stemmer helt overens med hvad hjemmeværnet er.

Anmeld

15. september 2009

Harfeletten

Trold skriver:

Jeg vil sige mange tak fordi du forsvarer hjemmeværnet.

Jeg er selv hjemmeværnsmand øh kvinde. og nej det er ikke militær-wanabees hjemmeværnet er meget mere end det.

Jeg vil vove den påstand at hvis i bad det hæren om at gå på jagt efter døde fugle (fugleinfluenza) ja så ville de dø af grin.

Jo selvfølgelig er der nogen der tænker når jeg ikke kan komme i forsvaret så tager jeg hjemmeværnet. Men den slags bliver ofte skuffet, for deres forventninger til hjemmeværnet ikke stemmer helt overens med hvad hjemmeværnet er.

Det var skam så lidt ..

Jeg synes bare folk skal tænke lidt mere over hvad HJV egentlig laver, før de giver sig til at grine.
Når engang vores børn skal til sportsstævner el. skal vi takke HJV for at stå klar med en hjælpende hånd, når de små pus, falder og slår sig.
 ^Bare et enkel eksempel, på en af de mange ting vi kan takke dem for.

Anmeld

16. september 2009

Vidunderligeunger

Ja jeg vil også lige sige at hjemmeværnsfolk IKKE er militær wannabees!!

Jeg var i flyvavåbnet og "aftjæne" min værnepligt, hvilket var de vildeste fire måneder i mit liv. Da jeg så blev sendt ud i det civile, kunne jeg bare mærke at jeg manglede sammenholdet og kampgejsten inde fra militæret. så jeg søgte i hjemmeværnet, denne gang i marinen og det er det bedste jeg har gjort efter jeg stoppede i flyvavåbnet!!

kan kun anbefale at søge og det kan sagtens lade sig gøre med små børn, ikke at jeg har det, men det er der flere af mine "kollegaer" der har!!!

Anmeld

16. september 2009

Honningblomst

Tak gor svar alle....så må jeg hellere lade være med at gå og grine af min lillesøster over hendes valg...synes dog stadig det er en smule komisk og måske det i virkeligheden har overlevet sig selv, det hjemmeværn...er det pengene værd..hm...
Nå, men tak igen..
Knus Eva..

Anmeld

16. september 2009

Muffinmus

Jeg synes der er forskel..
Ja, der er wannabees, ingen tvivl, men de gør stadig et godt stykke arbejde når det kommer til vinter, til oversvømmelser, til oprydning af klamme ting, til vagter div steder osv.
De har mange folk derinde der har trukket sig tilbage fra høje stillinger i Forsvaret fordi der er mere ro på og ingen udsendelse. Kammaratskab i første klasse og super mange fede, sjove oplevelse, øvelser osv.

Startede selv i Hjemmeværnet, men blev enig med mig selv om at det ikke var nok, var nødt til at være det på fuldtid.
Så aftjente min værnepligt og tog konstabel uddanneselsen og nu er jeg over konstabel i FLV og ELSKER detOvervejer sergent skolen, men synes ikke jeg kan få det til at hænge sammen med 2 små børn, og lønnen er vitterligt ikke ret meget bedre..såå.
Nå, men kan kun slå et slag for HJV, de har det sgu skægt og synes selv jeg har været på opgave med dem hvor vi gjorde en forskel...UDEN at parkere biler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.