MorTil3+ skriver:
Musene lægger vi ikke meget mærke til, det er mest rotterne. Men jo de dør herinde og det lugter fælt i 2 ugers tid hvis ikke vi kan finde dem eller komme til dem. De er jo mest inde i væggene og på loftet. Vi har indbyggede skabe i alle værelser og der har vi boret små huller i bunden af skabene til at smide gift ned og så kaster vi et par poser på loftet også. Vi har ikke set nogle skader men vi kan høre at de gnaver inde i væggene men der kan vi jo ikke se ind. Ligeså snart vi hører den første så bliver der lagt gift og så går der vist nok en uge fra de spiser det til de dør, rotter er nemlig rimelig kloge, de giver altid deres unger maden først for at se om de dør og hvis ungerne dør æder de det ikke selv, så derfor er det smart at der går en uge før giften virker. Synes også det er vildt klamt når man kan høre dem men når man bor på en gård må man jo leve med det.
Sådan er det også hos mine forældre - og jeg kan love dig for jeg bliver hys når det pusler i en væg 
Hos dem bor de også i gulvet mellem stue- og øverste etage. Super ulækkert og irriterende.
Jeg vidste ikke at rotter gør det mht giftigt mad, det er da faktisk ret imponerende. Det må jeg lige fortælle forældrene! De har vist nok en skadedyrsbekæmper der kommer jævnligt, men der kommer altså stadig nogle ind af og til 
Her hvor vi bor er der simpelthen betonvægge og betongulve, det er bygget for 16 år siden så det er selvfølgelig godt isoleret og noget andet end den gamle gård mine forældre bor på. De kan slet ikke bo i væggene her. Derfor forstår jeg ikke hvor en mus skulle være kommet fra? Tror du det et muligt at der bare har været en enkelt mus en enkelt gang eller vil du tro der er en indgang så vi risikerer flere? Jeg kan virkelig ikke forstå hvor de(n) er kommet fra.
Anmeld
Citér