At holde værksted i stuen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2015

lineog4

Nu har jeg jo selv værksted i stuerne, dog ikke med save. Men med stof, nåle, symaskiner, garn, pensler og hvad der ellers er - noget af det ikke så super godt for de små størrelser - et strygejern jan fx gøre en del skade 

Derfor har jeg svært ved at sige at fx det er forkert af din kæreste. Men det handler jo heller ikke pm hvad jeg kan tolerere men hvad du kan, og kan du ikke så er det vel en ærlig sag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

Anonym trådstarter

1.projektbaby skriver:

Min kæreste har også cykelværksted i stuen - ret ofte (altså flere gange om ugen) og det indebærer olie over det hele og nogle gange splinter fra jern osv. Men herre gud, hvis han bare rydder op efter sig, så jeg ikke får splinterne i fødderne eller sort tøj af olie så går det nok. Han er ikke altid lige god til at rydde tingene helt af vejen af sig selv, men hvis jeg så lige spørger ham om han ikke vil rydde det ordenligt op så gør han det også

Tag en snak med ham om, at det er okay han gør det i stuen hvis han bare rydder op og gør rent efter sig selv. Hvis du ikke mener han rydder op og gør rent efter dine standarder så fortæl ham hvad han mangler at gøre. Mænd har ofte en anden opfattelse af hvad der er rent og ryddet op end kvinder har

Sejt at du tager det så køligt, ville ønske jeg var på samme måde. Jeg HADER virkelig rod, virkelig meget, så tror også det er derfor jeg reagere sådan på det. Men når det er sagt, så har vi aftalt at hvis tingene bare ikke blive for store og omfattende, så er det okay at gøre det i stuen og at han selvfølgelig rydder 100% op

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu har jeg jo selv værksted i stuerne, dog ikke med save. Men med stof, nåle, symaskiner, garn, pensler og hvad der ellers er - noget af det ikke så super godt for de små størrelser - et strygejern jan fx gøre en del skade 

Derfor har jeg svært ved at sige at fx det er forkert af din kæreste. Men det handler jo heller ikke pm hvad jeg kan tolerere men hvad du kan, og kan du ikke så er det vel en ærlig sag.

Jeg laver selv mange kreative ting osv., men synes det er noget andet at sidde og lave "småting" i forhold til større ting. 

Du har helt ret, det kommer jo an på hvordan man hver især har det. Jeg er meget ordens menneske, så derfor har jeg svært ved at tolerere det. Men på den anden side gider jeg heller  ikke at være den mokke, hvor min mand ikke kan gøre frit hvad han vil. 

Så nu er vi nået til enighed om at de små ting godt må foregå i stuen med oprydning, men dem som fylder hele stuen må ned i kælderen eller udenfor

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg ved ikke om du er emsig, men jeg har godt nok aldrig hørt om nogen, der saver inde i en stue.

Jeg synes også det kommer lidt an på, hvor store arbejder, det er han har gang i. Hvis det er ispinde/blomsterpinde-størrelses-træ han saver, ville jeg synes det kunne være ok, når i ikke har et hobbyrum. Men er det brædder på flere meter, han saver op, og bygger ud af, så der ligger høvlspåner og støv, så ville jeg betakke mig.

Hvad bruger han varmepistolen til? Jeg synes det lyder lidt farligt at bruge sådan en inde i en stue, men jeg ved heller ikke hvad man bruger et sådan apparat til. Jeg googlede, og der stod der: formgivning af plastic, tænde grill m.v og det gør man jo ikke indenfor.

Det er nok en mellem ting af det du beskriver. Han fylder ikke hele stuen og når han bruger tingene ligger han dog plastic nedenunder. 

Han bruger varmepistolen til at forme nogle rør, dog på en plade. Men den er han begyndt at bruge i kælderen. 

Vi er nået til enighed om at de små ting er ok + oprydning, men at de større ting skal foregå nedenunder, hvilke han også selv føler er det rigtige.

Anmeld Citér

30. juli 2015

loop

Anonym skriver:

Det er nok en mellem ting af det du beskriver. Han fylder ikke hele stuen og når han bruger tingene ligger han dog plastic nedenunder. 

Han bruger varmepistolen til at forme nogle rør, dog på en plade. Men den er han begyndt at bruge i kælderen. 

Vi er nået til enighed om at de små ting er ok + oprydning, men at de større ting skal foregå nedenunder, hvilke han også selv føler er det rigtige.

Det lyder ikke som noget jeg ville bryde mig om at have i min stue. Men jeg er heldigvis alene, så jeg sætter selv rammerne

Godt i har fundet en løsning i begge kan leve med. Det er godt gået

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.