LBK skriver:
Det der undre mig er at mine blodprøver er "fine". De viser hvertfald ikke svangerskabsforgiftning ifølge JM.
Og de er kontrolleret to gange til sammenligning...
Jeg vil ikke skræmme dig, men.. havde det på samme måde med min ældste. Havde en ufatteligt uempatisk jordemoder, som ikke gad tjekke urin, fortalte mig at mit blodtryk nok var højt pga nervøsitet over at få det målt og at jeg er lille og derfor nok bare får små børn. Hun vurderede baby til 2600 gram . Hun sagde også at det bare gør ondt at være gravid, var i uge 37 og det eneste hun foretog sig var at sige at jeg skulle henvende mig til igangsættelse to uger over termin hvis intet andet var sket. Det var onsdag. Lørdag begyndte jeg at styrtbløde efter at have tiltagende ondt henover maven. Blev heldigvis kørt til hospitalet i ambulance og fik akut kejsersnit, men den dag i dag har jeg ikke tilgivet jordemoderen. måske heller ikke mig selv. Dog var jeg ung og førstegangsfødende, så jeg synes egentlig ikke jeg kunne gøre andet end lufte min bekymring og håbe på det blev taget seriøst..Min søn var for lille og jeg har siden læst i min e-journal at jeg havde begyndende svangerskabsforgiftning! Fik aldrig dette at vide!!
Men sundhedspersonale er jo en slags autoritet, man føler man er nødt til at stole på dem og man vil jo helst heller ikke kaldes hypokonder.
Men selv efter tredje barn synes jeg at jeg burde have banket i bordet, sagt fra mv. Så man kan sagtens have forbehold selv om man også tænker at det jo er tredje barn og man burde kunne banke i bordet. Min pointe er bare at du sagtens kan have ret! Jordemødre er langt fra ufejlbarlige, så meget har jeg lært og det var dyre lærepenge!
Beklager den lange smøre men er frustreret på dine og mine vegne fordi det er så uretfærdigt at man ikke bliver taget seriøst når man er bekymret 
Håber på alt er helt fint med dig og baby 

Anmeld
Citér