jeg er gravid for 3. Gang. Jeg er i dag 35+4 og har det ikke godt.
jeg ved godt der ikke er to graviditeter der er ens, og at en graviditet ER en belastning for kroppen her til sidste, men alligevel føler jeg at mit "skidt tilpas" ikke er acceptabelt.
Onsdag i sidste uge var jeg til JM kontrol og havde det rigtig skidt. jeg fortalte jeg havde kraftig hovedpine, var svimmel, kløe OVERALT, smertefulde hævelser i hænderne / håndledene. en smule kvalme var kommet tilbage sådan on/off. Hun målte mit blodtryk elektronisk til 170/100 og der var sporbar protein i min urin + mange leucocytter (har der været hele tiden)
hun sendte mig straks på fødegangen til CTG der var fin. BT målte de manuelt til (kan ikke huske det) lidt pænere og ingen protein i ny urin. de spurgte til synsforstyrrelser hvilket jeg ikke har tænkt over da jeg faktisk har lukkede øjne alt hvad jeg kan fordi jeg er svimmel. Men jo... Sorte pletter på øjnene.
jeg fik taget blodprøver for asbangerskabsforgiftning og sendt hjem til ro og hvile og senere ringede de og sagde at de var fine.
To dage sener om fredagen kom jeg igensom planlagt. CTG helt normal. Nye bl.pr fine. men alle symptomerne de samme. Ingen protein og ok Blodtryk. De snakkede om , om det kunne være stress ( men JEG er på ingen måde stresset). Men derfor kan min krop jo godt være det.
jeg fik en beroligende pille oxapax som ingen ændring gjorde andet en det fik mit blodtryk alt for langt ned, og så var de jo glade (følt jeg) . Er selv sygeplejerske og tænker "hvad havde de forventet".
Nu er jeg i sommerhus med familien (ikke langt væk hjemmefral) jeg kan ikke blive mere afslappet. Manden servicerer alt, børnene leger og jeg laver ikke andet end at klappe når de scorer mål eller roser deres tegninger. Jeg skal til JM kontrol i morgen og alle symptomer er de samme. Jeg føler at det trykker for brystet i ny og næ, (den er ny) , min svimmelhed er måske en smule aftagende men ellers er alt det samme.
Jeg føler mig snot dum, og alligevel føles noget heelt forkert.
undskyld det blev lidt langt men hjææææææælp...