Min krop skriger, at der er noget "galt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.956 visninger
19 svar
8 synes godt om
28. juli 2015

LBK

jeg er gravid for 3. Gang. Jeg er i dag 35+4 og har det ikke godt.

jeg ved godt der ikke er to graviditeter der er ens, og at en graviditet ER en belastning for kroppen her til sidste, men alligevel føler jeg at mit "skidt tilpas" ikke er acceptabelt.

Onsdag i sidste uge var jeg til JM kontrol og havde det rigtig skidt. jeg fortalte jeg havde kraftig hovedpine, var svimmel, kløe OVERALT, smertefulde hævelser i hænderne / håndledene. en smule kvalme var kommet tilbage sådan on/off. Hun målte mit blodtryk elektronisk til 170/100 og der var sporbar protein i min urin + mange leucocytter (har der været hele tiden)

hun sendte mig straks på fødegangen til CTG der var fin. BT målte de manuelt til (kan ikke huske det) lidt pænere og ingen protein i ny urin. de spurgte til synsforstyrrelser hvilket jeg ikke har tænkt over da jeg faktisk har lukkede øjne alt hvad jeg kan fordi jeg er svimmel. Men jo... Sorte pletter på øjnene.

jeg fik taget blodprøver for asbangerskabsforgiftning og sendt hjem til ro og hvile og senere ringede de og sagde at de var fine.

To dage sener om fredagen kom jeg igensom planlagt. CTG helt normal. Nye bl.pr fine. men alle symptomerne de samme. Ingen protein og ok Blodtryk. De snakkede om , om det kunne være stress ( men JEG er på ingen måde stresset). Men derfor kan min krop jo godt være det.

jeg fik en beroligende pille oxapax som ingen ændring gjorde andet en det fik mit blodtryk alt for langt ned, og så var de jo glade (følt jeg) . Er selv sygeplejerske og tænker "hvad havde de forventet".  

Nu er jeg i sommerhus med familien (ikke langt væk hjemmefral) jeg kan ikke blive mere afslappet. Manden servicerer alt, børnene leger og jeg laver ikke andet end at klappe når de scorer mål eller roser deres tegninger. Jeg skal til JM kontrol i morgen og alle symptomer er de samme. Jeg føler at det trykker for brystet i ny og næ, (den er ny) , min svimmelhed er måske en smule aftagende men ellers er alt det samme.

Jeg føler mig snot dum, og alligevel føles noget heelt forkert.

undskyld det blev lidt langt men hjææææææælp...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2015

LBK

Og undskyld stavefejl

Anmeld Citér

28. juli 2015

Maja88

LBK skriver:

jeg er gravid for 3. Gang. Jeg er i dag 35+4 og har det ikke godt.

jeg ved godt der ikke er to graviditeter der er ens, og at en graviditet ER en belastning for kroppen her til sidste, men alligevel føler jeg at mit "skidt tilpas" ikke er acceptabelt.

Onsdag i sidste uge var jeg til JM kontrol og havde det rigtig skidt. jeg fortalte jeg havde kraftig hovedpine, var svimmel, kløe OVERALT, smertefulde hævelser i hænderne / håndledene. en smule kvalme var kommet tilbage sådan on/off. Hun målte mit blodtryk elektronisk til 170/100 og der var sporbar protein i min urin + mange leucocytter (har der været hele tiden)

hun sendte mig straks på fødegangen til CTG der var fin. BT målte de manuelt til (kan ikke huske det) lidt pænere og ingen protein i ny urin. de spurgte til synsforstyrrelser hvilket jeg ikke har tænkt over da jeg faktisk har lukkede øjne alt hvad jeg kan fordi jeg er svimmel. Men jo... Sorte pletter på øjnene.

jeg fik taget blodprøver for asbangerskabsforgiftning og sendt hjem til ro og hvile og senere ringede de og sagde at de var fine.

To dage sener om fredagen kom jeg igensom planlagt. CTG helt normal. Nye bl.pr fine. men alle symptomerne de samme. Ingen protein og ok Blodtryk. De snakkede om , om det kunne være stress ( men JEG er på ingen måde stresset). Men derfor kan min krop jo godt være det.

jeg fik en beroligende pille oxapax som ingen ændring gjorde andet en det fik mit blodtryk alt for langt ned, og så var de jo glade (følt jeg) . Er selv sygeplejerske og tænker "hvad havde de forventet".  

