At holde værksted i stuen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det mig som er emsig?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.775 visninger
14 svar
6 synes godt om
30. juli 2015

Anonym trådstarter

Kære alle sammen!

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Min kærester mener at han skal holde værksted oppe i stuen. Så når han laver forskellige ting i træ, plastisk o.l. Med save, varmepistoler osv., mener han at det skal foregå i vores stue. Vi bor i en lille lejlighed på 45 kvm og jeg mener bestemt ikke det skal foregå heroppe. Der er en kæmpe fælleshave og vi har også en fælles kælder, hvor han kunne gå ned. Kælderen vil han ikke være, for det er ikke hyggeligt nok og udenfor gider han ikke at alle kan se ham. 

Jeg har prøvet at forklare ham at man altså ikke gør det indenfor og han har givet mig ret. Dog er jeg flere gange kommet hjem, hvor jeg finder ham i stuen med diverse ting. Ingen undtagelse er i dag og han nægter at gå ud og mener at han har ret til at sidde indenfor med det.

Er det mig som er emsig og helt gal på den?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

SandraXOXO

Jeg laver også mine kreative sysler indenfor, så længe jeg ikke arbejder med ting der er farligt at indånde og så længe jeg selv rydder op ville jeg heller ikke lade min mand sparke mig ud af mit eget hjem. 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Carina:-)

Næ ikke når I har så lidt plads,og han har muligeder udenfor.

Anmeld Citér

30. juli 2015

Newsence

Nu læser jeg save og limpiststoler og min tanke er : har I børn i pille ved alting alderen ?

hvis ja så ville jeg på ingen måde have det i min stue. Hvis nej OG han rydder op efter sig selv så ville jeg sige at det kan han da godt så længe der også er plads til dig 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Jeg laver også mine kreative sysler indenfor, så længe jeg ikke arbejder med ting der er farligt at indånde og så længe jeg selv rydder op ville jeg heller ikke lade min mand sparke mig ud af mit eget hjem. 

Men er det store ting, som at save at bruge en varmpistol som kan blive op til 600 grader osv.? 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Nu læser jeg save og limpiststoler og min tanke er : har I børn i pille ved alting alderen ?

hvis ja så ville jeg på ingen måde have det i min stue. Hvis nej OG han rydder op efter sig selv så ville jeg sige at det kan han da godt så længe der også er plads til dig 

Ikke limpistol men varmpistol som kan blive op til 600 grader. Vi prøver ihærdigt at få en lille bebse, men har ingen endnu. 

Dog to små hunde. 

Han rydder halvt op efter sig.. Tingene bliver sat i gangen også når de ikke længere og der bliver først støvsuget to dage efter. Og jeg er meget sart omkring at have et beskidt hjem

Anmeld Citér

30. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ikke limpistol men varmpistol som kan blive op til 600 grader. Vi prøver ihærdigt at få en lille bebse, men har ingen endnu. 

Dog to små hunde. 

Han rydder halvt op efter sig.. Tingene bliver sat i gangen også når de ikke længere og der bliver først støvsuget to dage efter. Og jeg er meget sart omkring at have et beskidt hjem

Så du sige, hvis han skal lave det i stuen, så skal der ryddes helt op..

Anmeld Citér

30. juli 2015

Newsence

Godt være i prøver at få en baby men du er jo så ikke gravid endnu kan jeg forstå.. Så der går altså min. 9 måneder plus igen mindst 6 måneder før det er et reelt problem..

jeg ville tage en snak med ham om at der skal gøres 100 procent rent efter ham med det samme og gøre det klart at når baby engang kommer og begynder at bevæge sig rundt så foregår det altså i kælderen og så må han sgu undvære hyggen.. Det er et luksus problem at der ikke er hygge.. OG det er et luksus problem at du ikke vil have det i stuen pt.. Så jeg ville lave det kompromis.. Og evt kunne du jo gå med ned i kælderen og have lidt mad med og drikkelse og ja så kunne I sammen gøre det hyggeligt 

Anmeld Citér

30. juli 2015

loop

Anonym skriver:

Kære alle sammen!

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Min kærester mener at han skal holde værksted oppe i stuen. Så når han laver forskellige ting i træ, plastisk o.l. Med save, varmepistoler osv., mener han at det skal foregå i vores stue. Vi bor i en lille lejlighed på 45 kvm og jeg mener bestemt ikke det skal foregå heroppe. Der er en kæmpe fælleshave og vi har også en fælles kælder, hvor han kunne gå ned. Kælderen vil han ikke være, for det er ikke hyggeligt nok og udenfor gider han ikke at alle kan se ham. 

Jeg har prøvet at forklare ham at man altså ikke gør det indenfor og han har givet mig ret. Dog er jeg flere gange kommet hjem, hvor jeg finder ham i stuen med diverse ting. Ingen undtagelse er i dag og han nægter at gå ud og mener at han har ret til at sidde indenfor med det.

Er det mig som er emsig og helt gal på den?

Jeg ved ikke om du er emsig, men jeg har godt nok aldrig hørt om nogen, der saver inde i en stue.

Jeg synes også det kommer lidt an på, hvor store arbejder, det er han har gang i. Hvis det er ispinde/blomsterpinde-størrelses-træ han saver, ville jeg synes det kunne være ok, når i ikke har et hobbyrum. Men er det brædder på flere meter, han saver op, og bygger ud af, så der ligger høvlspåner og støv, så ville jeg betakke mig.

Hvad bruger han varmepistolen til? Jeg synes det lyder lidt farligt at bruge sådan en inde i en stue, men jeg ved heller ikke hvad man bruger et sådan apparat til. Jeg googlede, og der stod der: formgivning af plastic, tænde grill m.v og det gør man jo ikke indenfor.

Anmeld Citér

30. juli 2015

1.projektbaby

Min kæreste har også cykelværksted i stuen - ret ofte (altså flere gange om ugen) og det indebærer olie over det hele og nogle gange splinter fra jern osv. Men herre gud, hvis han bare rydder op efter sig, så jeg ikke får splinterne i fødderne eller sort tøj af olie så går det nok. Han er ikke altid lige god til at rydde tingene helt af vejen af sig selv, men hvis jeg så lige spørger ham om han ikke vil rydde det ordenligt op så gør han det også

Tag en snak med ham om, at det er okay han gør det i stuen hvis han bare rydder op og gør rent efter sig selv. Hvis du ikke mener han rydder op og gør rent efter dine standarder så fortæl ham hvad han mangler at gøre. Mænd har ofte en anden opfattelse af hvad der er rent og ryddet op end kvinder har

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.