Nu er jeg i sommerhus med familien (ikke langt væk hjemmefral) jeg kan ikke blive mere afslappet. Manden servicerer alt, børnene leger og jeg laver ikke andet end at klappe når de scorer mål eller roser deres tegninger. Jeg skal til JM kontrol i morgen og alle symptomer er de samme. Jeg føler at det trykker for brystet i ny og næ, (den er ny) , min svimmelhed er måske en smule aftagende men ellers er alt det samme.

Jeg føler mig snot dum, og alligevel føles noget heelt forkert.

undskyld det blev lidt langt men hjææææææælp...

Jeg ville kontakte fg igen og igen.. du er sku 3 gangs gravid.. du ved bedst og du kan mærke hvordan du har det..

Hvis de mener det er stress- så må de indlægge dig til aflastning..

For mig lyder det jo som svangerskabsforgiftning og det er sq farligt for dig og barn..

Så bank i bordet- stå på din ret.. for dig og dit kommende barns skyld. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Jegkiggerpåfugle

Maja88 skriver:

Jeg ville kontakte fg igen og igen.. du er sku 3 gangs gravid.. du ved bedst og du kan mærke hvordan du har det..

Hvis de mener det er stress- så må de indlægge dig til aflastning..

For mig lyder det jo som svangerskabsforgiftning og det er sq farligt for dig og barn..

Så bank i bordet- stå på din ret.. for dig og dit kommende barns skyld. 

Jeg kunne ikke være mere enig!!!!

Anmeld Citér

28. juli 2015

LBK

Det der undre mig er at mine blodprøver er "fine". De viser hvertfald ikke svangerskabsforgiftning ifølge JM. 

Og de er kontrolleret to gange til sammenligning...

Anmeld Citér

28. juli 2015

Maja88

Har lige snakket med en livline..

Og hun siger man desværre godt kan have det sådan uden det er sf.. 

Men hun ville bede om en kontrol af bt hvis hun var dig og så kontrollerende bl.pr. hvis symptomerne fortsætter.

Hvordan er babys kurver.?

Anmeld Citér

28. juli 2015

LBK

Maja88 skriver:

Har lige snakket med en livline..

Og hun siger man desværre godt kan have det sådan uden det er sf.. 

Men hun ville bede om en kontrol af bt hvis hun var dig og så kontrollerende bl.pr. hvis symptomerne fortsætter.

Hvordan er babys kurver.?

Jeg skal til planlagt kontrol i morgen formiddag. BT og urin.

Babys kurve var super fin begge gange. 

Jeg prøver virkelig ikke at fokusere på symptomerne men på afslapning alene for ikke at blive "sindsyg"

Anmeld Citér

28. juli 2015

LBK

Det skal lige siges at jeg havde begyndende ssf i første graviditet 40+ men ikke 2. Gang

blev sat igang og så var det jo væk

Anmeld Citér

29. juli 2015

Hike

Åhh hvor din situation lyder som min.

Jeg er også tredje gangs, og da jeg tidligere har haft svangerskabsforgiftning, er jeg meget obs på  symptomer herpå. Jeg har haft den letteste graviditet, men for et par uger siden, omkring uge 34 begyndte det at gå ned af bakke.. Jeg kaster op, konstant kvalme, trykken for brystet der kommer og går, højt blodtryk, hævede lemmer, svimmelhed og flimren for øjnene. Jeg har ikke været sen til at ringe til akutmodtagelsen for gravide (som man kontakter i Århus) Og de har alle gange taget mig meget serøst, og taget mig ind til kontrol. ALT har set godt ud hver gang, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor! Min krop skriger jo at noget er "galt" som du selv udtrykker det.. 

Jeg skal til jordemoder i morgen, og gætter på at alt igen ser fint ud

Jeg skal have kejsersnit den 14. august, så har heldigvis en dato at tælle ned til, hvilket hjælper mig med at kunne overskue situationen (16 dage endnu)

Selv har jeg overvejet om mine symptomer kan skyldes stress.. Jeg har de to store (5 og 3 år) hjemme på ferie på 6. uge. Manden tager først ferie i forbindelse med barslen, så jeg har stået for alt med dem. Selvom jeg ikke vil definere ferie-hygge som stressende, så har en højgravid krop bare brug for mere hvile..

Nok og mig  Men håber det kan "trøste" sig lidt, at du ikke er den eneste i samme situtation 

Anmeld Citér

29. juli 2015

pastry26

Hvad med din blodprocent? Kan det være fordi den er lav??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.